روايات

رواية العشق الأحمق الفصل الثاني 2 بقلم سارة أحمد

رواية العشق الأحمق الفصل الثاني 2 بقلم سارة أحمد

رواية العشق الأحمق البارت الثاني

رواية العشق الأحمق الجزء الثاني

رواية العشق الأحمق الحلقة الثانية

 

يجن كامل حين يري حاتم ممسك بيد فريحه فلا يتحمل هذا ويل”كه بقوه يجعله يسقط ارضا…وكاد ان يهجم عليه لولا صوت ابوه الغاض”ب
الاب سليمان بحده وحزم:كامل اقف عندك وكفايه كده انت اجننت
يقف كامل في مكانه لكنه يجز اسنانه بحده وغض”ب ويحاول ان يتحكم في نفسه حتي لا يفقد اعصابه ويعالي صوته علي ابوه
سليمان بعصبيه:بصلي يا كامل ايه الجنان الا انت عمله ده وازاي تمد ايدك علي اخوك الصغير… رد عليه
يلتفت كامل لي ابوه ويقول بصوت منخفض
كامل:بابا حضرتك عارفني غيور جدا ومش بحب حد يلمس مراتي وهو لمس ايدها شكله عيشته بره في لندن نسيته اصله الصعيدي
تقف فريده بغيظ وهي تنظر لي فريحه وتتوعد لها
فريده:والله يا بومه لا اطفشك من هنا يا ام قدم نحس داخله عليه والخر”اب في رجلك والعيال هيموت”وا بعض صبرك يا حزينه
ده ما كانت تفكر فيه لي فريحه
تبكي فريحه علي حظها
فريحه:بقي ده كله يحصل يوم فرحي وينك”سر قلبي منك لله يا كامل الله يسمحك هذا ما كانت تفكر فيه
حاتم:انت ازاي تضر’بها يوم فرحها هي دي اخلاق الصعايده..بس لو قربت لها تاني انا الا هقفلك
يتعصب كامل ولا يتحكم في نفسه
ويجذب حاتم من لياقه قميصه
وينظر اليه بحده وتحذير
كامل:مراتي لو لمحتك بتبص لها بس هدف”نك مكانك وانت عارف ليه ولا تحب اقول لي ابوك
يغض”ب حاتم ولكنه يتحكم في نفسه حتي لا يكبر الموضوع
سلميان:ابعد عن اخوك يا كامل
فيبعد كامل عنه وهو يصرخ ملوش دعوه بي مراتي
يرد حاتم بحده:عشان مينفعش تبهدلها كده…
سليمان:عنده حق ليه بتض”ربها يا كامل دي تربتي لك
قبل ان يرد كامل تلحقه فريحه ترد
عنه حتي لا يشتبك مع ابوه
فريحه:لا يا عمي هو مقربش ليه ولا حصل بينا حاجه ده انا صرخت عشان شوفت فار وانا عندي فوبيه
منه
تلوي فريده فمها بسخريه
نعم ياختي عندك ايه يا بسكوته
دي اسمها مياعه وسهوكه
تبكي فريحه بقه”ر علي كل تلك الاهانات فيعتصر قلب كامل علي دموعها ويذهب اليها ويضمها اليه
وينظر لي امه باستياء
كامل:ماما ابعدي عن فريحه وملكيش دعوه بيها واي اهانه لها تبقي اهانه ليه وده موجه لي الجميع كرامتها من كرامتي
شعرت فريحه بلفرحه والسعاده لما شعرت بحب ودافع كامل عنها
سليمان:خلاص يا كامل مش هيتكرر تاني بس صالح اخوك وبوس علي راس مراتك وانتي كمان يا فريده بوسي علي راسها والا حصل ده ميتكررش تاني واياك تغلطي فيها انا الا هقف لكي
تعترض فريده في البدايه لكنها ترضخ لي امر زوجها وتعتذر لي فريحه ولكنها تهمس لها ايامك معاي سواد….
وبعدها يذهبوا لي بيتهم وتدخل فريحه مع كامل وهي حزينه وقلقه
مما يخبئه لها القدر
يجلس كامل علي الاريكه بعد ما نزع الجاكت بتاعه ورمها بجانبه
وبدأ يفك زاراير قميصه وقتها صرخت فريحه
انت بتعمل ايه…
يضحك كامل بسخريه:متخفيش انا مش ندل عشان اخد حق مش حقي..انتي دلوقتي مش مراتي
تحزن فريحه لي تلك الكلمه
ولكنها تخبئ هذا وتدعي البرود عكس ما يدور بداخلها
فتجلس علي الكرسي المقابل لهو
وتقول ببرود يعني انا الا همو”ت عليك… بس بقي احنا هنعيش معا بعض زي الاصحاب كل واحد في اوضته عشان مينفعش ننفصل ليله الدخله عشان هتبقي فضيحه ومحدش هيصدق انك طلقتني عشان اسباب تفه….
يتعصب كامل:تفه برده بقي تورطني يوم فرحنا وتلبسي ده وكمان ترقصي وتتمايعي والكل يتفرج عليكي لا وترقصي مع حاتم الا كان متقدم لكي وانتي عارفه اني غيور جدا وكتير طلبت منك انك تتحجبي او تلبسي محتشم
تغتاظ فريحه وتقرب منه وتشير باصبها في وجه بحذير
فريحه:انا مسمحش لك انك تهيني انا محترمه وبصلي لكن الحجاب ده مش هلبسه غير لم انا اكون عوزه كده مش عشان ارضي حد
وبعدين دي ليله في العمر طول عمري بحلم بيها وانتي دم”رتها
ليه شكرا وتدمع عينها فيحن قلب
كامل لكنه يتحكم في نفسه
كامل:خلاص متعيطيش انا اسف
واوعدك اني هحترمك طول السنه دي وانتي عارفني كلمتي سيف ومش من طبعي اني امد ايدي علي
وحده ست انتي هتنامي في اوضه
النوم وانا في اوضه الضيوف تصبحي علي خير….
تدخل فريحه لي الغرفه وتغلق الباب وتفقد كل قوهاوتنهار ارض وتبكي..بحرق”ه
لي درجه انها تنز”ف من انفها لانها عندما تحزن تن”زف من انفها وتفقد الوعي
كامل بحيره: يوه انا نسيت ان هدومي كلها في اوضه النوم ام اروح اجيب شويه منهم لحد الصبح ويدق باب الغرفه لكن لا رد فيقلق عليها ويكس”ر الباب ويفزع حين يراها ملقيه علي الارض والدم”اء تغرق وجهها
يتبع
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية العشق الأحمق)

اترك رد

error: Content is protected !!