روايات

رواية عشقت طفلتي المدلله الفصل الثاني 2 بقلم منة سيد

رواية عشقت طفلتي المدلله الفصل الثاني 2 بقلم منة سيد

رواية عشقت طفلتي المدلله البارت الثاني

رواية عشقت طفلتي المدلله الجزء الثاني

رواية عشقت طفلتي المدلله الحلقة الثانية

تاني يوم عند ليليان صحيت بدري ولبست وراحت عند نور فضلت تخبط و تغني وتقول يلا يا نور اصحي يا نور 😂.
نور قامت بانزعاج و فتحت لقت ليليان في وشها.
ليليان: يا نهار الوان انتي لسه صاحيه و ملبستيش ودخلت قعدت..
ليليان: يلا عشان منتأخرش.
نور دخلت اخدت شاور ولبست بسرعه وبعد كده مشيوا.
في الجامعه عمر و حازم كانو قاعدين مع بعض وعمر لمح نور وصاحبتها اللي لسه ميعرفش اسمها
عمر: حازم ثواني كده و جاي.
حازم: ماشي بس متتاخرش.
عمر: اوك.
عمر قرب منهم بس هما مأخدوش بالهم منه وسمع نور بتقول
نور: يا ليليان انا جعانه يلا نروح ناكل و نيجي بسرعه يا بنتي اخلصي بقى
ليليان: خلاص يلا و مشيو
عمرقال في نفسه: ده حتي اسمها جميل وهي كمان جميله قالها عمر من غير ما يحس
ليليان: يلا يا نور هنتأخر علي المحاضره.
نور: ماشي يلا.
في المحاضره عمر كان مركز مع ليليان طول المحاضره و منزلش عينه من عليها وهي كانت مكسوفه جدا.
و نور وليليان خلصو المحاضرات اللي عاليهم و مشيو.
وعمر خلص المحاضره اللي عاليه و عدي علي حازم و مشيوا وكل واحد روح علي بيته.
تاني يوم الصبح في الجامعه ليليان كانت واقفه مع ولد و بتضحك معاه و عمر لمحهم و كان مضايق جدا
استوووب.
……..
ابن عم ليليان
اسمه سيف عنده 26
كان مسافر امريكا ونزل مصر
……..
#نكمل
……..
عمر لمحهم وكان متضايق جداا قطع تركيزه صوت حازم
حازم: مالك متضايق ليه.؟
عمر: هااا مفيش حاجه يا حازم.
حازم: اكيدد سرحان في صاروخ اللي هناك ده شاور علي ليليان.
عمر: ضربه بالقلم علي قفاه.
عمر: يا ابني ارحم نفسك انت اي حد تعاكسه كده ربنا يصبرها اللي هتتجوزك.
حازم: قريب ان شاء الله قالها و هو باصص ناحيت نور اللي كانت قاعده في الحديقه.
عمر: اوبااا الصناره غمزت ولا ايه.
حازم: من اول يوم شفتها فيه و حسيت بي حاجه غريبه جوايا.
عمر: ماشي يا اخويا.
و حازم مشي وساب عمر واقف جه يبص ناحيه ليليان لقيتها مشيت فضل يدور عليها بعنيه ولحد ما لاقاها قاعده مع نور.
اتنهد بارتياح.
عمر قال في نفسه: هو انا حبيتها مش معقول باين كده هوا ده الحب من اول نظرة ♡♡
عند ليليان ونور
ليليان: وهي بتدور عليه
نور: في ايه يا ليليان مالك بتدوري علي حد
ليليان بارتباك: هاا لالالا مفيش حاجه.
نور: متأكده.
ليليان: اه
طيب يلا عشان نحضر المحاضرات اللي علينا و نمشي
ليليان: يلا
خلصوا المحاضرات اللي عاليهم و مشيو.
بعد كام يوم كانت واقفه ليليان مع احمد وعمر لمحهم بس المرادي راح عندهم والغيره بتنهش في قلبه.
عمر بضيق: مين ده؟
ليليان: نعم يا دكتور في حاجه؟
عمر بضيق: بقولك مين ده….!
ليليان: وانت مالك مين ده
عمر: بقولك مين اللي واقفه معاه
ليليان: ملكش دعوه واظن دي حاجه متخصكش.
احمد رد عليه: انا احمد ابن عمها في حاجه ولا ايه
عمر بهدوء: لا مفيش.
عمر بعد ما مشي
ليليان في نفسها: ماله ده
احمد: مين ده يابت
ليليان مافيش الدكتور بتاعي
احمد: اممم ماشي
ليليان: ماشي انا هامشي مع نور
احمد: ماشي سلام
نروح عند عمر و حازم
حازم: مالك اديلك كام يوم مش علي بعضك في حاجه قولي متخفش
عمر: حازم عايز اقولك حاجه
حازم: في ايه يالهوي اوعي تكون اتجوزت من ورايا
عمر: اتجوز ايه اتنيل
حازم: امال في ايه
عمر: انا بحب
حازم: برق وفتح عيونه بصدمه و زهول وكان شكله مضحك اوي
حازم: انت قولت ايه
عمر ضحك: بقولك بحب بنت
حازم: مين قولي وانا هاروح اشقطهالك
عمر: ليليان
حازم: ليليان زميلت نور.
عمر: ايوه.
عشان كده كنت متضايق لما كانت واقفه مع ولد
عمر: طلع ابن عمها
حازم: وانت عرفت منين
عمر حكالو علي كل اللي حصل
حازم: الله يخربيتك انت عملت ايه
عمر: مفيش الصراحه انا كنت ناوي اقتله بس لحق نفسه.
حازم: هاا وناوي تتقدم امتي
عمر: مش عارف والله اما تخلص الامتحانات هتقدم
حازم: وانا كمان كنت هتقدم لنور بعد الامتحانات
عمر: تبقي نتقدم مع بعض
حازم: ماشي
عمر: يلا نمشي
حازم: اوك
عند ليليان روحت اخدت شاور وبعد كده فضلت قاعده لوحديها في البيت و قالت انا هاروح عند نور نذاكر ونتسلي شويه لبست وراحت عند نور
نور لقت الباب بيخبط
نور فتحتلقت ليليان في وشها
نور انتي ايه اللي جايبك دلوقتي
ليليان كنت زهقانه فقلت اجي عندك
نور: ماشي ياختي ادخلي.
دخلوا هما الاتنين وقعدو ذاكرو شويه ليليان بزهق قومي يا نور اعملي كوبيتين شاي وتعالي البلكونه علشان عايزاكي في موضوع
وكانو في الشتا و كان الجو جميل لان ليليان بتعشق الشتا و المطر
نور: عملت الشاي هااا ياستي عايزاني في ايه
ليليان: نور بصي انا بحب مش عارفه امتي وازاي حصل
نور بصدمه: احلفي يا شيخه
ليليان: اه والله 😂انا بحب عمر
نور: دكتور عمر
ليليان: ايوه
تصدقي تبقي بصره علشان انا كمان بحب حازم
ليليان: دكتور حازم
نور وليليان سمعه صوته
ليليان: دكتور عمر بتعمل ايه هنا
عمر: المفرود انا اللي أسألك انتي انتي بتعملي ايه هنا
ليليان: قاعده مع نور شويه
عمر: طب يلا علشان اوصلك البيت
ليليان: لالا شكرا بيتي قريب من هنا
قبل ما تكمل كلامها قاطعها
عمر بحده: بقولك يلا انا مستنيكي
ليليان: ماشي يا دكتور
ليليان: باي يا نور انا همشي
نور: ماشي يا ليليان
ليليان كانت ماشيه مع عمر و سرحانه وقطع سرحانها صوته
عمربتساؤل: انتي مش سقعانه الجو برد 🥶
ليليان: لا يا دكتور اصل انا متعوده لاني بحب الشتا
عمر: ايه دكتور دي قوليلي عمر بس
ليليان: اوك ماشي يا دكتور عمر…. اقصد عمر
عمر رفع حاجبه
ليليان بتساؤل: هااا قولي كنت بتعمل ايه هناك كده
عمر: كنت بتمشي شويه في الهوا
ليليان: اوك انا وصلت اهو شاوت بي ابتسامه علي بيتها
عمر ابتسم: عايزه حاجه قبل ما امشي
ليليان: شكرا يا عمر علي التوصيله
عمر قال في نفسه: احلي عمر دي ولا ايه.
ليليان: بتقول حاجه
عمر: لا مفيش حاجه يلا ادخلي
ليليان: حاضر

يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية عشقت طفلتي المدلله)

اترك رد

error: Content is protected !!