روايات

رواية اسيري الفصل السادس 6 بقلم نورين هاني

رواية اسيري الفصل السادس 6 بقلم نورين هاني

رواية اسيري البارت السادس

رواية اسيري الجزء السادس

رواية اسيري كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم نورين هاني
رواية اسيري كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم نورين هاني

رواية اسيري الحلقة السادسة

سليم بعصبيه:- انت ايه اللِ جابك هنا، وازاي تدخل مكتبي كدا؟
ريان:-….
تاليا:- مستر ريان هو الشريك التاني.
سليم:- اعتبر الشراكة دي ملغية، واخرج برا مكتبي حالًا.
ريان:- سليم ممكن تهدي شويه ونتكلم وبعد كدا نشوف موضوع الصفقة، تاليا ممكن تسيبني لوحدنا شويه.
تاليا:- حاضر مستر ريان.
سليم:- عايز ايه يـ ريان وايه رجعك تان.
ريان:- وحشتني اوي يصاحبي، انت لو تعرف اي اللِ حصل معايا فـ المانيا مش هتبق متعصب كد.
سليم:- مش عايز اعرف حاجه ونا مش صاحبك، صاحبك ايه اللِ تغيب عنه 5 سنين من غير حتي اي اتصال، انت تعرف حصل لينا ايه خلال الـ 5 سنين دول، تعرف ان اياد وبابا عملوا حادثة وماتوا وبيقنا لوحدنا، انت عارف اني دخلت ف حالة اكتئاب بسبب وفاتهم، تعرف اني شيلت تربية اخت ومسؤلية بيت من وانا لسه عندي 20 سنة وكل دا وانا لوحدي ونت ولا كنت هنا ف مترجعش تقول صاحبي بس لان الكلمة دي مش تنطبق عليك.
ريان بدموع:- عارف، عارف عنكم كل حاجه من يوم ما مشيت ونا بعرف اخباركم بس مكنش ينفع اعرفك حاجه عني، مكنتش عايز اأذيكم.
سليم بضحك:- تأذينا اي قول كلام غير دا، نهاية الحوار اي رجعك وظهرت ف حياتنا تان ليه.
ريان:- راجع عشان جوري.
سليم بعصبيه:- الاسم دا متجيبوش علي لسانك، عايز ايه من جوري مش كفاية الل نت عملته فيها، فضلت مستنياك من وانتوا اطفال لحد دلوقتي ويوم ما تشوفك تلاقيك متجوز عندك بنت، الاحسن ليك تبعد عنها خالص ومتفكرش فيها تان وسيبها تشوف حياتها بقا زي ما انت شوفت حياتك.
ريان بحزن وعصبيه:- قولتلك انت مش فاهم حاجه ومتعرفش ايه حصل معايا هناك عشان يخليني ارجع معايا بنوته، وبالنسبة لجويرية فـ مش هبعد عنها خالص لان دي حبيبتي وهنتجوز قريب وهوفيلها بوعدي، فاهم يسليم كله الا جوري.
سليم:- تبق بتحلم يـ ريان جوري دي مش هتشوفها تان غير فـ احلامك.
ريان بلا مبالاة:- هنشوف مين فينا الل هيكون بيحلم يـ ابو نسب، واعتبر الصفقة ماشية زي ما هي، وهعرف مارود يتواصل مع تاليا عشان باقي الاوراق .
سليم بعصبية:- برا.
في المستشفي…
لين:- اكيد اتفضل يدكتور
يونس:- كنت عايز اسألك علي جوري، هو ايه الل حصلها عشان توصل للحالة دي.
لين بحزن:- قابلت صديق الطفولة بتاعها وطلعت عنده بنوته.
يونس بهمس:- هو ممكن يكون ريان رجع، بس ازاي ريان مستحيل يكون متجوز دا مكنش بيحب حد فـِ حياته قد جوري، اكيد فيه حاجه غلط، لازم اتأكد هو فعلًا ريان ولا لا .
لين:- بتقول حاجه يدكتور.
يونس:- ها لا مبقولش حاجه، تعرفي اسمه ايه صديقها دا.
لين:- ايوا اعرف، اسمه ريان.
يونس بصدمه وهمس: يعن هو اللِ كان هنا انهارده مكنتش بتخيل.
لين:- هو فيه حاجه يدكتور كل ما اتكلم مع حضرتك احسك بتكلم مع نفسك ومش بترد.
يونس:- اسف يـ انسه لين، مضغوط شويه بس، شكرا ليكي عن اذنك.
لين بتستغراب:- ماله دا، يلا نا مالي اروح اجيب حاجه نفطر.
عند ريان، الحوار مترجم —
مارود:- اخبرني صديقي ماذا حدث، هي جرت الامور بشكل جيد.
ريان:- لا ادري، لقد تشاجرنا قبل حتي ان نتحدث عن الصفقة، لكن لا بأس سوف اجعلها تتم بشكل جيد لا تقلق.
مارود:- اجل ريان افعل اي شي من اجل ان تتم هذه الصفقة بأسرع وقت.
ريان:- ولما، حدث شي جديد.
مارود:- اجل ريان، لقد بعثوا اشخاص هنا الشركة لكي يبحثوا عنك وعلموا انك ف مصر، السكرتيرة اخبرتهم بأنك تقوم بعقد شراكة جديد وستعود قريبًا، لذلك اود ان يسير الامر بشكل سريع.
ريان:- لا تقلق سأعود قريبًا لانهي كل هذه الامور لكي اعود لحياتي الطبيعية مرة اخري.
مارود باستغراب:- ستعود، والامر الذي عدت الي مصر من اجله، تلك محبوبتك التي رجعت من اجلها ستتركها وتعود مرة اخري.
ريان:- سأتحدث معها قبل ان اعود الي المانيا ومن ثم اعود الي مصر مرة اخري لكي استقر هنا.
مارود:- سأكون فـ انتظارك صديقي، اخبرني بما تود فعله معهم ونا سوف انفذ، سأتركك الان لكي اكملي عملي، وداعًا .
ريان:- وداعًا.
في المستشفى ____
سليم:- يونس طمني علي حالة جويرية، ينفع انها تخرج انهارده.
يونس:- ايوا ينفع هي بقت ف حالة احسن وتقدر تخرج.
سليم:-شكرا يـ يونس تعبناك معانا.
يونس:- علي ايه يـ سليم حنا مهما كان صحاب، هكتبلها علي خروج وتقدوا تمشوا دوقتي وان احتاجت اي حاجه كلمني.
في غرفة جوري'””
جوري:- ماما شوفي الدكتور عشان عايزه اخرج زهقت من المستشفى والقعدة فيها.
الام:- حاضر يحبيبتي لما سليم يجي هخليه يشوف يونس يكتبلك علي خروج، اهو سليم جه .
سليم:- السلام عليكم، جوري يحبيبي نا كلمت يونس وهو كتبلك علي خروج.
جوري:- حبيبي يسليم متحرمش منك، هوا واكون جاهزة عشان نمشي.
سليم:- ايوا كد يواد هي دي جوري الل نا اعرفها، هستناكم برا.
في منزل جوري __
الام:- حمدلله علي سلامتك يقلب ماما، نورتي البيت، هسيبك ترتاحي شويه، علي ما اجهزلك حاجه تاكليها .
جوري:- لا يـ ماما مش تتعبي نفسك، انا عايزه انام شويه بس.
الام:- خلاص ماشي يحبيبة ماما.
بعد خروج الام اخذت جوري تعبث في الهاتف الي ان وجدت رسالة محتواها انظري من الشباك انا اقف بالاسفل، نظرت للهاتف بصدمة ثم هبت واقفه تنظر من الشباك الي ان وجدت ريان يقف بالاسفل.
ريان:- ممكن تنزلي عايز اتكلم معاكي شويه.
جوري:- نت جاي ليه.
ريان بضحك:- هو انتوا مالكم كد، كل ما اتكلم مع حد منكم يقولي جاي ليييه هو فيه ايه.
ممكن بعد اذنك تنزلي، محتاج فعلًا اتكلم معاكي.
جوري:-…

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية اسيري)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *