Uncategorized

اسكريبت نونا المجنونة الحلقة التاسعة 9 بقلم دينا عبدالحميد

اسكريبت نونا المجنونة الحلقة التاسعة 9 بقلم دينا عبدالحميد 

اسكريبت نونا المجنونة الحلقة التاسعة 9 بقلم دينا عبدالحميد 

اسكريبت نونا المجنونة الحلقة التاسعة 9 بقلم دينا عبدالحميد 

نوال سبتهم وراحت مسكت فونها وقالت الوا بنات قبلونى عندى مصيبه لازم اعملها بكره الصبح 

وقفلت 

ورجعت كان محمد حكى لابراهيم الموضوع بتاع هشام والبوسه 

إبراهيم: يخرب عقلك جباره 

نوال مردتش

محمد اسكت لتقتلنا

نوال فضلت ساكته وسرحانه 

الشباب الاتنين نوال نونااااا

نوال بتركيز نعم كنتوا بتقولو حاجه 

إبراهيم لا ده انتى واقعه خالص 

محمد شكلها بتخطط لمصيبه 

نوال بغضب انا مروحه وسبتهم ومشيت 

وهما مصدومين نوال رجعت البيت نامت 

تانى يوم نوال كانت عايزه تدخل الجامعه هى والبنات بس الامن طلب الكارنيهات

نوال ورتهم ورق الرفد وقالت هخلص اجراءات ولان البنات الى ف الامن  بيحبوها سبوها تمشي هى وصحبتها وقفت نوال والبنات الاتنين كارولين ف اول طرقه من اتجاه ولميا من التانى ونوال ف المدرج وفجأه جت لميا جرى نوال كماااال جاى نوال قالت لها عطليه

واتصلت ع حد ووقفت قدام المدرج فجت كارولين دوك صفا بنت العميد جايه 

نوال شورة ل لميا تسيبهم يعدوا ولميا كانت عامله زى الارجوز  عشان تعطله هوب تخبط فيه يجى يوطى يشيل حاجته تشيلها معاه وهوب تخبط ف دماغه ويجي يمسك ورقه تروح هي مسكاها وتمسك ورقه وترمى التانيه ودفعتها هتموت ضحك

وهى مصدقت نوال شورتلها سبته وراحت عندهم جرى وهوب جه كمال يدخل لقه نفسه ف الارض والطلاب متنحين وميتين ضحك وقام يستوعب لقه المدرج مظلم شبابيكه مقفوله وستاير مقفوله قام جرى ينور النور هوب اتكهرب ونزل عند صفا الى يا حرام كانت كلها الوان 

البنات شافوا المنظر وطلعو جرى وهما بيضحكوا 

لميا تفتكرى هتنفع 

نوال اه 

كارولين بس لى صممتى يجوا ف نفس الوقت 

نوال عشان دكتوره صفا تزقه وتغرق هى ويقوم يحس بالذنب ويجي ينور يتكهرب فهى تاخد بالها منه وبكده يتكلموا ويعرف انها مهتمه بيه 

لمياه اه 

كارولين طب ولو مفلحش 

نوال عادى هنعمل تانى وتالت وعاشر لحد مياخد باله 

البنات بضخك بينا من هنا 

ولسه خارجين 

علاء ف وشهم 

نوال تروح شمال يجي قدمها يمين يجي قدمها 

نوال بغضب بدأت تنفخ والبنات يهدوها 

علاء وحشتيني يا نونا 

نوال شلا ميوحشكش عدو تانى 

علاء عدو 

نوال اه عدو مهو انا عدوتك 

ولفت وشها وجت تمشي من باب تانى 

البنات تنحوا 

هشام كان واقف يبص ع علاء وعنيه بتطلع شرار نوال مخدتش بالها وجت تمشي 

علاء مسك ايدها لفت وزقته ومشيت بسكات عشان مش مفروض تكون ف الجامعه اصلا عشان هى لو ظهرة قبل ميخلص وقت رفدها هتحصل مشاكل ليها وللامن عشان دخلوها 

علاء مسك ايدها تانى نوال اتعصبت ف اللحظه دى دخل هشام بينهم وشد نونا ورا ظهره وراح هوب ضارب علاء بالبوكس ف وشه وعلاء ردها جت نوال متصله ع محمد يلحقهم واستخبت هى والبنات 

محمد لم الموضوع عشان نوال متتاذيش 

محمد اخر مره يا علاء تقرب لاختى 

اختى لا بتصاحب ولا بترتبط اختى بتخاف ع سمعتها وبتخاف من ربها وعمره مهتستنفذ مشعرها ف علاقه غلط واوا متيجي تدخل ف الصح متعرفش توفي بالصح بعد مستهلكت ف حب غلط كل الى عندها 

انا لسه باقي ع العشره بس نوال روحى وال يجرح روحى بحرف مش بفعل اقلب زى عزائيل واقبض روحه فاهم 

علاء سكت عشان غلطان 

ومحمد بص لهشام: هشام بيه الف شكر انك كنت بتساعد نونا بس نونا مش سهله ولا ضعيفه وتعرف تتصرف كويس مع اى حد ولو احتارة انا هتصرف لانى ف ظهرها وهفضل سندها 

لكن حضرتك كده هتشوه سمعتهت والف لا الف اى مليون حظ بيستنى ع غلطه عشان يقطع ف لحمها بالكلام والى مش هينطق هيسكت ويسمع 

انا محدش يعرف ان نوال اختى بس وقت الجد هقطع لسانهم عشان هى اختى لكن حضرتك صفتك اى 

هشام كمان سكت عشان حاسس بغلطه 

وفجأه كارولين فتحت المكتب عليهم منغير اذن حتى وهى بتعيط جامد وبتقول الحق نونا عايزه تنط من فوق ومش بتسمع لحد 

محمد سابهم وجرى وهشام وعلاء وراه 

راح زى المجنون ع نوال ولميا بتشدها وراح شدها بقوه وبدأ يهديها مسكتتش فراح ضربها بالتانى ورم وشها وبوقها جاب دم جه هشام شدها من ايده وضربه بالقلم ونوال قاعده فى الارض بتترعش وتعيط بخوف واول معلاء قرب منها عيطها زاد راح محمد حضن نوال وباس رسها 

محمد والله اخر مره 

مش هتتكرر تانى 

نوال بخوف عايز يقتلنى انا مليش ذنب هو مات لوحده ليه بيخوفنى 

محمد متخفيش هو خلاص مبقاش موجود 

نوال طب لى زعلان منى انا مش اذيته كنت عايزه انقذه مليش ذنب 

هو اصلا وحشنى اوى 

محمد حضنها قوى متخفيش 

نوال سمعتى تانى 

محمد محدش يقدر 

وقتها غامرتى بسمعتك عشان تنقذي واحد ومهمكيش 

بس حالا انا معاكى والله محد يقدر نوال فضلت كده وفجأه اغمى عليها 

محمد شال نوال وجرى بيها ع المركز الطبي ونوال فضلت تعبانه 

وهشام قاعد هيتجنن مين ده الى نوال بتتكلم عنه ووحشها لى وازاى سمعتها كان هيتجنن 

وقرر يفهم في اى 

اما علاء ف مشي زعلان بس مش زى هشام 

شخص مالك 

علاء نوال 

الشخص انت مبتحبهاش بس صعبان عليك بنت متحبكش

علاء معرفش بس 

الشخص بس اى 

 مالك يا علاء 

علاء نوال تعبانه يا هيما 

ابراهيم اى مالها وهى فين 

علاء اطمن هى ف المركز الطبي متخفش 

إبراهيم سابه وراح جرى عليها 

وقبل ميدخل وقف مكانه 

إبراهيم اى ده…؟!

في اى؟

يتبع..

لقراءة الحلقة العاشرة : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا

نرشح لك أيضاً رواية عندما يعشق الظابط للكاتبة حسناء السيد.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *