روايات

رواية احببتها في سريري الفصل السابع عشر 17 بقلم إيناس

رواية احببتها في سريري الفصل السابع عشر 17 بقلم إيناس

رواية احببتها في سريري البارت السابع عشر

رواية احببتها في سريري الجزء السابع عشر

احببتها في سريري
احببتها في سريري

رواية احببتها في سريري الحلقة السابعة عشر

توجهت خولة عند صديقاتها عاه*رات ودهبو الى بار كانت خولة ثملة للغاية وكانت تنضر الى شباب وعايزا تختار من تقضي معه ليلية وقعت عيناه على معاد…توجهت اليه بخطوات مغرية وهمست في ادنه…
خولة:غرفة١٨…
معاد:أممم تمام…
بعد دقائق دخل معاد الى غرفة وجد خولة عارية تمام…(وغرقو في بحور اعجابهم)…….
_________
عند ادم….
فتح آدم باب الغرفة فوجد اسمهان ناءمة مثل ملاك وشعرها الحريري منتشر على سرير…وفهد في حضنها …كان فهد ينام مثلها فلقد كانو اكثر من رائعين
….
ادم بصدمة:اي دا…اي جمال دا ونفس شعر تلك الليلة …
اقترب آدم ناحية اسمهان وحمل شعرها حريري وقبله …
ادم:انتي ليش مغرية كدا…
نزل عند شفتيها وقبلها بعشق…
آدم:يارب تكوني انتي ام فهد رغم انكي تشبهيه بس لازمني دليل واحد وهو تحليل DAN

 

 

وراح تكوني ملكي للأبد راح أضعك وسط قلبي ولن اسمح لأي احد ان يراك….
ابتعد آدم عنها بصعوبة ويخاف ان يفقد قدرة عن نفسه ..قبل جبين فهد و خرج من غرفة …..وتوجه الى شركة ليكمل باقي صفقة…
__________
عند خولة…
مع ساعة٩ ليلا…
خولة:خلاص اتركني يامعاد عايزا اروح قبل ما آدم يحس بيا…
معاد:بس نصف ساعة عشان خاطري…
قاطع حديثهم اتصال آدم….
معاد وهو ينضر الى هاتف…دا آدم…
خولة:رد عليه…
معاد :اكي…
خولة:اعمل تكبير صوت…
معاد:تمام…
ردى معاد على مكالمة آدم وشغل مكبر صوت…
آدم:سلام عليكم..
معاد:وعليكم السلام كيفك ياصاحبي..
ادم ببرود:تمام وانت..
معاد:بخير …خير في جديد..
آدم:نعم انتا عارف خولة…
معاد بمكر:لا مين خولة دي…
آدم:التي تدعي بأنها ام فهد…
معاد:ايوا عرفتها لقضيت معاها ليلة..
آدم:بس انا شاكك أنها مش هيا..

 

 

معاد:كيف يعني..
آدم:انا عملت تحليلDan..عشان اتأكد انها امو…
معاد:خرج تحليل من مستشفى..
ادم:لا انا عايزك تجيبو ليا على شركة ..
معاد:تمام انا راح اجيبو…
انتهت المكالمة ونضر معاد الى خولة وجدها مصدومة..
معاد بقلق:خير شو في ياخولة ليش وشك اصفر..
خولة بخوف:لك انا مشيت فيها…
معاد بستغراب:كيف يعني انا مش فاهم حاجة …
خولة:انا مش ام فهد حقيقية…
معاد بصدمة:كيف يعني…
حكت خولة لمعاد كل شيء وانها تسعى للمال فقط …
معاد بخبث:اممم انتي عارفة اني فرحان اوي انك مش ام فهد …
خولة وهي في حضنه…
خولة بخبث:ههه طيب ياحبيبي راح تتصرف ازاي في قضية دي..
معاد:خلي امرك عليا انا اصلا عايز بعض ثروات آدم ….بس عندي سؤال…
خولة:اتفضل..
معاد:انتي مش قاضية ليلة مع آدم صح؟
خولة:ايوا…
معاد:بس انتي مش عدراء…
خولة بتوثر:انا كنت متزوجة من قبل…
معاد:اممم تمام..
توجها معاد الى مستشفى لتزوير تحاليل وخولة غيرت ملابسها وأخدت طاكسي وعادت الى قصر وتردد في نفسها..
خولة بخبث:راح استغلك يامعاد حتى اصل لغايتي…
_________

 

 

في قصر آدم
تجلس اسمهان في غرفة ابنها فهد وتلعب معه …
كان صالح مار من امام غرفة فهد فسمع ضحكته فتح باب بستغراب ويقول في نفسه دا مش فهد اصلا فهد مو بيضحك كثير بس يفضل يعيط طوال وقت …
عندما فتح باب صدم عندما وجد اسمهان تضعه على سرير وتفعل له حركات بهلوانية وحفيده يضحك بشدة واكثر ماصدمه هو شبههم الكبير ونفس ضحكة…
نضرت اسمهان ناحية باب فصدمت عندما رأت صالح عدلت ملابسها وهي مكسوفة وتتمنى ان لايكون يرى حركاتها…
صالح ببتسامة:اسف يابنتي شكلي مو طرقت باب..
اسمهان بكسوف:لا لا عادي ياعمي اتفضل…
توجه صالح ناحية فهد وحمله وقبله على جبينه …
صالح:انا بصراحة اول مرة اشوف ضحكة حفيدي كدا…
اسمهان:الله يدومها عليه..
صالح:انتي بتشبهيه كثير..
اسمهان:طبعا بشبهو دا ابني…في تلك لحضة نعلت اسمهان نفسها وقالت بتوثر اه ههه بقصد سبحان من خلق من شبه ٤٠ …

 

 

صالح وهو يمثل انه صدقها:اه سبحانه ….
ضل صالح واسمهان يتحدثو كثيرا وصالح يشك بأنها ام فهد لأن عينيها مالءة بحنان ويقول في نفسه انا أصلا مو شفت نضرات حنان دي من قبل في خولة…..شكلها فتاة متربية ومعقولة وجميلة اوي تمنيت لو كنتي زوجة ادم…..
قاطع حديثهم دخول خولة…
خولة بستغراب:………..

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية احببتها في سريري)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *