روايات

رواية احببت مرات اخويا الفصل الثامن 8 بقلم بسملة حسن

رواية احببت مرات اخويا الفصل الثامن 8 بقلم بسملة حسن

رواية احببت مرات اخويا البارت الثامن

رواية احببت مرات اخويا الجزء الثامن

رواية احببت مرات اخويا الحلقة الثامنة

ضحكوا الشباب مع بعض لحد ملقو احمد مش قادر يا خد نفسه وشه احمر محمد جري علي اخوه
محمد بقلق… مالك يا احمد في اي
احمد بتعب جامد مش قادر يتكلم…. مش.. مش ققادر… يا. مح.. محمد
ادم بخوف علي احمد… ياله يا محمد نوديه مستشفى بسرعه
وفعلا ودوه المستشفى
في نفس الوقت ساره كانت قلقانه علي احمد وهبه نفس الكلام
(بقلم بسمله حسن)
ساره بقلق… ماما انا قلقانه اوى علي احمد مش علي ليه
هبه بخوف علي ابنه الصغير.. وانا كمان بس ان شاء الله خير قومي نصلي ركعتين الله ياله يا بنتي وفعلا قامو يصلوا
عند احمد في المستشفى بعد ما دكتور خرج من عند احمد جري عليه محمد وادم
محمد بخوف علي ابنه مش اخوه… خير يا دكتور احمد ماله
الدكتور … مين فيكو محمد

 

محمد… انا يا دكتور في حاجه
الدكتور للاسف… المريض حالة خطير جوه كان المفروض يعمل عمالية
(بقلم بسمله حسن)
ادم… عمالية اي احمد ما يشتكيش من حاجه
دكتور… ازاي ده كان المفروض يعمل العمليه في اسرع وقت عشان القلب ضعيف
محمد وادم اتصدمه محمد… اي الي انت بتقوله ده انا اخويا كويس عمري مشتكه من حاجه
الدكتور… طيب يا استاذ محمد ممكن تخش لي المريض عشان عاوزك
(بقلم بسمله حسن)
محمد ساب الدكتور ودخل لي احمد
احمد بتعب شاور انو يجي عنده
محمد راح عنده ومسك ايده محمد بدموع على اخوه الصغير… متخافيش يا بطل هتعمل العمليه و هتكون كويس
احمد ابتسم بتعب… ما تشغلش نفسك بيا بس عاوزك توعدني بحاجه
محمد… اسكت دلوقتي يا احمد انت تعبان

 

احمد بتعب… ريحني يا محمد انا عايزك تخلي بالك من ساره ابني
(بقلم بسمله حسن)
محمد اتفاجأ… ابنك هي ساره حامل
احمد… آه عايزك تخلي بالك منهم دول امانه في رقبتك و محمد قطعه عن الكلام
محمد… بس بس متقولش كده انت هتخف هتكون كويس وتربي ابنك
احمد… عشان خاطري خلي بالك منهم وقول لي ماما انا بحبه وبحب ساره اوي وخلي ابني يحبني قوله كنت نفسي اشوفك و فجاء احمد سكت محمد طلع ينده لي الدكتور زي المجنون الدكتور دخل عند احمد وبعدها خرج
الدكتور بحزن… البقاء لله
محمد اتصدم مش مصدق انو اخوه يموت
ادم بزعيق لي الدكتور… انت مجنون احمد عايش احمد ما ماتش وقعد يعيط علي صحابه الي لسه شايفه مابقالوش دقايق
(بقلم بسمله حسن)
عند هبه فجاء حسه انو قلبه وجعه اوى قامت من الصلاه واتصلت علي احمد بس مفيش رد اتصلت كتير اوي فل اخر اتصلت بمحمد

 

محمد شاف رقم امه بتصل عليه مش عارفه يرد يقله اي يقله انو ابنه الصغير مات
هبه فضلت تتصل كتير لحد محمد رد هبه بخوف… محمد انت كويس اخوك كويس انا قلبي وجعني عليكم
محمد بصوت مهزوز من العياط… احمد يا ماما مات
هبه بصدمه… 😳انت اتجننت ازاي تقول علي اخوك كده ساره كانت متابع الموقف
من اوله ساره بعيونه مليانه دموع… ماما احمد حصله حاجه
هبه… لا ده محمد واحمد بيهزروا معايا ساره خدت الفون وفتحت السبيكر
(بقلم بسمله حسن)
محمد بصوت قوي مليان حزن… لا يا ماما انا مش بهزر انا بتكلم بجد احمد خلاص مات
وهنا ساره مقدرتش تتحمل الخبر و اغم عليه 😔
هبه بصدمه انو ابنه مات هبه بصوت محظورة… ف.في.. ان. اني.. مس.. مستشفى.. ي. يا.. مح.. محمد
محمد… مستشفى………….؟
محمد خلص إجراءات الدفنه وادم اتصل علي أهل سارة وأخبارهم علي موت احمد وكانت صدمه ليهم
هبه وصلت المستشفى و شافت محمد جريت عليه
هبه بدموع… احمد فين يا محمد ابني فين

 

محمد بدموع… احمد في الاوضه جوه
هبه دخلت الاوضه دخلت لقت احمد متغطي وشه هبه بدموع وصوت عالي… قوم يا احمد ياله نمشي ياله انا عملتلك الاكل الي نفسك في
(بقلم بسمله حسن)
هبه انهارت من العياط وصوت عالي… احمددددددددددددددددددد فوق علشان خاطري ما تعملش فيا كده محمد دخل جري لمه سمع صوت امه
محمد… حرام عليكي يا ماما احمد في مكان احسن من هنا
هبه بعياط جامد… انا عايز ابني يا محمد ونبي هاتلي احمد علشان خاطري 😭😭💔
اصعب حاجه هي انك تخسر حد عزيز عليك بيكون لسه قدامك و فجاء ما تلاقيهوش قدامك
ربنا يرحمه امواتنا واموات المسلمين اجمعين يارب العالمين 🤲
(بقلم بسمله حسن)
خلصه إجراء الدفنه وكل ده ساره في البيت مع داداه نعمه

 

محمد دفن احمد وصلله عليه وكله زعلان علي موت احمد الشب الصغير الي راحه فجاء
هبه بصوات ولطم علي الوشه {معلمه اللطم على الوش حرام} بس هي في حالة لا يعلم بيها إلا ربنا فعلا الضنه غالي
كله روح مع محمد واهل ساره كمان اول لمه دخله من باب الڨيلا شافه حاجه صدمتهم كلهم
محمد…. 😳

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية احببت مرات اخويا)

اترك رد

error: Content is protected !!