Uncategorized

رواية حب طفولتي الفصل الثاني 2 بقلم شهد أحمد

 رواية حب طفولتي الفصل الثاني 2 بقلم شهد أحمد

رواية حب طفولتي الفصل الثاني 2 بقلم شهد أحمد

رواية حب طفولتي الفصل الثاني 2 بقلم شهد أحمد

محمد: كنت عاوز اقولك حاجه مهمه 
رودي: قول ي محمد في ايه 
محمد: انااااااااا…..بح……
رودي:اخلص ي زفت الطين مش ناقصه والله انا علي اخري عاوز ايه بقا كفايه اللى ورايا
محمد:في ايه اهدي مكنتش كلمه عاوز اقولها 
رودي:اخلص خلصت روحك
محمد:تصدقي انك جزمه كنت هقولك بح…..بح……..بحلم بعفريت كتير الايام دى
محمد لنفسه:انت غبي غبي ليه مقولتلهاش ليه ي غبي 
رودي:عفاريت عفاريت لا لا دي مش عفاريت متقلقش 
محمد:اماااااال ايه ????
رودي:دا اونكل طارق بيصبح عليك بس 
محمد:يخربيتك بموت????????????????
رودي:انت هتموت فعلا بعد كام يوم لما نمتحن
محمد: لا لا والنبي خلاص وخلينا نذاكر احسن ????
رودي: وه وه انا نسيت ام المذاكره 
من حقك يست رودي لازم تنسي ام وابو المذاكره ????
محمد:والله وانا طب يلا يست البنات خلينا نخلص
نسيب محمد ورودي بقا يخلصوا ام المذاكره دي ????
رشا خالت رودي: انتي ازي ي داليا بتسيبي رودي ومحمد يذاكروا مع بعض لحد دلوقتي 
داليا مامت رودي: عادي ي رشا هما متعودين علي كدا من وهما صغيرين مفيش حاجه يعنى 
رشا: ازي يعني لا في رودي ومحمد كبروا  خلاص دول  ف تالته ثانوي يعني عقلهم كبر مش زي زمان ولازم تخافي علي بنتك وتخلي بالك منها 
داليا: رشا محمد محترم جدا وبيخاف علي رودي اكتر مني وبلاش الافكار دي والنبي هما متربين مع بعض من زمان وانا مربيه محمد علي ايدي وعرفا كويس 
رشا: بردو ي دليا مهما كان ايه لازم تاخدي بالك 
داليا: انا بثق ف محمد ثقه عمياااا
مبلاش الثقه دي يطنط هتندمي ????????
رشا: خلاص براحتك انا قولت اللي عندي وخلاص 
داليا: سيبنا من الموضوع دا المهم ايه اخبار رامي ومني 
رشا: مش عارفه ليه مش مرتاحه للبت دي خالص حساها ملعبنه اوي 
ايوا صح نسيت اقولك رشا دي وحده كلمة حربايه قليله عليها وبتحبش حد يقرب او يحب حاجه تبعها وربنا يقدرنا علي فعل الخير ????
داليا: ليه كدا بس ي رشا هي عملتلك ايه دي حتي باين عليها طيبه جدا 
رشا: بس بس والنبي انتي طيبه متعرفيش حاجه انا عرفا شغل البنات دا كويس 
داليا: ارحمي البت شويه مش ادك وبعدين معملتلكيش حاجه عشان تقولي كدا 
داليا دي وحده ملاك طيوبه جدا جدا جدا وهتحبوها اوي بتحب محمد جدا جدا بتعتبره ابنها 
رشا:خلاص بقا كفايا السيره الزفت دي مش ناقصه 
داليا:كفايا ي رشا وبطلي اللي انتي فيه دا 
رشا:لميها ي داليا احسنلك 
نسيب رشا وداليا يتخانق ويولعو ف بعض برحتهم ????
ف الشركه
عمرو ابو محمد: عارفه ي احمد نفسي ف ايه 
احمد ابو رودي: ايه ي حبيبي 
عمرو: نفسي محمد و رودي يبقوا مهندسين زينا ويمسكوا الشركه بعد ماموت 
احمد: بعد الشر عليك ي عمرو ليه بتقول كدا
عمرو: لا يحبيبي عادي كدا كدا هموت هموت بس نفسي يحصل كدا فعلا دا حلم عمري اصلا 
احمد: والله وانا نفسي اوي انشاء الله حلمنا هيتحقق وهما اد الثقه دي متقلقش يحبيبي 
عمرو:حاضر يحبيبي مش هقلق هما كام يوم ويمتحنوا وانشاء الله خير
احمد:انشاءالله خير ي حبيبي متتوترش بقا وهما مش بيسبوا الكتب 24 ساعه بيذاكروا ربنا هيوقف  معاهم انشاء الله ويعوضعم علي اد تعبهم 
لا لا لا لا لا انت شكلك فاهم غلط????24 ساعه ايه ????متعرفش اللي فيها ي عمو ????????تعب مين يبا وبالله متدعيش الدعوه دي تاني هيسقطوا والله????
عمرو: يارب تعرف ي احمد حاجه 
احمد: ايه ي عمرو
عمرو: نفسي نفضل كدا مع بعض لاخر العمر ومفيش حاجه تفرقنا 
احمد: ومين يقدر يعمل كدا اللي يحاول انا انسفه من وش الارض وبعدين احنا حبنا لبعض ملهوش وصف 
وقام وحضنه جامد ❤
مفيش احلي ولا اجمل  من الاخوات و حضنهم والله
نروح نشوف رودي ومحمد وحوراتهم ????
رودي:????????????????????????????
محمد:مالك ي رودي حصل ايه زعلتك فى حاجه مالك
رودي:زهقت ????
محمد:هل تعلمي انك باااااارده 
رودي:كدا ي ميدو طب زحلانه  ????????
محمد:لا والنبي خلاص 
رودي:????????????????????
محمد:مين هياكل دي
رودي: لا لا دي بابلي قلبي الصغير لا يتحمل 
محمد: ايه ي برو مش كنت زحلان 
رودي: انا بردو انت عملتلي حاجه اصلا ????
محمد: يلا ي ي حيوانه ي بتاعت بطنك ????
رودي: اكل البابلي وحسابك معايا بعدين 
البت رودي مفجوعه سيكا ????????
محمد: بردو دا شكل اتنين عليهم امتحان تحديد مصير بعد يومين ????
رودي:احنا علينا امتحانات عيب عليك وربنا الكلمه دي تحديد مصير مين احنا عيال فاشله اصلا قال وايه قال عاوزين نكون مهندسين ????
محمد:عادي ي رودي لو دا حصل بجد هيحصل ايه 
رودي:هيحصل ايه يعني☹️
محمد:هيحصل هن….ولا اقولك خلاص خليها لبعدين احسن
رودي:قول ياد بدل ماقتلك دلوقتي
محمد ف نفسه: ايه ي ربي بحب بلطجيه بس اعمل ايه بحب غشمتها ودبشها  اوي ربنا يصبرنيي عليكي وخلاص
رودي:سرحت ف ايه ياد خلص 
محمد:قاعد مع بلطجيه انا ????
رودي: مش ناقصه انجز 
ومسكت سكينه 
محمد: في ايه ي مجنونه هتعملي ايه 
رودي: تعرف لو مقولتش هقتلك دلوقتي 
محمد: حد يلحقني من المجنونه دي ????????????
رودي:صرخ من هنا للصبح
محمد:عاااااااااا حد يلحقني
رودي:جبتوا لنفسك????
محمد:انا غلطااااااااان
داليا: في ايه ي ولاد صوتكم جايب اخر الشارع
رودي: هااا ولا حاجه ي ماما بنذاكر 
محمد بصوت واطي: الحمدلله انك جيتي انقذتيني من الموت 
رودي بغمز: في حاجه ي محمد ولا اجيب السكينه ????
يتبع……
لقراءة الفصل الثالث : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية العودة إلى الوراء للكاتبة روان ريحان

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *