روايات

رواية اعترفت بحبي له بعد فوات الاوان الفصل الثالث 3 بقلم يارا علاء

رواية اعترفت بحبي له بعد فوات الاوان الفصل الثالث 3 بقلم يارا علاء

رواية اعترفت بحبي له بعد فوات الاوان البارت الثالث

رواية اعترفت بحبي له بعد فوات الاوان الجزء الثالث

رواية اعترفت بحبي له بعد فوات الاوان الحلقة الثالثة

ادهم بحز*ن:تمام لو مفكره ال بتعمليه ده هيخليني اطلقك يبقي تحلمي.
ندي بكره:انا مش بحبك اصلا هتسبني علي زمتك ليه انت اصلا مش راجل مش كفايه اعتديت علي .
أول ما قال كده في ثانيه كان قل*م نزل علي وشها وادهم قال بكل عصبيه:انا راحل غصب عنك يا استاذه ندي راجل لما خلصتك من الفضيحة ال اخويا عملها لما حضرتك بعتي صور*ك ليه وكان هيفضحك وبعدين ايان ال انتي بتحبيه ده ضحك علي بنت عمته عارفه يعني اي بنت عمته يتيمه والمفروض كان يتجاوزها بس هرب وبنت عمته كانت هتتفضح بس صاحبه لحق الموقف وطلع راجل يا هانم وابوكي ال عنده مستشفي بس مستخسر فيكي تحبي اقولك ليه مستخسر فيكي ابوكي طول عمره جشع وصارم ومش بيحب الا نفسه وده عارفه كويس صح كنتي هتروحي فين تنزلي الشارع ومش تلاقي مكان وبالنسبه ال انا عملته ف انا معملتش حاجه غلط يا متعلمه انا جوزك وبعدين مش طايقاني بس ايان لما يكون هنا يبقي حلو وانا لو مكنتش راجل كنت عادي اسيبك تتفضحي ولا يهمني يلا تصبحي علي خير.
ندي عينيها دمع*ت وافتكرت .
(فلاش باك).
ندي:الو يا ايان انت مش بتسال عليا ليه.
ايان ببرود:اسف يا حببتي مشغول.
ندي:خلاص ماشي.
ايان:ندي ابعتيلي صور*تك.
ندي بصدمه:اي ال بتقوله ده يا ايان
ايان:بقول اي يعني انا كلها شهر وهكون جوزك يبقي عادي.
ندي :لا يا ايان لغايت لما تكون جوزي لاكن مش تطلب حاجه.
ايان :خلاص سلام.
ندي بحز*ن:هو ز*عل ولا اي.
(عدا اسبوع)
ندي :يووه هو مش بيتصل ولا بيرد ليه انا زهقت هتصل تاني.
جارا الرد…..
ايان ببرود:عاوزه اي بتتصلي ليه.
ندي:ايان انت بتكلمني كده ليه .
ايان:انا مش فاضي انجزي.
ندي:خلاص اهدي هو انت زعلان عشان الصور وكده .
ايان ببرود:واز*عل ليه دلوقتي هقفل ومتتصليش .
ندي بسرعه:ايان استني هبعتلك الصور بس مش توريها لحد انا هبقي مراتك.
ايان بخبث:اي ال بتقوليه ده انا عمري ما افضح مراتي.
ندي:طب لحظه.
وبعد شويه اتبعت لي ايان الصور.
ايان:اي القمر ده .
ندي بكسوف:عجبتك.
ايان:طبعا يا بنت عمي ده انتي قمر انا هقفل دلوقت عشان واحد صاحبي بيتصل وهبقي اكلمك.
ندي:ماشي سلام.
ايان:سلام
(باك).
ندي بدموع:هو معاه حق بس انا عمري ما هحبه وايات لسه بحبه هو ايان اكيد مش يقصد.
عقلها:ازاي ده كان هيفضحك.
قلبها:بس هو قال بيحبك.
عقلها:بس هو كان هيتجوز بنت عمته بس هرب .
قلبها:يمكن عشان يتجوزك.
عقلها:متصدقهوش وانسي وابدائي مع الشخص ال بيحبك.
قلبها:ما ايان بيحبك.
عقلها:قلبك ده بيجيب مشاكل.
ندي بغضب:بس انتم ال اتنين انا هنام يمكن انسي.(ونامت).
_________
في شقه متوسطه كانت قاعده مع ولادها لغايت لما دخل الشقه والعيال جريوا عليه.
هو بضحك:خلاص اهدوا انا هشيلكم وكل حاجه بس ارتاح فين ماما.
بنته:في المطبخ .
هو :تمام وراح نادا بصوت عالي وقال:ريم يا ريم
ريم طلعت:نعم يا معتز.
معتز:تعالي عايزك.
ريم راحت معاه بستغراب وهو قفل الباب وقال :اقعدي .
معتز:انتي عارفه مين رجع .
ريم:لا انا ايش عرفني.
معتز:ايان .
ريم اول ما سمعت الاسم عينيها لمعت ف قالت بفرحه:بجد.
معتز:ومالك مبسوطه كده انتي ناسيه عمل فيكي اي.
ريم:اكيد كان في حاجة خلته يعمل كده
معتز بسخريه: حاجه ريم هو انتي لسه بتحبيه.
ريم:…….
معتز بصدمه:…….

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية اعترفت بحبي له بعد فوات الاوان)

اترك رد

error: Content is protected !!