Uncategorized

رواية أحببت مشاغبة الحلقة التاسعة والعشرون 29 والأخيرة بقلم ناهد

 رواية أحببت مشاغبة الحلقة التاسعة والعشرون 29 والأخيرة بقلم ناهد 

رواية أحببت مشاغبة الحلقة التاسعة والعشرون 29 والأخيرة بقلم ناهد 

رواية أحببت مشاغبة الحلقة التاسعة والعشرون 29 والأخيرة بقلم ناهد 

آسيل بخوف:جاسر ابعد متقربش عشان خاطري 
جاسر:سيبها يازين وواجهني انا 
زين:هه مش هسيبها ابدا وسعوا من قدامي وإلا هقتلها وسعوا ابعدوا عن الباب 
خالد:يازين 
زين بغضب:وسعوا 
وسعوا كلهم من طريقه شد آسيل ولسه هيخرج لقى مازن من وراه جاب عصا كبيره وضربوا على دماغه 
زين بوجع:ااااااه 
ساب آسيل جريت بسرعه على جاسر وحضنها 
فجأه سمعوا صوت ضرب نار ناحية جاسر وآسيل 
جاسر بصدمه :ا آسييل ح
لسه هيكمل كلامه راح واقع على الارض فقد وعيه الرصاصه الي صوبها زين لآسيل جت ف جاسر 
جري عليه خالد وآسر ومسكوه ونزلوا فيه ضرب 
آسر بغضب وضرب ف كل حته ف جسمه:يابن الكلب والله لاقتلك اخويا لاء يابن ال*********
خالد :بس ياآسر سيبوه متلطخش ايدك عشان مجرم زي ده روح عند اخوك انا هتصرف معاه 
خده خالد ومسكه وطلع بيه سلمه للضابط الي واقف برا خدوه على السجن 
آسيل بصراخ:جااااااااااسر قوم متسيبنيش لااااااا
اغمى عليها وقعت جنبه جريوا عليها 
*****************************************
ملك:آسيل ياحبيبتي إنتي كويسه 
فاقت آسيل من النوم وقالت :جاسر فين ياملك ها ردي عليا قوليلي جاسر فين 
ملك بحزن:جاسر ف 
آسيل بعياط:سابني ياملك تاني سابني هو وعدني انه هيفضل معايا ليه ياملك يعمل كده ياجاااسر تعالالي ياجاسر متسيبنيش 
حضنتها ملك وحاولت تقول حاجه لاقت آسيل اغمى عليها تاني جريت على الدكتور 
بعد يومين 
آسيل فتحت عنيها لقت جاسر قدامها :سيبتني ليه ها انت مش وعدتني انت كداب انا بكرهك انت مشيت ليه وسيبتني لوحدي 
جاسر:انا مخلفتش بوعدي انا قدامك اهو 
آسيل بعياط:اطلع من دماغي بقا انت موت وسيبتني ااااااه ليه 
جاسر بمرح:يابت الهبله انا قدامك اهو يخربيت كده انا حي كويس اهو فوقي 
آسيل:كداب 
راح ضاربها بالقلم على وشها بالراحه 
آسيل:ااااه كده فوقت 
قامت بسرعه وحضنته 
جاسر بوجع:ااااه 
آسيل:مالك انت كويس 
جاسر:لازم تخنقيني وانتي بتحضنيني يعني 
آسيل ضربته على كتفه 
جاسر:ااااه رداعي على فكره هيتشل 
بصت على دراعه لاقته مربوط 
آسيل:اتصابت فيه 
جاسر:اه 
آسيل حضنته وقعدت تعيط جاسر عشان يخفف الحزن الي صابها قال 
جاسر:بقولك ايه ماتيلا ونجيب عبد الله 
طلعت آسيل من حضنه بغضب وقالت 
آسيل:سافل 
جاسر:جدا يعني 
دخل مصطفى بسرعه الاوضه ودخل وراه الشباب 
جري على آسيل وحضنها 
مصطفى:عمتو وحشتيني 
آسيل:مش قلتلك متقولش عمتو ياواد انت انا اصغر منك اصلا 
جاسر:والله 
آسر:بضحك الف سلامه عليكي يآسيل 
علياء:بقولكوا ايه لازم نحتفل بالموضوع ده 
جاسر:ليه لاء موافق واهو نتجوز من اول وجديد 
غمزلها اتكسفت 
دخلت ساره وبصت لآسيل بحزن:اسفه سامحيني 
راحت ناحيتها آسيل وحضنتها 
آسيل بإبتسامه:انتي ملكيش ذنب المذنب خد جزاته متزعليش ياساره كلنا هنا جانبك 
جاسر:ساره اختي ومستحيل اسيبها لوحدها 
بصتله بإبتسامه حزن 
مازن:اظن كده احنا خلصين يابن السيوفي 
جاسر بص لمصدر الصوت لقى مازن وندى 
جاسر بتكبر: ميهمنيش 
آسيل :جاسر 
جاسر  بصلها وبعد كده مد ايده وسلم على مازن وخده ف حضنه 
مازن:وحشتني ياصحبي 
جاسر:وانت كمان 
آسر:اخيراااا كل حاجه رجعت لمجراها ياااااه فين زمان 
مازن:هنرجعه 
ندى لآسيل :سامحتي الكل طب وانا 
آسيل لندى:من غير ماتتكلمي مسمحاكي انا هلاقي اجمل اخت واطيب منك فين 
حضنتها ندى بحب 
آسيل:لاء بقا احنا قلبناها نكد جامد يعني 
*********************************** بعد سنه 
كانت واقفه قدام مرايتها بتعدل شعرها دخل فجأه 
ندى بخضه:ماجد يخربيتك خضتني 
حضنها من ورا وقالها 
:بحبك 
ندى بحب:امممممم وبعدين 
ماجد :والله 
ندى:اه 
ماجد:طب انا ماشي بقا سلام 
ندى بصتله وباسته من خده وطلعت من الاوضه اتصدم من فعلتها بس فجأه اتحولت صدمته لإبسامة سعاده اخيرا وبعد محاولات كتير فاز بقلبها 
كان فاضل شويه ويقلبلها قرد 
*********نرجع للماضي شويه 
ندى:انا مش هطلق 
ماجد بصدمه:بتقولي ايه 
ندى:زي ماسمعت هفضل هنا مع رزان هى محتجاني اكتر 
ماجد:انا مش عارف اقولك ايه 
ندى:متقولش هفضل هنا بس بشروطي ولازم تنفذها هنعيش ف اوض منفصله ملكش حقوق عندي مافيش حب هيحصل بينا ابدا نحترم بعض ومنفرضش اوامر على بعض 
ماجد:نعم ياختي انتي مراتي 
ندى:خلاص يبقى تطلقني 
ماجد بغضب:خلاص موافق 
ومن هنا كانت البدايه انه يتحدى كل حاجه عشان يفوز بيها ويخليها تحبه 
************************
على :شكلنا وحش قوي يامازن 
مازن:اه واخد بالي 
على:كلهم ارتبطوا واحنا عاملين زي الصيع 
مازن:على نفسك يابابا مش عليا انا بإشاره مني اوقع اي بنت 
على:شششش اتوكس انا رايح اجبلنا اي حاجه نطفحها هى اسيل اتأخرت ليه هى وجاسر 
مشي على وساب مازن لواحده طلع تليفونه وقعد يلعب بيه وفجأه اتصدم ف شخص وقع عليه العصير 
مازن  بص قدامه لقى بنت بتبصله بغضب 
نور بغضب:مش تفتح يااعمى انت 
مازن:انا برضوا الي اعمى ولا انتي ماشيه تخبطي ف الناس وبعدين تهزقيهم 
نور:ولا متوجعش دماغي وسع من وشي كده 
مازن:خدي عندك راحه فين يامتخلفه انتي تعالي نضفي الي عملتيه على القميص ده 
نور :انت اتشليت ولا ايه 
مازن:لاء دانتي قليله الادب وعاوزه تنضربي بقا 
نور:نينينينيني اعملها كده 
مازن:مش هرد عليكي عشان بنت مش اكتر والله حاسس انك اصلا مش بنت مديه على ولد بالي لبساه ده 
نور بغضب:انت مال اهلك 
زقته ومشيت 
مازن بغضب:طب وربنا لاوريكي 
على بضحك لما شاف الي حصل مع مازن 
على:اتكلم على نفسك يابابا انا اقدر اوقع اي بنت ف حبي لاء بصراحه واضح مسحت بكرامتك الارض اهى 
مازن:كلمه زياده وهصفى طقم سنانك الي فرحان بيه ده وسع كده 
سابه نزل على على نفسه من الضحك رجع بضهره لورا خبطت ف بنت وقعت على الارض 
البنت بسرعه:اسفه مقصدش 
علي بتوهان:دانا الي اسف وأسف كمان 
ساعدها عشان تقوم 
قمر بخجل:بجد مكنتش اقصد 
علي :ولا تقصدي اهو ياسيتي كوبايه العصير كبتها على القميص اهو عادي يعني 
قمر بضحك:انت مجنون ايه الي عملته ده 
علي:والله عسل 
قمر بضيق :نعم 
علي:اقصد ضحكتك متفهمنيش صح 
قمر بضيق:لاء دانت باين مجنون على الآخر 
سابته ومشيت قعد يبص عليها لحد اما اختفت فجأه مسكه حد من ودنه وقرصه جامد 
آسيل:انا مش عارفه هتترب امتي بقا بتضايقها ليه 
علي:وسعي بس كده انتي ماسكه ابن اختك يابت انا اخوكي الكبير 
آسيل:على نفسك ياحيلتها 
على:وسعي يابت هضربك والله وبعدين البت خطفت قلبي معاها 
آسيل:ياولا 
اتنهد على بحب وابتسم 
آسيل:ايه ده ينهر اسود حبيتها ف دقيقه 
على بحب:غريب الحب مين فاهمه 
آسيل:الله الله عبد الحكيم ياولاد 
على:عبد الحكيم مين ده 
آسيل:انت تعرفه 
على:لاء 
آسيل :ولا انا عادي جدا 
على:طول عمرك هبله فين فارس صحيح 
اسيل :اسكت سيبه مع جاسر ده مطلع عيني عيل رخم زي عمه 
علي:حاسك بتلغبطي 
آسيل:اتأكد ياعسل 
مسكها ولسه هيضربها على قفاها 
جاسر:اوعا ايدك لاتوحشك ياعسل 
آسيل:جاء من سيدافع عني 
راح ضاربها جاسر على دماغها بإيده 
على :هههههه احسن اشربي بقا 
آسيل:ايه ياجاسر كده يأخي وقدام علي كمان هيشمت فيا طول حياته كده 
جاسر:سايبه فارس مطلع عيني وقاعده هنا مع خايب الرجى ده 
على:وماله خايب الرجا ياخويا اقصد انا مالي 
جاسر:بس ياد ياسينجل يابائس انت 
على:جيت على الجرح بس مش هطول على طول بكره اتجوز استنى عليا 
سمعوا صوت حد بينادي كان الراجل الي واقف على المسرح 
الراجل:اهلا وسهلا بيكوا جميعا احنا اتشرفنا انهارده بحضور جاسر باشا وعائلته ف افتتاح الفرع الجديد لينا هنا ف القاهره ونتمني ليكوا سهره جميله 
بدأت الحلفه وقام كل كابلز ورقصوا سوا 
آسر:يااااااااه من زمان كان نفسي اشوف جاسر مبسوط كده آسيل طلعت فعلا فرحه البيت 
ملك:فعلا ربنا يخليهم لبعض 
آسر :ويخليك ليا ياعسل بقولك ايه متيجي نهرب ونسيب الواد الغلس الي اسمه مصطفي ده مع عمامه هنا 
ملك:بطل هبل ياحبيبي 
آسر:بقى كده ماشي اتنيلي ارقصي 
ملك:متزعقش 
آسر:هزعق لو اتكلمتي تاني هضربك 
ملك :اهون عليا 
آسر:والله ماتحصل 
ملك حضنته وقالت :حبيبي ياناس 
آسر:هشيلك واجري ابعدي كده الله لايسيقك 
ملك بضحك:ههههههه عبيط ده ولا ايه 
*************** مدحت :مالك حلوه كده ليه 
زينب:من يومي بس البعيد اعمى النظر والقلب 
مدحت:ظلماني والله 
زينب:بس يابكاش 
*****************علياء:قلقانه على ساره 
خالد:سنه برضوا مش كفايا ياعيال عشان تنسي مهما كان جوزها برضوا وهددها بإبنها بس متخفيش هنفضل معاها 
علياء:ايوه مش هنسيبها هنفضل جنبها عمى طه ومرات عمي بيحبوها ومش عاوزينها تمشي لازم تبقى وسطنا
خالد: مش كفايا كلام شويه على الناس وخليكي معايا 
علياء:قصدك ايه 
خالد:عبطي بقا اعملي فيها عبيطه 
علياء:مانا فاهمه 
خالد:مانا عارف وفجأه شالها وخرج بيها برا الحلفه 
خالد:واد يآسر خلي بالك من ياسين احنا هنروح مشوار 
ياسين:يابابا خدني معاك 
خالد:خد الواد ده عشان مقتلهوش 
خرج خالد وهو شايل علياء 
علياء :خالد بطل جنان ونزلني ياسين لواحده 
خالد:بنتي اسكوتي خالص 
ركب العربيه هو وعلياء ومشيوا بيها 
خالد بتوتر:الفرامل 
علياء بصراخ:خالد خلي بالك قدام 
خبطت عربيت خالد ف العربيه التانيه وفجأه انفجرت 
***************************فجأه جاسر وجعه قلبه 
آسيل:جاسر مالك انت كويس 
جاسر:مش عارف قلبي مقبوض 
فجأه النور طفى اختفت آسيل من قدام جاسر 
جاسر بصوت عالي:اسيل روحتي فين انتي هنا 
قعد ينادي حوالي ربع ساعه ……النور رجع تاني قعد ينادي عليها لحد اما لقاها مرميه ف ركن ف الفندق ومرقبتها مفتوحه 
جاسر بصراخ هز المكان :آسيييييييييييييل لااااااااااااااااااااااااااااااا
*********قامت آسيل من نومها وصرخت بصوت عالي 
آسيل:اااااعاعاعاعاعاعاعاعا انا موت ينهر اسود انا موت …ايه ده انا لسه عايشه الحمد لله الحمد لله 
قعدت تحسس على وشها ورقبتها زي المجنونه دخلت عليها عزه 
عزه :فيه ايه يابت المجانين 
آسيل:كابوس ياحجه كابوس انتي مين 
عزه:لاء دانتي عاوزه تنضربي بالشبشب بقا 
آسيل:ياوليه خلاص بهزر معاكي الله حلمت بكابوس 
قعدت تحكي لمامتها كل الحلم 
عزه :قومي يابت المجانين اتأخرتي على الكليه 
******آسيل:بسرعه 
قامت من على سريرها بسرعه ولبست هدومها وطلعت على الجامعه 
رنا :اتأخرتي ليه يازفته انتي 
آسيل:ششششش انا جعانه 
قضت يومها هى ورنا صاحبتها كالمعتاد وتقريبا نسيت الحلم شويه 
تاني يوم 
عزه :آسيل 
آسيل بنعاس :انهارده اجازه عملاها لنفسي  اقفلي الباب ياحاجه واعملي فيا خير مره عاوزه اتخمد 
عزه:جايلك عريس 
افتكرت الحلم كانت بدايته نفس الي بيحصل دلوقتي 
قامت مفزوعه وقالت 
:عريس ينهر اسود انا عارفه البدايه دي كويس انطقي ياحجه مين 
عزه:وانا ايش عرفني هو صاحب اخوكي روحي اسأليه متتأخريش ف الجامعه عشان لما يجي تقعدي معاه 
جريت آسيل من على السرير بسرعه اتكعبلت ف البطانيه وقعت على الارض 
آسيل :ااااااااه وسعي يابت الجزمه انتي كمان 
شالت آسيل البطانيه وجريت على علي 
عزه بصدمه:عوض عليا خلفتي العار يارب 
آسيل :انت يلا افتح الباب 
على:عاوز انام امشي من هنا عشان مزعلكيش 
آسيل بصوت عالي عشان امها تسمع:افتح يلا يابتاع سوسو ولا منه اقول تاني الحقي ابنك ياماما 
فجأه لاقت الي بيشدها ودخلها الاوضه 
على:يابت ال *******هتفضحيني منك لله عاوزه ايه يام شكل وسخ انتي 
آسيل:مافيش بس كنت عاوزه اعرف العريس الي متقدملي اسمه ايه 
على:حوش حوش من امته وانتي بتهتمي بالعرسان مانتي بتخلعي بمصايبك 
آسيل:على خلص واحيات اهلك 
على:مازن يلا بقا اطلعي برا 
آسيل بصدمه:احييييه مازن الشرقاوي صاحبك الي ف الشركه معاك مش كده الي اخته اسمها ندى ومطلعتش اخته ف الآخر 
على بصدمه:عرفتي كل ده منين ده مقالش لحد غيري 
آسيل :هههههههههههه ههه احيييه 
وفجأه وقعت اغمى عليها 
على:منك لله فوقي قومي موتي برا 
تمت

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا

نرشح لك أيضاً رواية رأيتك صدفة للكاتبة لارا.

‫2 تعليقات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *