Uncategorized

رواية جواز عرفي الفصل الثالث 3 بقلم شجرة الدر

 رواية جواز عرفي الفصل الثالث 3 بقلم شجرة الدر
رواية جواز عرفي الفصل الثالث 3 بقلم شجرة الدر

رواية جواز عرفي الفصل الثالث 3 بقلم شجرة الدر

رنا بصدمه …..مخدرات 
فهد …..ههه لا يا دكتوره دي استركس 
رنا رمتو في الأرض 
رنا ببكاء ….. انت عايز تخليني مدمنا دي بعدك 
رنا الصداع بدااا يزيد اكثر تعلان احتاجها لهذا السم قعدت عل الأرض هي بتصراخ من الألم 
فهد طلع شريط من جيبو
نزال الي مستواها  
فهد …..افتحي بوقك 
رنا ببكاء …..ابعد عني 
فهد بغضب …..افتحي بوقك احسن ما افتحو بطرقتي  
رنا بصراخ….لاااااا انت سماع 
فهد شدها من خصراها حط الحبه في بقو قرب عليها لي ليقبله بنهم
رنا كانت تضربه علي صدره  لكونه كا حط لا يتحرك 
فهد هو ينهج ….ابلعيها 
رنا اديتو بي القلم 
رنا ببكاء …..ايك تقرب مني تاني  زفت الي انا  أخدتها مش عايزه اخد و تاني 
فهد شد ايدها ورها دهرها يضغط عليها جامد 
فهد همس في اذنها……انا لغيه دلوقتى بعملك كويس بلاش تشوفي غضبي عشان هتزعالي انتي فاهم 
سب ايدها دخل اخد شور 
قعدت عل الأرض هي بتعيط
لتسمع صوت التليفون يرن 
مسحت دموعها راحت عند التليفون كان عندها فضوال تعرف مين فتحت 
مجهول بصوت مخايف….فهد زي ما اتفقنا بكره ساعه ٦ عايزك تخلص عليها ماشي فهد فهد 
قفل 
رنا حطت ايدها عل بوقها هي تكتم شهقتها في ان تعلو ????????
رنا ببكاء…مين دي عايزين مني أي ????
سمعت صوت فهد هو جاي سبت التليفون بسرعه أول ما شافتو الرعب يتسلل الي جسدها 
خد التليفون بصلها قبل ما يمشي مما زادها رعب منها ????
مشي بعد ماشي راحت عل الباب امل انو يكون مفتح لكن لا قعدت عل الأرض هي ضمه رجليها لي بعد هي تبكي بينهم 
_______
في جهة أخرا 
فهد بغضب…..اي الي انت بتقولها  دي 
مجهول ….زي ما سمعت اقتلها هي سمعت بي العمليه بكري انت عرفني مش بحب اسيب خيوط وريا 
فهد …..لا هي ملهش ذنب
مجهول …. انت قلبك حن ما صحيح البت جامده …لو مش هتقتلها انت اقتلها انا 
فهد طلع المسدس وجها لي رجالتو وجهه المسدسات عل فهد 
فهد ….قسم بالله يا صبري لو لمست شعرها منها لان الي قفلك انت عرفني 
صبري ….نزالو السلاح 
صبري ….خلص يا فهد مش هقربلها
ماشي فهد 
صبري لي رجلتو…..وراه  
فهد ركب العربيه بدا يتحرك شاف ان العربيه مش وراها لكن ما بين واصل العماره كنت لسه العربيه ما وصلت 
طلع عل عماره بسرعه 
فهد…..البسي 
 رنا …..في ايه 
فهد بغضب ….انجزززي 
رنا ….ح حااضر 
دخلت لبست بنطلون اسود عل بلوزه بيضه
خرجت 
فهد سحبها من ايدها 
نزال بيها عل  العربية  
فهد ….يلااا 
ركبت 
كنت العربيه الي بتلحقهم بتضرب عليهم نار 
فهد شغل العربيه 
فهد ….نزالي راسك 
رنا بخوف ….هو في اي 
فهد …..نزالي 
ضرب نار لسه شغل 
رنا بصراخ…عااااااا
فهد بصوت عالي…..بتعرفي تسوقي 
رنا …..اه ليه 
فهد سب الدركسيون …..عشان هتسوقي دلوقتي 
فهد ضرب عليهم نار 
رنا بصراخ….لا انت تعمل اي 
رنا مسكت الدركسيون بدأت تسواق هي
فضلت هم الإتنين بضرب نار لغيه ما في رصاصة جت في كتف فهد 
فهد بتوجع….اااه… كدا مش هينفع 
رنا ….انت كويس 
فهد …البسي الحزم
رنا …..اي 
فهد ..بسرعه 
لبست الك بتاع العربيه فهد بدااا يعلي سرعه العربيه علي اعلي سرعه العربيه تانيه وراهم
فهد حط ايدو عل رأس رنا 
رنا ….لا لا مش هتعملها  
مره وحدها اخد فرامل العربية الي ورهم خبط فيهم 
فهد ….انتي كويسه 
رنا حركت رأسها بمعني اه 
فهد اتحرك العربيه في اجواء هداه 
العربيه تانيه انفجرت رنا خرجت تشوف 
رنا …..واووووو  
فهد سمعها وابتسم 
فهد ….انزالي 
دخلت فهد اتحرك بي العربيه فضل ساكتين 
طول الطريق 
رنا بفرحه….هو احنا رايحين  عند بابا 
فهد بسخريه ….اه رايحين نقولها يشيل صورتك من الجرنال 
رنا ابتسامه….بجد
فهد ….انزالي 
نزالت هي تجري 
فهد …..استني
رنا …في اي 
فهد ….انت تدخلي بس اي كلام مش هيعجبني 
رنا ….خلص فاهمت 
دخلت رنا هي فرحته انها هشوف اهله 
الاب بصدمه ….رنا 
رنا جريت عليها حضنها 
رنا ….وحشتني اوووي يا بابا 
الاب ….انتي حقيقه صح مش بتخيل 
رنا بدموع ….لا يا حبيبي
لي يدخل فهد في هذا اللحظه 
فهد ….مش هتسلم عليها يا حمايا 
الاب ….فهد انت بتعمل اي هنا
فهد…. .مش تقول اي لي ابوكي ان احنا اتجوزنا 
ألاب هو ينظر إليها…..انتي اتجوزت 
رنا بصت أبوها هي بتعيط مش قدره ترد 
الاب بصوت عالي ….انططططق 
رنا ….اااه اتجوزت 
ألاب بغضب ……ما لقيت الي عدوي تتجوزيني 
الاب بسخريه…..انا الي وفكرك مخطوفها طلعتي هربنها ولا مع مين ..ومش انتي كنت بتحبي عمر ولا انتي تضحكي علينا 
انا ببكاء ….يا بابا اسمعني انا 
الاب بصوت عالي …..انا بنتي ماتت سامعه ماتت 
يتبع ……
لقراءة الفصل الرابع : اضغط هنا
لقراءة باقى فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *