روايات

رواية الخادمه هانم الفصل الخامس عشر 15 بقلم اسماعيل موسى

رواية الخادمه هانم الفصل الخامس عشر 15 بقلم اسماعيل موسى

رواية الخادمه هانم البارت الخامس عشر

رواية الخادمه هانم الجزء الخامس عشر

الخادمه هانم

رواية الخادمه هانم الحلقة الخامسة عشر

إستفاق عمر من غفوته وبدا بصحه جيده إلى حد ما، كانت ديلا تنتظره بلهفه ليرد على تسأولاتها الملحه، استقبلته توحا بالأحضان والقبل، انت بخير حبيبى؟
انا كويس توحا متخفيش
توحا __ انا مليش غيرك بعد ربنا يا عمر انت وعدتنى تبعد عن طريق اللبش ده؟
حاول عمر ان ينهض ظهره بتصميم، لازم اخد بتارى يا توحا، مش هقدر استريح غير لما انتقم من النمروسى
توحا – _ انت بتضيع نفسك يا عمر وراحت تولول بحماقه
انا عايز اقعد مع ديلا شويه لو سمحتى يا توحا؟
نفذت توحا الأمر، والمرأه لا تطيع الا الرجل الذى سكن قلبها وملك عقلها، إنها دومآ تحتاج لمن يحتضنها، اأجمل ما تحظى به المرأه حضن من رجل محب، وسندت رأس على كتف رجل يحميها
ديلا ___ قبل ما تتكلم انا عايزه اعتذر عن إلى عملته معاك انا كنت سبب تعرضك للطلق النارى
عمر __الحمد لله انها جات على كده، هكا مش بيخطأ التصويب ابدا
لازم تعرفى انى انا عايز انتقم من النمروسى زيك واكتر
النمروسى دمر حياتى وكان سبب فى موت والدتى بغيظها
ديلا ____ ممكن اعرف انت وصلت ليه ازاى؟

 

عمر ___ الصراحه النمروسى هو الى وصلنى ليكى، انا كنت براقب النمروسى وابنه واكتشفت صدفه انهم بيبحثو عنك وعرفت انك مهمه بالنسبه ليهم
ودا إلى خلانى افتش وراكى واعرف اصلك وفصلك
النمروسى وابنه عايزين يتخلصو منك لأنك اخر دليل على الجريمه إلى ارتكبوها فى حق عيلتك
انتى الشاهد الوحيد إلى شاف الجريمه بتاعتهم، النمروسى وابنه لازم ينالو عقابهم يا ديلا
ديلا ___ لكن انت مذكرتش سبب مساعدتك ليه، ايه مصلحتك؟
هتستفاد ايه؟
عمر __ انا لدى اسبابى الخاصه إلى احب احتفظ بيها لنفسى، إلى لازم تعرفيه انى معاكى ومش هتخلى عنك لحد ما اشوف النمروسى جوه السجن وراسه فى حبل المشنقه
ديلا : تعودت ان احترم خصوصية الأخرين لكن لا أن اثق بهم تمامآ
وعمر يبدو لى من النوعيه التى يمكننى الاعتماد عليها
بعد أن عادت إلى ذاكرتى عقلى يعمل بطريقه اكثر من رائعه
من أين نبداء؟
عمر __محامى والدك اعتقد ان ليه يد كبيره فى الموضوع، بعد وفاة والدك اشترى فيلا جديده
اعتزل المحاماه وقال فى وسائل الإعلام انه اكتفى من الدفاع عن المجرمين القتلى
نهض عمر كتفه كان لا يزال يؤلمه، ديلا سألته رايح فين؟

 

لازم نسيب الشقه دى، اعتقد انهم فى طريقهم للوصول لهنا
توحا انا اسف لكن لازم تيجى معانا، بقائك فى الشقه هنا خطر عليكى
حاولى تقعدى عند اى واحده من صديقاتك ومتعرفيش اى شخص مكانك الجديد وانا بعد ما ينتهى كل ده هعرف اوصلك
تركتهم ديلا فى حضن الوداع وانتظرت أمام باب الشقه
نزل عمر وتوحا ولاحظت ديلا ان عمر احضر معه مسدس دسه فى جيب بنطاله
توحا خدت تاكسى ومشيت، عمر وديلا اتمشو شويه بعد كده خدو عربيه سرفيز لشارع النزهه
قبل ما يصلو فيلا المحامى نزلو من العربيه وكملو مشى
ديلا هندخل ازاى الفيلا؟
عمر انا الى هدخل الفيلا انتى هتستنينى بره، المحامى لو شافك هيبلغ النمروسى لأنه يعرفك
انا بالنسبه ليه شخص مجهول جاى يوكله فى قضيه هياخد من وراها فلوس كتير
وصلو الفيلا وقت العشاء مكنش فيه حارس على البوابه ولما عمر وصل باب الفيلا كان مفتوح
تردد لحظه قبل ما يدخل جوه الفيلا، فى الطرقه كان فيه خدامه ميته
مضروبه برصاصه فى ضهرها

 

الأثاث متكسر والدم مغرق السجاد
رغم ان عمر كان متوقع إلى هيوشفه لكنه صعد للطابق التانى
المحامى كان مقتول فى مكتبه وكل الأوراق مبعثره على الأرض
فتش عمر الادراج والدولاب والخزنه يبحث عن مستندات او أوراق ملقيش حاجه
كان واضح ان الأشخاص إلى قتلو المحامى فتشو كل مكان
لما تأخر عمر ديلا دخلت الفيلا شافت الخدامه مقتوله وقابلها عمر على السلم لازم نمشى من هنا
المحامى اتقتل
ديلا احنا محتاجين الأوراق والمستندات؟
عمر ان فتشت كل مكان، مفيش حاجه موجوده، احنا متأخرين خطوه
القتله خدو كل المستندات والأوراق
صعدت ديلا درجات السلم نحو مكتب المحامى المقتول تحت نظرات عمر المندهشه
والذى تبعها بصمت
ديلا __ بتفكر بصوت مسموع الناس إلى زى المحامى ده دايما بتحتفظ بنسخه من الملفات المهمه فى مكان غير متوقع
بيكونو واخدين احتياطتهم ومستعدين للخيانه
بصت ديلا بعنيها فى المكتب، الادراج المكسوره، الورق إلى مرمى على الأرض
الدولاب، الخزنه
الشباك كان مفتوح ولاحظت ديلا ان افريز الشباك كله مغلف بشريط ابيض

 

مررت ديلا أيدها على افريز الشباك من الخارج لحد ما عثرت على فلاشه صغيره مخبأه فى الناحيه الخارجيه من الشباك
ديلا خدتها وحطتها فى جيبها، لازم نمشى دلوقتى خاطبها عمر لما سمع صوت سيارات الشرطه
جرى وصلو بوابة الفيلا وخدو الشارع المعاكس وتسللو بين الماره
______
وصلة توحا عند صديقتها والتى استقبلتها بقبله وحضن كعادة كل فتيات بلدنا
لكن جسد صديقتها كان مرتعش متخلبط مش على بعضه
فريده صديقة توحا انا حضرتلك عشا على ما قسم كده
توحا فيكى البركه والله يا فريده انا على لحم بطنى من امبارح
فريده المرتبكه كان تنظر فى هاتفها كل دقيقه حتى ان توحا سألتها انتى مستنيه حد؟
فريده لا، انا سمعت كلامك ولغيت كل مواعيدى
ما ان وضعت توحا اللقمه فى فمها حتى دلف من باب الشقه المفتوح هكا
من خلفه شخص أربعينى
توحا فيه ايه يا فريده؟ ايه ده
فريده غصب عنى والله يا توحا، حذرونى انهم هيقتلونى مكنش قدامى حل تانى
أبتسم هكا، برافو عليكى يا بت يا فريده، تمرت فيكى الليالى إلى قضيناها سوى
وانتى يا حلوه تعالى معايا

 

جر هكا توحا خلفه والقى بها داخل السياره بعد أن قيدها، هنوصل مشوار صغير كده يا حلوه وكل حاجه هتبقى تمام
امك وحشتك؟
القصه بقلم اسماعيل موسى
بارتعاشه ردت توحا الله يرحمها وحشتنى جدا
هكا هتزوريها قريب اصل الفراق صعب
الشقه مش بعيده عن هنا، انا عايزك تكلمى عمر عشيقك وتخليه يجى هنا بسرعه
توحا لكن مش معايا تليفون ومعرفش النمره؟
صفعها هكا على وشها صفعه شقت شفتيها
داخل الشقه قيد هكا توحا فى المقعد ومد لها تليفون هتقولى كلمتين مش اكتر ولا اقسم بالله هدخل المسمار ده جوه عينك
هاتفت توحا عمر وطلبت منه أن يحضر عندها بسرعه لأنها مريضه جدا، معدتها تتقطع وأغلق هكا الهاتف
حلو، كده يا حلوة نتسلى شويه على بال عمر ما يوصل
اقترب هكا من توحا والتى صرخت هتعمل ايه؟
هكا متخفيش انا مليش مزاج دلوقتى لافكارك الرخيصه انا هخضعك لتجربه جديده
اسمها العذاب بلا سبب

 

وأخرج من جيبه مقص لوح بيه قدام وش توحا
صوابعك الحلوه دى طويله اكتر من الازم
صرخت توحا تطلب النجده، أنا عملت إلى انت طلبته منى سبنى حرام عليك
غبيه، فيه حد يسمع كلام مجرم زى؟
انا عايز عمر لما يوصل يلاقى كل حته فيكى فى ناحيه
اصل الواد ده تعبنى وضرب عليه رصاص
رن الهاتف فى يد هكا مره أخرى، هكا قرب التليفون من توحا وامرها ترد
عمر لتوحا افتحى الاسبيكر يا توحا
اقسم بالله يا هكا ما تلمس منها شعره لقطع جسمك حتت صغيره
انا قربت اوصل خليك راجل واستنانى توحا ملهاش ذنب
بعد أن انتهى الاتصال هكا كلم زملائه المجرمين الذين يعملون تحت امرته وطلب منهم محاصرة الشقه والعماره
سحب مسدسه وانتظر عمر على السلم
وصل عمر إلى العماره، اقتاده الحراس بعد أن تخلصو من مسدسه واسلحته للشقه فى الطابق الثانى حيث كان ينتظره هكا
هكا؟ وصل لوحده؟
الحراس ايوه يا هوكوك وصل لوحده، شكله مستبيع عايز موته سريعه
هكا، حلو، كتفوه جنبها، انا حريص ان العشاق يلتقو مره تانيه واجبنا اننا نلم شمل قلبين محبين فى الحرام

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية الخادمه هانم)

اترك رد

error: Content is protected !!