روايات

رواية نور الفصل الثالث عشر 13 بقلم شهد أحمد

رواية نور الفصل الثالث عشر 13 بقلم شهد أحمد

رواية نور البارت الثالث عشر

رواية نور الجزء الثالث عشر

رواية نور الحلقة الثالثة عشر

ناني. بدموع ابوس ايدك متعمليش كده خليكي احسن مني ي نور علي الاقل راعي أنه ربيتك وكبرتك وهو اللي شيطان ودخل علي حياتنا ودمرها احنا من قبله كنا كويسين مع بعض اه مش احسن حاجه بس مش زي ما حصل من ساعه ما دخل حياتنا لو سمحتي ي نور متسبنيش مليش غيرك.
نور. وانا كمان كان مليش غيرك وقتها بس انتي اختارتيه هو بدل ما تختاريني ده انتي هان عليكي بنتك وكنتي هترميها في الشارع وانتي عارفه انها ملهاش حد ولا مكان تروح فيه لولا أن جوزك كتب البيت باسمي كان زماني في الشارع ي ناني هانم
ناني. سامحيني ي نور سامحيني انا اسفه انا عرفت اني غلطت
رفيده. خلاص ي نور اديها البيت اللي باسمك تقعد فيه وانسوا انكم كنتوا تعرفوا بعض خليكي انتي ي بنتي احسن منها انا عارفه انها وجعتك بس اهو ربنا بياخد ليكي حقك ي بنتي

 

نور. انا مستحيل اسيب ليها البيت ومستحيل اخليها تعيش معانا هنا علشان دي وحده خطافه رجاله وانا هعمل باصلي معاكي انا هخليكي تعيشي في البيت اللي ب اسمي ل مده معينه لحد ما تشوفي انتي هتقعدي فين ولا تعملي اي وانسي اني اديكي البيت ي ناني هانم وبعدين المحروس جوزك طلقك كلام بس يعني لسه انتي في نظر القانون والناس لسه مراته روحي ارفعي عليه قضيه وخودي حقك منه و وقتها مش هتحتاجي ليا ولا لبيتي
ناني. ماشي ي نور انا موافقه
نور. صقر صقر. اي. نور. خود مفاتيح البيت وخلي حد ياخدها يوديها البيت ومش عايزه اشوف وشها نهائي ومها حصل معاها تنسي انها تاجي عندي ولا تطلب مني طلب وبكدا انا عملت اللي عليا معاها و زياده
ناني. كتر خيرك ي نور
صقر. خلا حد من الحراس ياخد ناني ويوديها البيت تقعد فيه.
نور. طلعت علي اوضتها وفضلت تعيط علي اللي بيحصل معاها وان رعد بس اتقرب منها علشان ينتقم منها ومسحت دموعها وقالت إنه هتخليه يدفع الثمن وهو قال إني خليته يخسر بالملايين دلوقتي انا هخليه يخسر بالمليارات علشان يعرف مين هيا نورر وبالنسبه ل ناني ف هيا خلاص انا مش عايزه اشوف وشها تاني وربنا اخدلي حقي منها وزياده وذاقت من نفس الوجع اللي هيا سببته ليا وجات من اللي بعتني ليه ومجتش مني وبعد تفكير كتير نامت.

 

رفيده ،، زيدان . كانوا زعلانين شويه علي اللي حصل مع بنتهم بس كانوا مبسوطين أن بنتهم رجعت وبقت في حضنهم وكل الناس بقت بتعرف أنها بنتهم.
صقر. كان بيفكر في تالا وكان بيفكر ازاي هيقول ل أهله أنه عايز يتجوز تالا وكان بيفكر أنه يعمل مفاجاه ل تالا أنه هيتقدم ليها بعد ما ياخد موافقه أهله وهيظبط كل حاجه بمساعده أخته نور ونام وهو بيفكر فيها.
تالا. كانت مبسوطه أن صقر حبها هو كمان وأنه حبها مطلعش من طرف واحد بس هيا خافت ل يعمل فيها زي ما رعد عمل في نور وعلشان كده قامت وصلت واستخارت ربنا وكانت مرتاحه واطمنت أن نور بتكون اخو صقر وأنها اكيد مش هترضا أنه يحصل معايا زي ما حصل معاها واكيد هتقف جانبها مهما كان هيا صاحبتها و وقفت معاها في أصعب أوقاتها. ونامت وهيا بتفكر في صقر.
وفي الصباح نور صحيت وجهزت نفسها و قررت انها تتقبل امها وأبوها وأنهم في الاخر عائلتها الحقيقة وهتخاف عليها بجد وأنهم قالوا ل العالم كله انها بتكون بنتهم ولو كانوا مش عايزنها مكنوش عملوا كده وقالوا أنها بنتهم
ونزلت عند زيدان ورفيده وقالت صباح النور ي ماما وراحت باستها في خدها وراحت عند ابوها وقالت صباح النور ي بابا وراحت باسته
رفيده ،، زيدان كانوا متفجأين من تصرف نور بس كانوا مبسوطين أنها اتقبلتهم .

 

نور. انا عارفه انكم متفجأين بس خلاص انتوا عائلتي واتقبلوا أن كل يوم من ده ماشي يلا بقا سلام انا رايحه الشركه ولما الولا صقر يصحا قولي لي ي امي أنه نور في الشركه ومستنياه.
زيدان. طيب استني ي بنتي افطري الاول
نور. لا ي بابا هفطر مع صقر وتالا قول ل صقر كده
زيدان. حاضر ي بنتي. ،،،،، نور مشيت و وصلت الشركه وتالا كمان وصلت الشركه وسلموا على بعض وقالوا يلا علي الشغل .
عند صقر صحي وجهز نفسه ونزل وقال فين نور ي ماما
رفيده. راحت الشركه ي ابني وقالت إنها هتفطر معاك في الشركه هيا وتالا.
صقر. طيب انا ماشي ومشي وكان في طريقه الى الشركه
عند نور ،، تالا.
تالا. نور مش هنفطر الاول نور. هنفطر بس لما ياجي صقر. تالا. اه طيب يلا انا عرفت أن رعد داخل منافسه قويه مع شركه ،،،،،،،
نور. حلو اوي انا عايزاه اتواصل مع الشركه دي وعايزاكي تجبيلي معلومات عنها ومين المدير بتاعها
تالا. تمام هجيب المعلومات دي في اسرع وقت
نور. تمام حلو اوي .
وشويه وكان صقر وصل وراح عندهم المكتب

 

نور. اهو صقر وصل يلا ي صقر نفطر مع بعض ولا اي رئيك ي صقر.
صقر. تمام يلا وبعد الفطار انا عايزك ي نور في موضوع مهم.
نور. موضوع اي. صقر. هقولك بعدين ي نونه
واخد نور ،،، تالا وراحوا يفطروا مع بعض وبعد ما فطروا تالا راحت تجيب المعلومات عن الشركه اللي نور قالت لها عليها.
صقر. نور انا عايزك في موضوع. نور. موضوع اي
صقر. انا عايز اتجوز تالا. نور. بفرحه بجد ي صقر
صقر. ايوه بس اوعي تقولي ل تالا انا عايز اعملها مفاجاه واتقدم لها بعد ما اخد موافقه ماما وبابا وعايزك تساعديني
نور. اكيد ي ابو الصحاب هساعدك اي رئيك اعزم تالا عندنا في البيت وماما وبابا يتعرفوا عليها وبعد ما يتعرفوا عليها نقول لهم انك عايز تتحوزها
صقر. انتي قولتي ماما وبابا صح يعني أنا سمعت صح
نور. ايوه صح انتوا عائلتي ي صقر ومليش غيركم
صقر. تعال في حض،ن اخوك ي فواز
نور. ههه تعال والاثنين حضنوا بعض ودخلت عليهم تالا
تالا. اي اللي بيحصل هنا ده
نور. ههه اي وحده وبتحضن اخوها

 

تالا. اه انا جيت في وقت مش مناسب هاجي بعدين
نور. استني ي تالا ده انتي مننا وعلينا برضوا المهم بقا ي صقر احنا عرفنا أن الح،،قير رعد داخل منافسه مع شركه وكده وتالا تقريبا جابت التفاصيل ولا اي ي تالي
تالا. اه جبتها ومدير الشركه مش هتصدقي طلع مين
نور. مين ي تالي
تالا. مدير الشركه يبقا ……..
نور. بصدمه 😳.

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية نور)

اترك رد