روايات

رواية ليتك تحبني الفصل السابع 7 بقلم حبيبة محمد

رواية ليتك تحبني الفصل السابع 7 بقلم حبيبة محمد

رواية ليتك تحبني البارت السابع

رواية ليتك تحبني الجزء السابع

رواية ليتك تحبني
رواية ليتك تحبني

رواية ليتك تحبني الحلقة السابعة

دا كان بيحبك..حرام عليكي…وليه تقت*لي اابو ملاك…ليييه…وليه تخدعني..وتعملي لعبه وس**عليا وتخليني احب اختي..انتي ازاي انسانه…وخلتني أتجوز واحده واظلمها واتهمها بالخيانه..وانتم لعبين عليا لعبه..
فاطمه بصدمه…زين..دول عاوزين يكرهوك فيا دول بيمثلو..دو…قطعه زين بعصبيه وهو بيقوم من علي الارض..كفايه كدب بقا…كفايه…انا مش مصدق ان عيشت معا واحده زيك…كانت عاوزني ارتكب اكبر معصيه وان اتجوز اختي…انتي متخلفه…ربيتها علي الحقد اللِ جواكي…خليتها مش عارفه الصح من الغلط…بس خلاص…لحد هنا وكفايه…
فاطمه…زين يابن…قطعه…وهو بيقول…انا مش ابنك انا مش ابن واحده قتله…مش ابنك سامعه… وفجأة دخلت الشرطه…ورحت عشان يحطو الكلابشات في ايدها
فاطمه بصدمه.. اي دا..انتم عاوزين اي لا..لا ابعدو عني انا معملتش حاجه انا معملتش حاجه انتم هتندمو…انا هقتلكم كلكم…..وخدوها وسط حزن زين وملاك ومراد..

 

 

 

 

 

 

 

مراد..انا آسف يازين بس كان لازم نعمل كده عشان نكشف والد…قطعه زين وهو بيقول..معديتش والدتي بعد النهارده…وأكمل وهو بيبوص لملاك بحزن وكسره…ملاك انا آسف..آسف علي كل الوجع اللي مريتي بيه بسببي انامش عارف اتأسف ازاي..عارف انك حبيتني وانا كسرتك بدال المره مليون…مكنتش اعرف ان عايشه معا واحده عمرها محبت الخير ليا اديني فرصه فرصه واحده…سمحني…ممكن نرجع وانا هعوضك هعوضك عن كل الوجع دا…
ملاك بدموع وهيا تنظر له بصمت وبعدين وجهة نظرها لمراد وخو واقف بيعيد واول مشفها بص بعيد اتكلمت ملاك بوجع…زين انت مش بس كسرتني..انت ضمرت كل اللي كان ليك عندي..سوا معزه او حب…انت بقيت شخص عادي بالنسبه ليا…وانا مش هقدر اديك فرصه انت ازاي قادر بكل سهوله كده تتطلب حاجه زي دي بعد كل دا وقت مانت وامك بهدلتوني وقت حملي وخلتو ابني يموت قبل ميشوف الدنيا دا كان عندي كفيل ان ينهيك ذات نفسك..انا معتش حته طايقه ابص في وشك ولا حته اسمحك..ابعد عني وخلاص…واحب اقولك ان اختك هيا كمان في قسم الشرطه..عشان كانت ليها جرائم نصب كتيوبصيت علي مراد..وقالت ومراد هو الواحيد اللِ ساعدني عشان اقدر اخد حقي…رغم ان كنت انت كمان لازم تتعاقب بس انت عذاب الضمير هو اللي هيعقبك…وسبتهم ومشيت..وهيا تمسح دموعه…
في الترب…عند سميره

 

 

 

 

 

ملاك.بدموع..وحشتيني اووي ياماما كان نفسي تكوني معايا في الحظه دي مكنتش هطلع من حضنك..خالص تعرفي بنتك عرفت تاخد حقها..وحقك وعارفه انك فرحانه..وبابا فرحان كمان..باللي بنتو قدريت تعملو انا مكنتش متخيله في يوم ان هفضل لوحدي كده وهكون من غيركم..بس مش زعلانه عشان عارفه ان انتم معا بعض ومبسوطين…وانا هستانه لحد ماجي اشوفكم..وقرأت الفتحه ومشيت………..
تاني يوم…
وهيا ماشيه سرحانه في كل حاجه حصلتلها..فجأه طلعت قدام عربيه وفجأه…لقيت نفسها في حضن..مراد
مراد وهو بيقوم…اي ياملاك انتي عاوزه تموتي نفسك انتي مستغنيه عن عمرك كده…انا عارف ان كل حاجه كانت ضدك..بس ليه تموتي منتحره ليه..لدرجه دي انتي بتحبيه..
ملاك بستغراب:أهدأ يعم اي في اي مسوره واتفتحت..اولا انا مكنتش واخده بالي من العربيه..عشان كنت سرحانه..وبعدين انا خلاص معتش بحبو..واتهمد بقا..
مراد بفرحه…بجد ياملاك…
ملاك بتأكيد.. ايوه..وبعدين انت بتعمل اي هنا

 

 

 

 

 

مراد…كنت جاي اشوفك ملقتكيش في البيت قولت أكيد بتتمشا علي البحر…بس اتريقي انتي بتتمشي في نص الشارع…
ملاك بابتسامه باهتا:شكرا يامراد هلي اللِ عملتو…انت جدع وتستاهل كل خير وبجد نفسي ارد جميلك دا…لولا ان انت ساعدتني وقولتلي علي التمثليه دي مكنتش هعرف اخد حقي ولا حق ماما بجد شكرا ليك…
مراد بابتسامه…انا عارف ان مش وقتو بس انا عاوز اطلب ايدك موفقه…موفقه نبدأ حياتنا سوا من غير وجع…ومن غير كل اللي حصل دا…موافقه تخليني اسعدك…موافقه تخلي ليا جزء في قلبك وانا اوعدك احافظ عليكي وعلي قلبك…انا عاوز ابدا من جديد بس من غير الماضي…نبدأ معا بعض اكننا لسه بيدين ونحج سوا…
ملاك بدموع و بابتسامه…. اذا كان فيه عمر وحج… موافقه طبعا….
بعد مرور اسبوع في بيت مراد…
زين لمراد…انت تستاهل كل خير يامراد وعارف ان ملاك مش هطيق تشوفني..فا انا حابب انك تتديها الاوراق دى…
مراد..فيها اي الوراق دا
زين..دا كل حقوقها يامراد…هيا استحملت كتير…وانا كده كده هسافر برا مصر…وممكن مرجعش تاني…انا مليش حاجه هنا يامراد…فا ياريت تريح قلبي وتديها الورق دا…

 

 

 

 

 

مراد…معتقدش انها هتقبل يازين…بس حاضر…
زين بابتسامه…شكرا يصحبي..وحضنو…وخد بعضو ومشي..طبعا فاطمه اتعدمت..ونورهان حوليت تهرب من الشرطه.. وقت هروبها من الشرطه..عربيه خبطيتها وماتت…
بعد مرور اربع شهور…في قاعه الافراح..
“بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير”
مراد وهو بحضنه ملاك بحنان…أخيراً بقيتي ملكي…ياملكتي…
ملاك بحب وهيا الاخره تضمه…أخيراً
مراد وهو بيبصلها…مش نويه تقولي حاجه كده وغمز..
ملاك بكسوف..بس بقا يامراد

 

 

 

 

 

مراد بصدمه…لاااا يختي والله مانا سيبك غير لما تقوليها انطقي…بقالي اربع شهور مستني كتب الكتاب عشان اسمعه تقوليلي بس يامراد..
ملاك بخجل…مراد
مراد بزعل وهو بيرقص معاها…نعم
ملاك بحب ممزوج بكسوف…بحبك..
مراد بتركيز…هااا..قوليها تاني عشان مسمعتش
ملاك وهي بتقرب منو….انا بحبك يامراد..
مراد…لاا بقا يلا علي البيت مكنتش عاوز اصلا ناس…يلا
ملاك بضحك..بس بقا يامراد…
مراد بحب..ومراد بيعشقك..

تمت

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *