Uncategorized

رواية فتاة حطمها العشق الحلقة الرابعة 4 بقلم حبيبة حسن

 رواية فتاة حطمها العشق الحلقة الرابعة 4 بقلم حبيبة حسن 

رواية فتاة حطمها العشق الحلقة الرابعة 4 بقلم حبيبة حسن 

رواية فتاة حطمها العشق الحلقة الرابعة 4 بقلم حبيبة حسن 

يوسف: استخبا في الدولاب 

مشرف الرحله كسر باب الغرفة ليدخل ليراها مغشيا عليها وبدون ملابس 

المشرف بزعيق:بنت ايجي بسرعه

دخلت ملك: ايي

المشرف لبسيها

ملك تبحث علي ملابس حور ملاقيتش حاجه جريت علي غرفتها وهي منهارة من العياط جابتلها ملابس من عندها ولبستها وغيرت الفرش بتاع السرير والمشرف حطها علي السرير

المشرف: فين ندي صحبتها 

الطلاب:لا محدش يعرف 

ظهرت ندي بتمثيل: اي دا جرا لحور اييي

ندي:يربيي اي دات في اييي دي كرشتني من أوضتها وكان معاها حبيبها وقالتلي احنا سهرانين روحي انتي ليه كدا يا حور تضيعي ثقة اهلك وبتعيط بتمثيل

المشرف:كل واحد علي اوضتوا يلا هنسافر بكرة مش هنكمل

ذهب الجميع علي غرفته 

في بيت حور 

الام:خير يارب قلبي في ايه ليكون البت رجالها حاجه احمد قوم نشوف البت مالها

احمد: هيكون مالها يعني زمانهم بيخرجوا دلوقتي وبيضحكوا وكدا 

الام :لا اكيد بنتي جرالها حاجه والله انا هتصل بيها

الام بتتصل محدش بيرد

احمد:زمانها نايمه احنا الفجر نامي وبكرا تكلمها

الام نامت وهي قلقانه برضوا

في الصباح 

في منزل جاسر 

تدخل فتاة عشرينية يبدو عليها الغناء من ملابسها وهكذا 

جوري:اخت جاسر خريجه كليه طب حديثة التخرج تملك جسد ممشوق كالعارضات وشعر بني طويل وعيون خضراء مثل اخوها أنهم لقد ورثوا هذا الجمال الفرنسي عن جدتهم 

جوري: ساموعليكوااااااا علي اخويااا اللي مبيسالش

جاسر:في دكتورة تتكلم كدا????????

جوري: وانت منين بقا يا صاحبي علي كدا

جاسر :اي دا انتي عبيطه يبنتي 

جوري :اي يجسورة مفروض تقولي انا من اي جيهاا تخاف تجيها

جاسر باستغراب :انتي بتقولي ايي

جوري:خلاص دا انت نرم تيجي اي جمبي انا مين لورد????????

جاسر:طب يلا اطلعي اوضتك غيري وشوفي هتعملي ايي

جوري:اشطا

عند مالك صاحب جاسر (أيوة اللي اتضرب بالالم????????????)

الام: اصحااا يزفت

مالك:هو انتوا بتعاملوني كدا ليه لقيتوني علي اينوا باب جامع

الام:بصراحه كدا احنا جبناك من عند جزار كنت حتت لحمه سودا 

مالك:اة يقلبي ليه كدا 

الام:اصحا يبنالهبلة

مالك:صحينا اهو اما نشوف اخرتها 

مالك صحي ولبس ملابسه اللتي جميعها عبارة عن ماركات عالميه

ثم نزل وذهب الجراج بيركب عربيته ويذهب للعمل

عند حور

استيقظت من النوم لتبكي بشدة ثم لتكرر أنها تذهب لبيتها ولكن ماذا سيحدث ماذا سيفعل لها أهلها

حور بعياط :يارب انا مظلومه والله ماليش ذنب انت اللي عالم بحالي

ليطرق الباب

لتدخل ملك

ملك: صباح الخير

حور:صباح النور

ملك :انا معاكوا في الكليه واسمي ملك وعرفت اللي حصل امبارح

حور بتعيط

ملك :بس انا عايزة اقولك حاجه ونا بغير ملايه السرير امبارح احم احم يعني مكنش في دم أو قصدي دا مكنش دم 

حور:ازاي يعني

ملك: بصي تعالي قومي البسي ونروح نكشف عند اي دكتورة

حور:لا انا مكسوفة 

ملك: اي اللي يكسف مفروض الزباله دول هما اللي يتكسفوا انتي معملتيش اي حاجه تكسف انتي بنت محترمه ونا عارفاكي

حور: حاضر

ذهبت حور الي أحدي المشافي الخاصه

الدكتور وهي تخلع القفازات المطاطية من ايديها

الدكتورة :محصلهاش ايي حاجه

يتبع..

لقراءة الحلقة الخامسة : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا

نرشح لك أيضاً اسكريبت حسام وأماني للكاتبة أماني المغربي.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *