Uncategorized

رواية أولاد عمي الفصل السادس والثلاثون 36 بقلم منة وائل

 رواية أولاد عمي الفصل السادس والثلاثون 36 بقلم منة وائل

رواية أولاد عمي الفصل السادس والثلاثون 36 بقلم منة وائل

رواية أولاد عمي الفصل السادس والثلاثون 36 بقلم منة وائل

ميرفت :مش قادره ايدي هتتكسر
فارس :معلش استحملي على اما احاول افك نفسي وافككم
ساره :ونبي يا فارس اتصرف سليم لو رجع انا انتهت
فارس :ماتخافيش مش هيلمس منك شعره
ميرفت :يالهوي اي الصوت دا دا شكله جه
ساره برعب:يا فارس ونبي خلص دا جاي
فارس :اهو استنى
ساره وميرفت:عاااااااااااااا
معاذ :بس اهدوا دا انا َطوا صوتكم دا
ساره:معاذ انت دخلت ازاي وفي واحد برا
معاذ :ماتخافوش اتصرفت يلا خلصوا قبل ما حد يجي
ميرفت :حاسب يا فندم
ساره :عااااااااا
معاذ وهو يضرب:يلا أجروا انتوا
فارس :لا يا معاذ مش هنسيبك
معاذ :طب يلا بسرعه
ساره برعب :معااااااذ
         بقلمي منه وائل
❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️
          في المستشفى
معتز :انتي مش هتنامي الساعه داخله على سبعه
حور :مستنياك تنام
معتز وهو يعتدل في جلسته : منا مش جايلي نوم
حور :وانا كمان
معتز :طب تعالي
حور :اجي فين؟
معتز وهو يشاور على طرف السرير :تعالي هنا
حور :لا انا هنا مرتاحه
معتز :انتي لسه بتخافي مني؟
حور بتوتر :لا مش خايفه هخاف من اي
معتز بمكر:يعني انتي مش خايفه اني أقرب منك مثلا كدا
حور بخوف وهي تبتعد:اي انت رايح فين، انا انا هروح اشرب مايه
معتز بحزن:استنى يا حور مش هعملك حاجه، انتي لسه خايفه مني، انا هنام
حور لنفسها :انا مش بخاف منك، بس خايفه تكون مش بتحبني وهتتجوزني الكام شهر دول وترمني، يارب لو هو بيحبني فعلا اظهرلي حبه دا
         بقلمي منه وائل
❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️
        في فيلا سليمان
حياه :مبسوط معاها اوي وهيتجوزها بعد ١٠ ايام دا انا هحصرك عليها يا رعد
سليمان :يابنتي خلاص بقا اهدي ربنا ستر والواد ما ماتش سيبك بقا منهم ويلا نسيب البلد ونمشي من هنا
حياه :مش همشي من هنا يا بابا الا اما اخلص عليهم كلهم
سليمان :طب انتي رابحه فين دلوقتي علب الصبح كدا
حياه :هتمشي شويه مخنوقه
سليمان :هتخرجي ازاي يا بنتي زمانهم بيدوروا عليكي
حياه :محدش شافني اصلا عشان بدور عليا انا ماشيه سلام
…………..
حياه :قال اسافر واسيبهم قال دا انا هطربقها على دماغهم
راجل مغطي وجهه :هو فبن شارع فاروق
حياه:معرفش الشوارع هنا
الراجل:طب فين شارع الانوار
حياه بعصبيه:قولتلك معرفش بقا وامشي من هنا
قام الراجل باءلقاء المياه الساخنه في وجهها
حياه بصراخ :عاااااااااااااا ااااااه وشي الحقوني عاااااااااااااا
           بقلمي منه وائل
❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️
           في اسكندريه
ساره برعب :معااااذ
معاذ :في اي
سليم بضحك:ههههههههههه نورت يا ريس المقدم معاذ وائل عبد الرحمن العرباوي، تعرف ان اسمك سينمائي بس حلو اسم أحمد فاروق الإسواني والله انا صدقت وشربت المقلب، وست الحسن دي وقعتني في غرامها حرفيا بجد شابو
معاذ:سلم نفسك يا سليم انت كدا كدا لوحدك رجالتك كلهم اتقبض عليهم مبقاش غيرك
سليم:ههههههههه تصدق ضحكتني والله ضحكتني يابني لا انت ولا عشره ذيك يقدروا عليا انا سليم الأردني يالا ايييي سليم بيه اللي الدنيا كلها بتخاف  منه
معاذ :الدنيا كلها تخاف منك إلا أنا يا سليم انا معاذ العرباوي واظن انت عارف كويس نزل سلاحك وسلم نفسك انت كدا كدا هتتحبس
سليم وهو ياخذ ساره من شعيراتها
سليم :ولو قولتلك ان روحك في أيدي
ساره بألم :ااااااااه عااااااااا
معاذ بخوف :اوعي ايدك من عليها يا سليم الستات ملهمش دعوه
سليم :هههههه كل إلا دي لان دي اصلا هي السبب اه، ايوا هي انا حبيتها، ثم اكمل حديثه وهو يرجع إلى الوراء وبيده ساره والمسدس، وهخدها ايوا محدش هياخدها مني، هي ليا انا
معاذ :سليم بقولك سيبها
سليم :ارجعوا لورا محدش ياخدها مني ارجع، دج دج
ساره :عااااااا
معاذ :خلاص خلاص محدش هيقرب منك ولا منها
سليم :محدش يجي ورايا
فارس :خلاص سيبوا محدش هيجي وراك
معاذ :دا خادها يا فارس
فارس :ماتخافش القناصه في كل مكان يلا نلحقهم
معاذ :يلا
        بقلمي منه وائل
❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️
        في قصر العرباوي 
نورهان :ااه يا رجلي مش قادره
مشيره :مالك يا نورهان
نورهان :رجلي يامشيره، الكسر تعبني اوي ووقعت 
مشيره : يالهوي اي اللي وقعك كدا طب تعالي طيب انتي اي اللي خلاكي مشيتي عليها
نورهان :كنت عاوزه اروح الحمام
دب دب
مشيره :استنى اشوف مين
حسام :صباح الخير
مشيره:كويس انك جيت
حسام:ليه في أي
مشيره :وقعت
حسام بلهفه :اي اوعي اما اشوفها، مالك يا حبيبتي فيكي اي
نورهان بوجع :وقعت يا حسام ورجلي مش قادره
حسام :استني كدا، يالهوي دا لازم الدكتور يشوفها دي بتنزف تعالي
نورهان :استنا بس بتعمل اي
حسام :هنيمك علي السرير واجيب دكتور
نورهان :براحه ونبي رجلي مش قادره
حسام :حاضر اهدي بس
…………….
عاصم :هي لسه ما قلتلكش يا جدو
عبد الرحمن : ماقالتش حاجه
عاصم :طب هتكلمها
عبد الرحمن :لا سيبها انا عارف دماغها شغاله ازاي
رعد :بتتكلموا عن مين؟
عبد الرحمن :ها عن البنت اللي عاصم هيخطبها مش كدا 
رعد :اي دا انت هتخطب.
عاصم :اه يعني
تن تن
سميره :حاضر
نادر : اي يا جماعه انتوا لسه مافوقتوش اصحوا احنا داخلين على الضهر اب مش هتروحوا لمعتز
عبد الرحمن :لا رايحين بس مستنين امك تخلص بتجهز وليمه جوا محسساني انها رايحه لفيل
الجميع :ههههههههه
فاطمه :الله يعني ابني مااغذيهوش
عبد الرحمن :لا غذي ياختي
ترن ترن
عاصم :الو اي بجد طب مين اللي عمل كدا طيب طيب سلام
رعد :في أي يا عاصم
عاصم :في حد دلق مايه نار علي وش حياه
رعد :اي
        بقلمي منه وائل
❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️
          في اسكندريه
ساره :حرام عليك بقا سبني هموت في ايدك
سليم :اسكتي بقا انتي ليا انا
معاذ :سيبها يا سليم
سليم :انا مش قولت محدش يجي ورايا
معاذ :اللي بتعمله دا مش هيفيد كدا كدا انت هتتحبس ماتزودش احكامك
سليم وهو على حافه المركب وممسك بساره :يبقا هموت انا وهي
ساره :لا ونبي عااااااااا
معاذ بخوف :بطل جنان يا سليم انزل
سليم:لا مش هنزل
ثم يقوم فارس بالاشاره الي القناص ليقوم بالتصويب
سليم :هموت انا وهي
دج دج دج دج 
اطلق الرصاص في كل جهه
يتبع..
لقراءة الفصل السابع والثلاثون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية الخادمة والأمير للكاتب محمود حماد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *