روايات

رواية نفسي الفصل الثاني 2 بقلم ملك ناصر

رواية نفسي الفصل الثاني 2 بقلم ملك ناصر

رواية نفسي البارت الثاني

رواية نفسي الجزء الثاني

رواية نفسي الحلقة الثانية

*ابو نفس لما طلق مامتها مكنش يعرف ان هي حامل فبتالي ميعرفش انه عنده بنت*
مازن بأستغراب: في اي يماما
فاطمة: لا مفيش بس كنت بشبه عليها
مازن: طب نفس هتقعد مع وئام في اوضتها
فاطمة: ماشي
ستبتهم ومشيت
وئام بهمس لمازن: طبعا هي مش طايقة نفس دلوقتي
مازن بنفس الهمس: اكيد
طب يلا ندخل عشان انزل المعرض
__________♡في مكان تاني اول مرة نشوفه♡
بنت: مامي انا رايحة النادي مع صحابي اوك
مامتها: ماشي يحبيبتي take care
البنت باستها: باي
في النادي
صحابها: فاشونيستا الشلة وصلت اخير كل ده تاخير
البنت بغرور: انا مليش معاد ونتو عارفين
بنت من صحابها: هنتغر بقي يشهد
واحد رد عليها وهو بيغمز: من حق الجميل يتغر ولا اي
*اكيد عرفتو مين شهد
(شهد احمد الحسيني متخرجة من كلية هندسة جامعة MTI, هي open minded(منفتحة) ومش بيهمها رأي حد)
(مامتها: صفاء السوالمي وبتحب ينادولها ب صافي و بنت رجل الاعمال امجد السوالمي واتجوزت احمد الحسيني بسبب الشراكة اللي بين احمد وامجد، بتهتم بنفسها والحفلات وبنتها جدا)
شهد: Thanks باسل
راندا صاحبتها: هتحتفلي بعيد ميلادك فين يشهد
شهد: اكيد في اوتيل 5 stars (خمس نجوم)
راندا: طيب احنا هنسهر النهاردة في night club (نادي ليلي)
شهد لسهة هترد فونها رن
شهد: الو مامي
صافي: خليكي في النادي عشان هاجي انا وفاطمة
شهد: بس انا كنت هخرج مع صحابي. now
صافي: مازن جاي علفكرة
شهد: وفيها اي
صافي: متنسيش ان احنا عايزين نوقعه
شهد: ماشي ، هتيجو علي الساعة كام
صافي: دلوقتي
شهد: اوك باي
صافي: باي
شهد لاصحابها: سوري مش هعرف اخرج معاكم النهاردة
باسل: ليه ي شهد القاعدة بتحلي بيكي
شهد: سوري بس مامي جاية هي وصاحبتها وهقعد معاهم
راندا في نفسها: اخيرا هنخرج من غيرها مرة وبعدين قالت: بجد زعلت انك مش هتيجي
شهد: سوري مرة تانية بقا.Have fun
_______♡في بيت مازن ♡
فاطمة: تعالي معايا يمازن
مازن بترقب: اجي معاكي فين مش هينفع عندي معاد
فاطمة بتمثيل البراءة: هروح اقابل صافي وشهد في النادي وكنت عايزاك تيجي معايا عشان مش قادرة اروح لوحدي
مازن:تعبانة متروحيش
فاطمة: مش بعد مقولتلهم يمازن
مازن: ماشي هاجي بس مجرد ما الفون يرن
فاطمة: ماشي اهم حاجة انك هتيجي
مازن: مش مرتاحلك بس يلا
__________♡في النادي ♡
شهد بتصنع الرقة: عامل اي يمازن
مازن ببرود وهو بيبص في ساعته: كويس
صافي: انت عمال بتبص فالساعة من ساعة مجيت، انت عندك معاد ولا اي
مازن وفونه بيرن: اه عندي معاد فالنادي هخلص واجيلكم
فاطمة بسرعة: ماتاخد شهد معاك
مازن: تيجي تعمل معايا اي انا رايح اقابل صاحبي
فاطمة: خدها تمشي رجليها
مازن بضجر: اتفضلي قدامي
ياسين قابل مازن
ياسين: اي يابا عامل اي واي حوار نفس ده
شهد باستغراب: نفس مين
مازن وهو بيحضنه: انا تمام وهمس في ودنه هبقي احكيلك
ياسين فهم انه مش عايز يتكلم قدام حد
ياسين: لا ده واحد صاحبنا كده متحطيش في بالك
وكمل بغمزة: معرفتناش يمازن، مين الغزالة دي
شهد اتكسفت
مازن: دي تبقي شهد بنت صاحبة ماما
وقعدو يتكلمو
_____♡في بيت مازن ♡
وئام: بقول اي انا جعانة ناكل اي
نفس: تيجي نعمل بيتزا
وئام: لا نطلبها اجمد
وطلبت الاورد
وئام: هيجي كمان ربع ساعة
بعد ربع الساعة
نفس: يا وئام الباب بيرن
وئام: رايحة افتح اهو هتلاقيه الاوردر
وئام: حاضر جاية وفتحت الباب وصوتت من الفرحة: بابااا وحضنته
نفس بخوف: بتصوتي لي يا وئام
ادهم: هي مين اللي جوة
وئام: ادخل بس وهحكيلك
ودخلو
نفس بصت لادهم باستغراب: مين ده
وئام: ده بابا يا نفس
نفس بابتسامة: ازيك يا عمو
ادهم وهو مش فاهم حاجة: كويس يا حبيبتي وكمل كلامه لوئام: معلش يا وئام عايزك ثانية
وئام: حاضر
ودخلو جوا
ادهم: مين اللي برا دي يا وئام
وئام حكيتلو كل حاجة
ادهم: ربنا يشفيها يارب، مازن مجربش يدور علي اهلها
وئام: لا دور بس اهلها سابو المكان اللي فالبطاقة
ادهم: طب يلا نطلع عشان منسيبهاش لوحدها،امال فين فاطمة ومازن
وئام: في النادي، طيب اطلع حضرتك وانا هرن علي مازن اقولو ان حضرتك جيت
ادهم: ماشي يحبيبتي
وطلع والجرس رن
نفس: ده تلاقيه الاوردر اللي كنا طالبينه
ادهم: طلع وخد الاوردر وراح قعد مع نفس وقعد يناديها بس كانت سرحانة
ادهم: يابنتي
نفس بانتباه: Entschuldigung, ich wurde gefeuert (معلش سرحت، بالالماني)
ادهم بتركيز: نفس انتي قولتي اي
نفس عادت اللي قالته
ادهم: نفس انتي بتتكلمي الماني
وئام: اوعي تكوني المانية د احنا مش هنسيبك فساعتها
نفس: ممكن كنت بتعلم الماني قبل ما افقد الذاكرة
وئام بتذكر: اه صح ده مازن قالي ان نتي اصلا خريجة السن قسم الماني
ادهم: طب دي حاجة كويسة، وكمل بهزار: مش هناكل، البيتزا بردت
نفس بضحك: وانا جوعت
وقعدو يتكلمو وادهم حب نفس جدا.
______♡فالنادي عند مازن:♡
مازن: معلش هرد علي الفون
وبعد عنهم
ياسين: ونتي بقي خريجة اي يشهود
شهد: بعيدا ان مبحبش اسم شهود ده، بس انا خريجة هندسة
ياسين: بصراحة متوقعتش خالص
شهد: اشمعني يعني
ياسين: اصل بنات هندسة دول بيبقو جد اوي
شهد بابتسامة رقيقة: يسيدي شكرا؛ طيب ياتري بعد تريقتك علي كليتي انت خريج اي
ياسين: انا يستي ظابط
شهد: وبتقول علي هندسة هي اللي جد اسكت اسكت
ياسين ضحك (ودي اول مرة شهد تتعامل بطبيعتها مع حد)
مازن جالهم وهو مبسوط
مازن: معلش لازم امشي
ياسين: لي ياعم،شايفك فرحان ما تفرحنا معاك
مازن: بابا جه من السفر وانا هروح اخد ماما ونروح دلوقتي
ياسين: حمدالله علي سلامته امشي انت بقي
ومازن راح خد فاطمة ومشي
شهد: انا همشي عشان هتلاقي مامي مستنياني
ياسين: طيب
_____♡في البيت♡
مازن وفاطمة داخلين وسامعين صوت ضحك عالي
مازن دخل عليهم: خيانة
ادهم: تعالي يهبل تعالي
مازن: الاه برستيجي يا حج مش كده وراح حضنه، حمدالله علي سلامتك يابابا
ادهم: الله يسلمك يحبيبي، اوعي بقي عايزة اسلم علي بطتي
وئام: الله يسهلو
مازن: بس يابت وبعدين كنتو بتضحكو علي اي
نفس بضحك: بصراحة مغامرات عمو ادهم بضحك اوي
مازن ضحك: اوي بصراحة
_______♡بعد مرور شهر
مازن ونفس قربو من بعض جدا
فاطمة: تعالي يمازن عايزاك
مازن كان قاعد مع نفس: حاضر جاي
وراحلها
مازن: نعم يا ست الكل
فاطمة: انا ملاحظة ان انت بقيت بتقعد كتير مع نفس
مازن: فيها اي
فاطمة بشك: مازن انت بتحب نفس
مازن اتوتر شوية: لا يا ماما حب اي بس دي زي وئام عندي
فاطمة براحة: طيب بص يمازن عايزاك ت……….
مازن: انا مستحيل اعمل كده

يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية نفسي)

اترك رد