روايات

رواية هوس اربعيني الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم نورة عبدالرحمن

رواية هوس اربعيني الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم نورة عبدالرحمن

رواية هوس اربعيني البارت الثامن والعشرون

رواية هوس اربعيني الجزء الثامن والعشرون

رواية هوس اربعيني الحلقة الثامنة والعشرون

زين بحده اسيل …
اسيل انتفضت اسيل بخوف وهي تنظر اليه..
تنهد زين بضيق وحاول ان يهدئ ياحبيبتي وانا كمان بحبك وبحبك اوووي كمان..
اسيل بجد يازين بجد بتحبني..
زين ايوووا بحبك ..انتي كبرتي على ايدي .كنت بشوفك وانتي بتكبري انتي اختي اختي اللي بحيبها…وعشان كده هقولك حاجه محدش يعرفه..
اسيل بابتسامه حاجه ايه..بقلم نوره عبد الرحمن
زين انا هتجوز بنت حبيتها وعايزك تحضري للفرح وتهتم بيه بنفسك عشان يبقى فرح ميتنسيش.
اسيل بدموع حاولت كبتها انتتتت ببتتهززرر صح يازين انت عاوز تبعدني عنك بس ..مش كده قول انك مابتحبش حد عشان خاطري..
زين اسيل ..
اسيل بدموع هو انا وحشه يازين هو انا مش بتحب ..
زين مين قال كده انتي وحشه طبعا لا انتي زي القمر..
اسيل اومال ليه ليه بتعمل كده..
زين اسيل اللي انتي فيه ده مش حب دي مشاعر مؤقته وهتعدي ..
اسيل لا يازين انا بحبك بجد..
زين ياحبيبتي بكرى مع الوقت هتتاكدي ان مشاعرك دي مش حب اللي انتي فاهمها لا انتي بتحبيني زي عمر وحسام
انزلت اسيل نظرها بانكسار وخيبه وحرج من رفضه لها..
**********◇◇◇◇◇*********
شروق متسمعش صوتي ليه انا عايزه اعرف انت جيت هنا ازاي..وايه اللي عرفك مكاني
عمر دفعها داخل المصعد وصعد بجانبها..
شروق ايه الاسلوب ده ياعمر..
عمر متطلعيش جناني دلوقتي واخزي شيطاني..
شروق لا مهو مش بمزاجك تتحكم بحياتي.
نظر اليها عمر بحده..
شروق تتصنع الشجاعه..ايه في ايه بتبصلي كده ليه..
عمر اخزي شيطاني ياشروق..
شروق رفعت سبابتها بوجهه بتحدي انتي اللي مالكش بحياتي تاني انت فاهم ..انت مش طلفتني خلاص يبقى تبعد عني ..نه..ابتلع كلماتها بقبلة عنيفه وهو يثبت يدها بيده ويحيط خصرها بيده الاخرى .بقلم نوره عبد الرحمن
فتحت عينيها بصدمه وهي تحاول ابعاده ..لكنها لم تستطيع..
ابتعد عنها وهو يأخذ انفاسه بسرعه ..
لتسحب الاخرى كميه كبيرة من الهواء لتنظر اليه وتضربه بكلتا يديها انت اجننت اجننت ياعمر ازاي تعمل كده ازاي..
في تلك اللحظه فتح باب المصعد ليخرج عمر واتجه الى السياره وتتبعه الاخرى ..
شروق انت عارف اللي عملته ده اي ده حرام انا مش مراتك انت فاكرني ايه هااا فاكرني ايه..
فتح باب السيارة بهدوء لكي تصعد لكنه جذبته من كتفه انا بكلمك بصلي.كان ينظر حوله حتى تاكد بانه لا يوجد احد بموقف السيارات.
شروق انت فاكرني ايه فاكرني وحده من البنات بتوعك ..انت وا. قاطعها وهو يحيط خصرها مرة اخرى ويقبلها بشغف وهي تحاول ابعاده ليبتعد وينظر داخل عينيها…بقلم روايات نوره عبد الرحمن
شروق بدموع حاولت ابعده لكنه كان متمسك بها وهو يحيط خصرها بتملك..
شروق اللي بتعمله ده حرام حرام ياعمر انا مش هسامحك..
عمر وضع جبينه على خاصتها ايه الحرام في ان راجل يبوس مراته..
دفعته بكلتا يديها بعنف لتصرخ به انت مجنون انت مش في وعيك الصبح طلقتني ودلوقتي جاي تقولي مراتي انت ايه متعرفش ربنا..
عمر عدل ثيابه ومسح شعرها بهدوء ليقول ببرود واضح انك انتي اللي متعرفيش الشرع وربنا بيقول ايه..
نظرت اليه بصدمه لتقول بسخريه وهتحرف الدين كمان لاا والله انت قادر..
عمر ببرود انتي متعرفيش ميقعش الطلاق عالست الحامل ياهانم.
شروق نظرت اليه بصدمه..
عمر فتح باب السياره بهدوء اركبي..
شروق انت عرفت منين ..كدب انا مش حامل
جذبها عمر ليصعدها بالسياره. هنتكلم بالحكايه دي بعدين عشان بنتك مستنياكي..
صعدت شروق بصمت بجانبه اما عمر فقد فظل الصمت ايضا حتى وصلوو الى منزل العم محمود..
عمر انزلي..
شروق…..
عمر مالك .
شروق طلقني..
ضحك عمر بسخريه ان كنت متمسك بيكي زمان عشان بحبك فدلوقتي متمسك بيكي اكتر عشان ابني او بنتي اللي جواكي..
شروق بانفعال مش انا خاينه يبقى طلقني ياعمر..
عمر بانفعال ايوووا خاينه ياشروق.
نظرت اليه بصدمه ..
عمر انتي فاكره الخيانه انك تنامي مع راجل غير جوزك بس..
لا ياهانم الخيانه لما تكلمي راجل غريب وجوزك ميعرفش حتى لو كان ابو بنتك….
الخيانه لما تبقى حامل وتخبي ده على جوزك ..
الخيانه لما تتصرفي من دماغك الج*** دي ومش معرفه جوزك بحاجه..بقلم نوره عبد الرحمن
الخيانه لما تتنازلي عن حقك وحق بنتك عشان خايفه و فاكره جوزك ضعيف ميعرفش ياخد حقك…
كفايه عليكي كده والا اكمل..
شروق…..
عمر البيت اللي هتتنازلي عنه ده مش من حقك تتنازلي عنه عارفه ليه عشان دي تبقى خيانه لعم محمود اللي وثق بيكي..وامنك على حق بنتك الغلبانه..
انك تتنازلي عن حق بنتك عشان المشاكل تخلص انتي بكده بتزودي المشاكل. وتدي لل***** الحق بانه يهددك ويستغلك اكتر واكتر…
شروق..
عمر اطلعي شوفي بنتك…
نزلت شروق دون التفوه بكلمه فقط دموعها تنهمر بصمت..
امسك عمر يدها استني…
نظرت اليه بضعف..
تنهد الاخر بقلة حيله ومسح دموعها بهدوء متشيليش هم حاجه..وانا جمبك وكل حاجه هتتحل..بقلم نوره عبد الرحمن
شروق بشهقات انا اسفه …
عمر جذبها واحتضنها ليقول المره دي مش هسامحك ياشروق عشان وجعتيني اووووي..
ابتعدت عنه ونظرت اليه بالم..
عمر متبصيش ليا كده ومتخفيش انا مش هسيبك وهفضل جمبك لأخر العمر..بس بلاش تتصرفي من دماغك تاني ماشي..
هزت رأسها..بهدوء..
عمر روحي شوفي مريم .. واهتمي بنفسك ليضع يده على بطنها ويبتسم وخدي باللك منه وبلاش تفكري كتير..عشان ميطلعش نكدي زيك.
ضحكت شروق بغصه….
************◇◇◇◇◇◇**********
صعدت شروق لشقتها لتصدم بوجود مائده من الطعام..
لتخرج اليها فتاه في سن الثلاثين..
البنت انتي شروق هانم..
شروق هزت راسها انتي مين..
البنت انا نعمه عمر بيه جابني هنا عشان اهتم بيكي واخد بالي منك ومن مريم..
شروق هزت راسها بابتسامه اهلا وسهلا..
نعمه اتفضلي عشان تتعشي..
شروق معلش ماليش نفس..
نعمه بابتسامه لا لا لا ده عمر بيه هيزعل اوووي هو اللي اشترى الحجات دي ونبه عليا لازم تتعشي..
شروق..مريم فين..
نعمه مريم اكلتها ونيمتها متقلقيش..اتفضلي اتعشي ياهانم عشان عمر بيه هيزعقلي..ترضيها تقطعي عيشي .
شؤوق جلست على المائده..ماشي يانعمه اتفضلي كلي معايا.
نعمه لا ياهانم مايصحش..
شروق يبقى مش هاكل اتفضلي كلي وكلميني عنك شويه..
نعمه حاضر
**********◇◇◇◇◇◇◇***********
بعد مرور شهر لم يزور به عمر شروق ابدا ولم يتصل بها وكان يتجاهلها…
وتم تحديد زفاف زين ورحاب وسط سعادة رحاب الكبيره.
وحزن اسيل وقهرها…
في الصباح الباكر
عند شروق
نعمه مالك ياهانم مكشره كده ليه..
شروق مفيش..
نعمه لا فيه انتي فاكراني مش حاسه بيكي..
شروق ….
نعمه انتي زعلانه عشان عمر بيه مش بيزورك مش كده..
شروق هو لسه بيتصل بيكي يسال عليا..
نعمه والله ياهانم كل يوم الصبح وبالليل بيتصل يسال عليكي بس ينبه عليا انك متعرفيش..
شروق انا مش فاهمه هو بيعمل معايا كده ليه..
نعمه وياهانم انا شايفه حبه ليكي ومتاكده انه بيحبك وبيخاف عليكي بس يمكن زعلان منك او حاجه…
شروق واللي بيزعل مابيسألش كده ده بقاله شهر مقاطعني..
نعمه طب متيجي نعمل حاجه تخليه يتحرك..
شروق حاجه زي ايه ..بقلم نوره عبد الرحمن
نعمه هقولك بس تنفذي كل اللي هقولك عليه..
شروق هزت راسها بس بسرعه عشان نلحق نروح عند رحاب عشان بتتصل من الصبح متنسيش ان النهارده فرحها..
نعمه بخبث مش ناسيه ياهانم واراهنك النهارده هيرجعلك ويتمنى رضاكي..
شروق بحماس ازاي …..
********◇◇◇◇◇◇◇********
عمر كنت عارف اني هلاقيك هنا..
حسام عمر……
عمر اظن انك خدت وقت كفايه عشان تفضل لوحدك ودلوقتي انا عايز اعرف مالك ..
حسام …
***********◇◇◇◇◇◇**********
زين في شقته يجهز ويحضر نفسه لهذه اللليله ليلة زفافه وهو يدندن بعض الاغاني…
حتى سمع طرقات على الباب نهض وهو يظن بانه عمر…
زين اتأخرت اوو ليصدم بمن تحتضنه وتقبلها وتجذبه الى الداخل ووووووو

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية هوس اربعيني)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *