روايات

رواية أحببته رغم قسوته الفصل السابع عشر 17 بقلم متفائل في زمن اليأس

رواية أحببته رغم قسوته الفصل السابع عشر 17 بقلم متفائل في زمن اليأس

رواية أحببته رغم قسوته البارت السابع عشر

رواية أحببته رغم قسوته الجزء السابع عشر

أحببته رغم قسوته

رواية أحببته رغم قسوته الحلقة السابعة عشر

بعد خطف حور حاول ادم ان يخرج من السيارة حتي نجح واخرج هاتفة واتصل بصديقة احمد
احمد: اي ياكبير
ادم بتعب: احمد تعالي بسرعه خاطفة حور
احمد بخضه وخوف: ادم انت فين
ادم بتعب: انا في شارع *******
احمد: انا جايلك بسرعة واغلق احمد الهاتف وركب سيارتة وذهب بسرعة لصديقة واخية اما عند ادم فا اغشي علية لانة كان ينزف من راسة بشدة
لا إله إلا الله محمد رسول الله *************
وصلت السيارة الي مخزن قديم وقامو بوضع حور في المخزن واغلق الباب وذهبة فتحت حور عينها فكانت حور مستيقظة اخذت تبكي
حور ببكاء: ادم تعالي بسرعه انا خايفة اووووي ثواني وانفتح الباب ودخل البوس في العقد السادس ولكن ما هذا الشبة فكان هذا البوس يشبة ادم وبشدة
البوس بضحك: اي بتشبهي عليا
حور بتوهان: ازاي انت شبة بلضبط
البوس: اة
حور: طيب ازاي
البوس: هتعرفي كل حاجه لما جوزك يشرف هنا ثم خرج واغلق الباب خلفة ولكن حور احست بتعب ودوخه شديدة ولكن تحملت علي نفسها

 

 

لاحول ولاقوة الابالله العلي العظيم **********
وصل احمد الي المكان ونزل بسرعة من السيارة واخذ يبحث عن ادم فوجدة مرمي علي الارض وبجانبة بركة من الدماء جري علية بسرعة ورفع راسة علي قدمة
احمد بيكاء: ادم فوق يا صحبي عشان خاطري ثم اتصل احمد بالاسعاف بسرعة وفي غصون دقايق وصلت سيارة الاسعاف وقامت الاسعاف بنقل ادم الي المستشفى وخلفهم احمد بسيارتة وصلت سيارة الاسعاف المستشفى واخذت تجري بادم الي غرفة العمليات وخلفهم احمد يبكي علي اخية وصديق عمرة وبعد بضع ساعات خرج الطبيب من غرفة العمليات
احمد بخوف: اي يا دكتور هو كويس
الدكتور: اهدي الحمدلله هو بخير كويس انك لحقتة لولاك كان حصلة حاجه بس الحمدلله
احمد بفرحة: الحمدلله طيب هو انا ممكن اشوفة
الدكتور: طبعا بس بلاش مجهود كبير غلط علية
احمد: حاضر وصعد احمد الي ادم وجدة نايم اسر المخدر فجلس بكرسي بجانبة وامسك يدة واخذ يبكي
احمد ببكاء: كدة يا صحبي تخضني عليك بجد كنت هموت لو كنت جرالك حاجه انت مش صحبي وبس انت اخوية وابوية الي بجري علية دايما انا اكتشفت اني بحبك اوووي ومقدرش افرقك يا صحبي فوق بقا
ادم بتعب: اي يالا دا انت راجل مفيش راجل بيعيط
احمد بفرحة: انت فوقت ثواني هنادي للدكتور
ادم بتعب: تعالي يالا هنا انا كويسه عاوزك في حاجه مهمه
احمد: قول يا صحبي
ادم: حور اتخطفت
احمد: طيب مين الي خطفها
ادم: معرفش بس انا عاوزك تروح لطارق القسم وتقولة علي رقم العربيه انا لقتها قبل ميغمي علية
احمد: طيب كويسة هات بسرعة اعطي ادم رقم السيارة لاحمد اتصل احمد بطارق صديقهم التالت
احمد: طروقة اذيك يا شبح
طارق: اهلا بالواطي الي مش بيسال
احمد: وهو سالنا اخبارك ايه
طارق: الحمدلله وانت اخبارك ايه
احمد: الحمدلله بخير كنت عاوزك في حاجه
طارق: اؤمر
احمد: الامر لله وحده انت عارف ادم
طارق: ايوة يالا طبعا مالة
احمد: اصل بصراحه ادم في المستشفى وعاوزينك ضروري احنا في مستشفى********
طارق: انا جاي حالا سلام اغلق طارق الهاتف وركب سيارة وانطلق الي المستشفى وفي غصون دقايق وصل طارق الي المستشفى وسال في الاستقبال عن غرفة ادم الهلالي وصعد اليه وخبط علي الباب ودخل
طارق: مالك يا شبح حمدلله علي السلامة
ادم: مش وقتة مراتي اتخطفت خد رقم العربية اهي وشوفها فين ابوس ايدك
طارق: اهدي وانا هتصرف واجري طارق اتصالتة وبعد نصف ساعه اتصل احد بطارق واخبرة عنوان حور
طارق: عرفنا طرقها
ادم: طيب يالا انتو مستنين اي
ولاكن دخل رجل الغرفة

 

 

الرجل: وانا كمان جاي معاك يا ولدي
ادم بستغراب: انت مين
الرجل: انا محمد ابو حور
ادم: اييي انت بس انت عرفت منين اني هنا
محمد: من القصر روحت وهما قلولي انك هنا نظر ادم لي احمد
احمد: ما هي اختك هي الي زنانة واطريت اقولها بس هي قلتلي اجي قلتلها لا احنا خلاص جاين في الطريق
ادم: تمام يالا نلحق حور
طارق: ادم بلاش تهور لما نجهز حملة ونطلع علي هناك علشان ميحصلش اي حاجه لحور ماشي
ادم: تمام بس بسرعة عمي محمد يالا انا نطلع علي البيت ونطمنهم علينا وبعدين نروح لحور يكون هو جهز القوة بتاعتة علشان معرضتش حور لاي خطر
ساعد محمد ادم الي ركوب السيارة فكان ادم رغم هدوئة الا انة قلق بشدة علي حور وهما في الطريق اتصل احد بادم ففتح لدم الخط بسرعة
ادم: الو مين
البوس: مراتك معايا تجيلي الساعة ٤ وتكون لوحدك لو بلغت البوليس هسلمك جثت مراتك فاهم
ادم بغضب: لو لمست شعرة منها هموتك انت فاهم ولكن اتاة صوت حبيبتة حور
حور ببكاء: ادم الحقني والنبي يا ادم
ادم: حور اهدي انا جايلك اهو ماشي اهدي
حور ببكاء: ادم انا بحبك اووووي
ادم ببكاء: وانا بموت فيكي يا قلب وروح ادم
البوس: بجد المشهد مؤثر اوووي
ادم بغضب: ملكش دعوه بيها انت فاهم
البوس: هتلاقي عربية مستنياك في طريق ****** تركب معاهم وهما هيوصلوك لحد عندي ثم اغلق في وجة ادم الخط
محمد بخوف: حور كويسة يا ولدي
ادم: اة هروحلهم الساعة ٤ ومش هرجع غير بحور ثم اتصل بطارق وحكي لهو علي المكالمة وقفل وانطلق الي الفيلا وصل الفيلا ودخل فجريت الية اميرة
اميرة ببكاء: انت كويس يا ابية
ادم: الحمدلله يا حبيبتي دي حاجه خفيفة
احمد بغيرة: خلاص يختي كفاية احضان
الجدة: ادم يابني انت كويس
ادم: والله انا كويسة

 

 

الجدة: امال فين حور
ادم بحزن: اتخطفت
الجدة واميرة: ايييييييييي
ادم: انا هطلع اغير عقبال ما طارق يوصل وصعد ادم الي غرفتة وبعد وقت ذهب ادم بسيارتة وخلفة محمد واحمد بسيارة اخرة وخلفهم طارق وقواتة وصل ادم الي الطريق ونزل من سيارتة وركب معهم وشغل ادم الساعة في يدة فكانت يلبس ساعه فيها ɢρs وبعد وقت وصل المخزن ودخل ادم مع الرجاله ولكن فجاة وجد من يرش علي وجهة شي فنام ادم وبعد وقت استيقظ وجد نفسه مربوط في الكرسي وامامة حور مربوطة مثلة
ادم بخضه: حورررر فوقي يا حور علشان خاطري
حور وهي ترفع راسها بتعب: ادم حبيبي انت كويس

 

 

ادم: انا مش كويس وانا شايفك كدة يا حوريتي
حور بضحك: هو دا وقت حب يا ادم حرام عليك ولكن قبل ان ينطق ادم باي كلمة دخل شخص ما فنظر لة ادم بصدمة
ادم بصدمة: انت مستحيل لااا
ياتري اي الي حصل ومين الشخص ده هتعرفة في الحلقة الجاية

يتبع ….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة جميع فصول الرواية اضغط على (رواية أحببته رغم قسوته)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *