روايات

رواية الملكة والامبراطور الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم أسماء عبدالوهاب

رواية الملكة والامبراطور الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم أسماء عبدالوهاب

رواية الملكة والامبراطور البارت الخامس والعشرون

رواية الملكة والامبراطور الجزء الخامس والعشرون

رواية الملكة والامبراطور الحلقة الخامسة والعشرون

فى قصر الجوهرى
كانت عشق تجلس على طاولة العشاء تتناول طعامها ويجلسون معها فهد وجيلان وياسين وغرام يتناولون طعامهم
عشق:فهد ياسين عاوزة اتكلم معاكم فى موضوع مهم
فهد وياسين بإهتمام: خير ياعشق ايه الموضوع
عشق: مراد اقترح عليا اننا ندمج الشركتين مع بعض علشان نقدر اننا نكتسح السوق لما تكون شركة الجارحى والجوهرى سوافى الحالة دى محدش هيقدر انه ياخداى صفقة من السوق وجود الملكة والامبراطور مش هيجرأ اى حد انه ياخد اى صفقة وده احنا هنحتاجه فى المزاد اللى هيكون بعد اربع ايام وكمان علشان نقدر نتتم صفقة شركة الجندى
فهد : فعلا عندك حق انت ايه رأيك ياياسين
ياسين: انا موافق بس لازم يكون عندك نسبة اسهم اكبر فى الشراكة وشروطك كمان تكون اساسية ياعشق
عشق بفهم: تمام متقلقش بما انكم موافقين فكدا انا اطمنت يالاانا هروح اوضتى استريح سلام تصبحوا على خير
الكل: وانتى من اهل الخير
غرام بزعل طفولى: فين تصبح على خير بتاعتى ياعثق
عشق بحب: ياسلام اسفة تصبحى على خير ياغرامى
وقامت بتقبيلها على جبينها وصعدت الى غرفتها
🎍🎍🎍🎍🎍🎍🎍🎍🎍🎍
فى قصر الجارحى
قام مراد بالاتصال على حسام وابلغه ان يحدد معاد حتى يتمم كتب كتابهم واكتمال زفافهمحدد حسام معه معاد على يوم الاثنين اى بعد يومين من اليوم
عارضت جورى فى البداية هذا المعاد ولكن مع الضغط وافقت واتفقوا على هذا اليوم
❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤
مروا اليومين بسرعة البرق وتم تجهيز كل شئ من الاغراض وجهزوا كل شئ على اكمل وجه كما خطط مراد وحسام حضر الكثير والكثيرمن رجال الاعمال والسيدات ولما لها وهو زفاف ابنة رجل الاعمال مصطفى الجارحى وأخت الامبراطور مراد الجارحى
حضر فهد وزوجته جيلان وابنته غرام وحضر اللواء سامح ومعه زوجته ايرين وحضر عامر وزوجته نيفين وجاسر وزوجته مريم وابنه أنس وعاصم وسلمى وسليم ونورين وفرح وياسين واخيرا اميرة الحفل عشق الجارحى
جاء المأزون وتم كتب الكتاب وظهرت جورى وهى ترتدى 👇

وجيلان كانت ترتدى👇

وغرام ترتدى👇

وفهد يرتدى👇

وفرح ترتدى👇

وياسين يرتدى👇

وسلمى ترتدى👇

ونورين ترتدى👇

وعاصم يرتدى👇

وسليم يرتدى👇

جاسر يرتدى👇

ومريم ترتدى👇

وأنس يرتدى👇

ومراد يرتدى👇

وعشق ترتدى👇

كان الجميع سعيد بهذا الزفاف وطلبوا من الدجى ان يرقصوا على اغنية فختاروا (حبه جنةلشيرين )كانت تظهر السعادة على وجوه الجميع وبعد الانتهاء من الرقصة طلب مراد من الديجى ان يطفئ الأضواء ركع على قدميه واخرج خاتم سولتير
مراد بحب : تتجوزينى ياعشق
تجمعت الدموع فى عيون عشف وأومأت بالموافقة فهى وأخيرا ستتزوج من عشقه قلبها قام بإلباسها الخاتم وبعد ذلك احتضانها ولف بها وبعد ذلك تركها وقبل جبينها ورقص معها على اغنية( انت ياللى خدت قلبى)
وبعد انتهاء الاغنية فعل ياسين المثل وطلب يدى فرح للزواج وافقت فرح وشغلوا اغنية(30 دقيقة حياة لأصالة)
انتهى حفل الزفاف وذهب الجميع الى بيوتهم
وسافر حسام وجورى الى الجونة حتى يقضوا شهر عسلهم
ذهب مراد هو وعشق بالسيارة حتى يقضوا قليلا من الوقت مع بعضهم البعض
فى كورنيش النيل كانت تجلس عشق ومعها مراد
مراد بحب: ممنوع تسرحى وانتى معايا ياعشقى
عشق بإبتسامة وهى تنظر له : انا مبسوطة قوى يامراد مبسوطة فوق ماتتخيل حاسة ان كل احلامى اتحققت وهتتحقق اكتر بجوازى منك واكتمالنا سوا
مراد بحب: هيحصل ياعشقى طالما اننا مع بعض فكل حاجة هتعدى اوعدينى يا عشقى انا مش هتسبينى وهتفضلى جمبى حتى لوقتلك ابعدى عنى
عشق بحب: اوعدك انى مش هسيبك مهما كان وحتى لوقلتلى امشى مش همشى انا قاعدة على قلبك ياحبيبى
مراد بحب: احلى قعدة دى ولا ايه ربنا يخليكى ليا انتى عوض ربنا عن كل حاجة اتحرمت منها
عشق طيب يالابينا انا اتأخرت قوى واكيد فهد وياسين قلقانين عليا
مراد بغيرة: بس ماتنطقيش اسم راجل غير ابدا انتى فاهمة
عشق بحب: امرك يا مراد بس ماكونتش اعرف انك بتغير عليا كده
شدها مراد الى احضانه : انتى ملكى وانا بغير عليكى من كل حاجة من هدومك من الهوا اللى بيلمس شعرك من اى حاجة تلمس شفايفك انتى كلك على بعضك ملكى انا ملك الامبراطور مراد الجارحى ياعشقى
عشق بحب وهى تلف يدها حول رقبته: وانا عاوزة اكون ملك مراد الجارحى الامبراطور
لم يتحمل مراد ما اخبرته واقتنص شفتيها فى قبلة وبادلته عشق قبلته بكل حب لم يصدق مراد انها بادلته ابتسم وسط تقبيله لها تركها بعدما احس انهم لم يستيطعوا التنفس سند جبهته على جبهتها وانفاسهم سريعة
مراد بنهج: انتى بتعملى فيا ايه انا مش قادر ابعد عنك ولو قربت هتحرق بنارك ياعشق انتى فتنة وانا مش قادر كل ما قرب منك بحس بسخونة فى جسمى مش هقدر ابعدعنك ياعشق لازم تمشى
والامش ضامن نفسى
عشق بخجل من كلامه: انت وقح يامراد ايه اللى انت بتقوله ده حرام عليك
مراد بضحك: يالا يامجنونة علشان اوصلك
اخذها وذهب الى سيارته حتى يوصلها الى قصرها
💘💘💘💘💘💘💘💘💘💘💘💘💘
عند ياسين أخذ فرح وظل يتجول معها بالسيارة الى وقفوا امام مطعم
ياسين بحب: تعالى نتعشى سوا
فرح بخجل : ماشى
ياسين بحب: بحبك يافرحى يا اغلى حاجة في حياتى كنت دايما خايف اعترفلك بحبى ياعمرى كله
فرح بحب: وانا كمان بحبك قوى ياياسو بحبك قوى وكنت دايما خايفة ولما عشق قالتلى انك بتحب بنت خفت وفضلت ابكى واعيط لإن الشخص اللى حبيته مش هيكون حبيبى
ياسين بحب : وسعاتها قعدتى تعيطى كتير ودخلت انا اعترفتلك بحبى
جلسوا يتحدثوا وهم يتناولون الطعام حتى انتهوا وبعدها اخذها واوصلها الى منزلها
وفى اثناء خروجها امسك ياسين يدها وقبلها
ياسين بحب: انا هعمل حاجة دلوقتى لإنى مش قادر معملهاش
فرح بإستغراب : حاجة ايه
ياسين بإبتسامة : دى
وعلى فجأة منها قام ياسبن بآقتناص شفتيها وظل يقبلها حتى احس بإنقطاع الهواء عن رئتيها تركها واسند جبينه على جبينها وهو يلهث
ياسين بحب: ماكنتش قادر اعمل غير كده طعمها زى الفرولة يافرحى
فرح بخجل: انت قليل الادب ايه اللى انت عملته ده
ياسين بحب وهو يضمها اليه: اه يافرح واخيرا هتكونى ملكى مش قادر ابعد عنك مبسوط قوى يافرح وحاسس انى بحلم ومش عاوز اصحى منه ابدا
فرح بحب: وانا كمان مبسوطة قوى يا ياسين حاسة انى بحلم واخيرا حلمى انى اكون ملكك هيتحقق
ياسين بحب: يالا اطلعى بيتك يافرحى وابقى كلمينى قبل ماتنامى
فرح بطاعة: حاضر ياياسين تصبح على خير
ياسين بحب: وانتى من اهلى يافرحى
صعدت فرح الى منزلها وتركت ذلك العاشق يسرح بها
صعد سيارته وذهب الى قصره
💝💝💝💝💝💝💝💝💝
عند سلينا فى السجن
استطاعت سلينا ان تأخذ هاتف وتاصل على اذاك
سلينا بشر: اسمعنى ازاك عاوزاك تجبلى خبر مراد الجارحى وعشق الجوهرى فاهم مش لازم يكونواةعايشين خبر موتهم يوصلنى بأسرع وقت
ازاك بطاعة: امرك سلينا
سلينا بإصرار: اسمع انا لازم اخرج من هنا بأسرع وقت اتصرف ازاك
ازاك : حاضر سلينا هتصرف متقلقيش بأسرع وقت هتكون برة السجن
سلينا : حاجة كمان البرت
ازاك بإستغراب: ماله
سلينا : تخلص منه بأسرع وقت ده طلب ميخائيل حنا
ازاك : امرك ياسلينا
انهت سلينا الاتصال
سلينا وهى تحدث نفسها: هانت يامراد انت وعشق اللى مقدرتش احققه هحققه دلوقتى وعدتكم ان موتكم هيكون على ايدى وخلاص نهايتكم قربت
💟💟💟💟💟💟💟💟💟💟💟💟💟

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية الملكة والامبراطور)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *