روايات

رواية حب من أول نظرة الفصل الثالث عشر 13 بقلم دينا محمود

رواية حب من أول نظرة الفصل الثالث عشر 13 بقلم دينا محمود

رواية حب من أول نظرة البارت الثالث عشر

رواية حب من أول نظرة الجزء الثالث عشر

حب من أول نظرة
حب من أول نظرة

رواية حب من أول نظرة الحلقة الثالثة عشر

في صباح تاني يوم
اتجمعو كلهم وقعده يفطره وبعدين كل واحد خرج
ادم كان قاعد سرحان في حور وفي جمالها وشعرها ورقتها
بس قطع شروده عمرو
عمرو:بتحبها
ادم:مين
عمرو:حور
ادم بصدمه: انتي بتقول اي انت اتجننت
عمرو:لاء متجننتش بس عصبيتك وطريقه كلمك ونظراتك ليها كل ده بيدل علي ان انت بتحبها
ادم بتوتر: اااا نت بتقول اي
عمرو:بقول الصح انت بتحبها صح
ادم اتناهد وقال:ايوه بحبها اعمل اي دلوقتي
عمرو:طيب لي مقولتلهاش لي سيبها تروح لغيرك ولي خطبت اختي لي ها لييييييييه
ادم بعصبه:كبريائي كبريائي منعني اعترف ان بحبها
عمرو:وانت هتعمل ايه دلوقتي هتسيبها تتجوز غيرك
ادم:انت عايزني اعمل اي
عمرو:انت لو فعلا بتحبها بجد مش هتسيبها لحد غيرك
انا همشي سلام
عمرو قبل م يمشي وقفه صوت ادم
ادم:وانت بتحب ندا صح
عمرو:ايوه وبقت ملكي ومش هسيبها تروح لغيري عشان انا مش جبان زيك
عند حور وندا
حور وندا كانو بيعملو شوبنج
جور وهي بتبص علي الفستاين لقت فستان زفاف : ندا بصي الفستان ده جميل اوي
ندا بابتسامه: اه جميل اوي اي رايك تقسيه
حور:اااي لا لا مش عايزه
ندا:لاء يلا ياحور عايزه اشوفو عليكي يلا
حور دخلت ولبست الفستان وكانت جميله اوي كانت حوريه من الجمال
ندا بأنبهار: اي ده يابت
حور:اي مش حلو عليا
ندا:ده جميل اوي عليك لاء ده تحفه

 

 

حور بتلف ب الفستان: يعني حلو بجد ياندا
ندا بضحك:جميل اوي اوي يلا روحي غيري والبسي لبسك عشان نكمل الشوبنج يلا
حور:ماشي
بس مكنوش وخدين بالهم من ادم البيرقبهم وشاف حوريته ب الفستان الأبيض وشعرها المنسدل علي ظهرها كانت ايه من الجمل
حور وندا خرجو وآدم دخل ل صاحب المحل واشتره الفستان ومشي
عادل كان بيدور علي حور بس مكنش لقيها
عادل طلع الفون ورن عليها
عادل بقلق:انتي فين
حور:انا ف الكافيه الجنب الشاليه علي طول
عادل:ماشي انا جي سلم
شويه وعادل راح ل حور لقيها قاعدههي وندا في الكافيه
عادل بقلق:انتي كنت فين
حور بأستغراب: انا هنا
ندا بهزار:هاااااا انا هنا
عادل باحراج: ازيك ياندا معلش كنت بضور علي حور ف ملقتهاش ف قلقت عليها
ندا بابتسامه: ولا يهمك
ندا بصت ل حور وقالت:انا هروح اشوف حاجه ف المحل ده
حور:ماشي بس منتاخريش عشان نمشي
ندا:ماشي
ندا مشيت وعادل قعد مكانها
عادل بابتسامه: عامله ايه
حور:بخير وانت
عادل:بخير مدام انتي بخير
حور بكسوف:شكرا
عادل:حد قالك قبا كده انك طفله جميله
حور بكسوف:…………
عادل بحب وضحك:اي خدودك بقت طماطم كده لي
حور بكسوف: احم يلا نمشي عشان اتاخرت علي ندا
عادل:ماشي يلا

 

 

حور وهي رايحه ل ندا حست ب ايد بتسحبها من اديها في مكان مفهوش ناس خالص
حور كانت لسه هتصرح حست ب ايده علي بقها
ادم بهمس: هششششش ده انا متصرخيش
ادم رفع ايده من علي بقها
حور بغضب:انت بتعمل اي سبني انت عايز مني اي
ادم:كنتي بتتكلمي في اي انتي وعادل
حور ببرود: وانت مالك
ادم: حور متعصبنيش كنتي بتتكلمي ف اي انتي وعادل
حور:قولتلك ملكش دعوة وابعد عني ولا هصوت وهلم عليك الناس
ادم بسخريه:جربي تصوتي كده وهتشوفي الهيحصل فيكي
حور كانت لسه هتصوت بس لقت شفايف ادم علي شقيفها وكان بيقبلها بحب وبعدين قبلها ب عنف وغرز أسنانه في شفتايه وبعدين نزل علي رقبتها وعضها وبعدين طلع ل شفيفها وباسها بعنف وحور كانت حاسه بالم لكن كانت مستسلمه
بس قاطع ادم رنت تلفونه
حور استغلت ان ادم الشغل ف الفون وطلعت بسرعه علي ؤضتها وقعدت علي حرف السرير وفضلت تبكي وتصرخ
حور بعياط هستريه:غبيه عبيه وضعيفه ليه لييه استسلمتي ليييييه هو مش بيحبك مش بيحبك انتي مجرد نزوه في حياته مش اكتر غبيه هو مش بيحبك لييييييييه بيعمل فيا كده لييييه ذنبي اي ذنبي ان حبيته ليييييييه حور نامت مكانها من تعبها
____________________

 

 

بقلمي دينا محمود
في صباح تاني يوم
في ؤضه حور
ندا:حور يلا قومي
حور:اي
ندا بخضه:اي ده
حور بتعب:في اي يابنتي
ندا بخوف علي حور: عنيكي حمرا لي انتي كنتي بتعيطي
حور:اه افتكرت بابا وماما ونمت وانا بعيط
ندا وهي بتحضن حور:ادعيلهم ب الرحمه ياحبيبتي
حور بهدوء:ماشي انتي لي صحتيني
ندا:اه ايوه يلا اجهزي عشان هنرجع القاهره دلوقتي
حور:امممم ماشي
شوايه والكل جهز ووصله القاهره ومفيش جديد حب واحد في روتينه العادي البيروح شغله والبيروح كليته وحرو كانت بتتجنب انها تشوفك ادم وعادل وكانت مش عايزه تشوف حد
بكن جه لليوم الغير كل حاجه
__________
في بيت ندا
ندا كانت قاعده بتقراء في مجاله بس فصله صوت جرس الباب
ندا راحت فتحت الباب لقت طفل صغير عطاها ورقه من غير ميتكلم
ندا استغربت وفتحت الورقه بسرعه لقا فيها(انزلي بسرعه مفاجأه )
كنت الرساله من عمرو ندا نزلت بسرعه لقت الشارع متزين ب البلالين والزينه ولقت لوحه كبيره مكتوب عليها (تتجوزيني❤)ولقت ادم قاعد جنب بابا العربيه علي رخل واحده وماسك علبه فيها دبله
ندا اتصدمت ومكنتش مصداقه البيحصل بس لقت جنبها سيف اخوها بيقولها روحي وجنبها سوسن امها بتهز رأسه ب الموافقه
ندا راحت بسرعه ل عمرو
عمرو اول م شافه رايحه نحبته قام وقف ولبسها الخاتم وحضنها وفضل يلف بيها
عمرو:بحبك ياندا يحبك بحباااااااك
وندا كانت مبسوطه جدا
__________

 

 

فيله السيوفي
في مكتب عبدالله
عبدالله:اتكلم يابني في اي
عادل:عمي انا عايز احدد فرحي انا وحور
عبدالله:كويس اوي انا موافق المهم حور
عادل: بس حور عايزه فرحنا يبقا مع فرح ندا وعمرو
عبدالله: ماشي مفيش مانع
كده تم تحديد فرح حور وعادل وندا وعمرو

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حب من أول نظرة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *