روايات

رواية حب طفولتي الفصل الثالث 3 بقلم ملك محمد

رواية حب طفولتي الفصل الثالث 3 بقلم ملك محمد

رواية حب طفولتي البارت الثالث

رواية حب طفولتي الجزء الثالث

حب طفولتي
حب طفولتي

رواية حب طفولتي الحلقة الثالثة

عمروحور راحو الاسطبل وانصدموا…
حور: الله الفرصه بتولد
عمر:اه وحط ايدا على دماغوا بس فيه مشكله دلوقتى
حور:اي
عمر: دلوقتى لازم لنادى جدى عشان نجيب الدكتوروجدى
لو جه وشافك هنا هيزعق فلازم انتى اطلعى اوضتك عشان
ميشكش فى حاجه.
حور:حاضر
طلعت حور ورن عمر على جده
ترن ترن ترن
الجد : ايوا يا عمر
عمر :جدى انزل الاسطبل ريحانه بتولد
الجد : ريحانه انا نازل حالا واطلب الدكتور فورا
نزل الجد الاسطبل وجه الدكتور وولدت ريحانه
الدكتور:مبروك يا باشا همشى انا بقا
الجد : الله يبارك فيك فى رعايه الله
الجد سيد (الحارس) وصل الدكتور
عمر : الله بإحدى هنسميها ايه

 

 

الجد :سميها انتا يا ولدى
عمر بحب : هسميها حور (المهره)
الجد : حور بت عمك هتفرح جوى
عمر : منا عارف عشان كدا قولت عينيها حور
الجد بضحكه خبيثه : ماشى يا عمر
يلا بقى نروح نصلى الفجر عشان نرجع ننام شويه
عمر : يلا يا جدى
طبعا وهما خارجين لقو كريم راجع سكران
الجد : تانى يا كريم يابنى انتا قرفانى انتا كدا
بتموت نفسك بل بطئ
الجد : عمر روح طلعوا اوضته وانا هروح اصلى
وأنتا صلى هنا
عمر : حاضر
عمر خد كريم واطلعوا الاوضه
عمر:انا مش عارف انتا بتعمل فى نفسك كدا ليه خلاص

 

 

منه راحت الله يرحمها انت ملكش ذنب انتا كدا بتموت نفسك بل بطئ طاحت نفسك شغل طول النهار وبليل
سهر ونسوان وشرب
كريم : عمررر متجبش يراها قدامى اطلع برااا
عمر: طالع
عمر طلع أوضاع وصلى الفجر ونام
_____________:::::::::::::::::::::::::::::::__________
تانى يوم
وفى صباح مشرق للأحداث
…………. ………….. ….. …….. ….
استيقظت حور ونزلت الى الاسفل
حور : صباح الخير يا جدو
الجد : صباح الخير يا حبيبتى.
مريم وفرح من وراهم: طب واحنا
الجد : حبيبى الحلوين هو أنا أقدر انساكم تعالو سلمواعل
حور بنت عمكم
مريم:ازيك يا حور سلمت عليها وحضنتها
حور : الله يسلمك
فرح: ازيك يا حور عامله ايه
حور : الحمد الله
مريم : هو احنا كدا بقينا صحاب صح

 

 

 

حور وهى تحتضنهم: طبعا وأخوات كمان
حور اعتبرتها اخواتها عشان معندناش اخوات
عمر : صباح الخير
الجميع : صباح النور
الجد : عمر فين كريم
عمر: تلقيه لسه نايم
الجد : لحد دلوقتي خد يطلع يصحبه
( مع العلم محدش يعرف أن كريم بيسهر برا وبيشرب وبنات
بنات الا عمر والحد )
فرح : لا الا انا كريم بيتعصب عليا لما باجة الصحيه
مريم : واكيد طبعا مش انا اذا كان فرح اللى هى أخته
بتخاف منه انا الصحيه مليش دعوه خلو حور
الجد:الله الله انتو بتتعزموا على بعض فرح خلى انك تصحيه
فرح:ما انت عارف يا جدو ماما وبابا بايتين عند خالتى عشان بتولد
الجد :اه صحيح وانا اقول هما فين من امبارح اومال امك فين يا عمر
صفيه (ام عمر)
انا اهو يا حاج بس كنت امبارح مع البنات فى الفرح
صفيه رحبت بحور وحضنتها
حور حست بحنان الأم عشان مفتقداها
الجد : طب يلا يا صفيه جهزى الفطار انتى والبنات
عمر:وحد يصحى كريم
حور: مالكم يا جماعه عملتها حكايه ليه انا هطلع اصحيه
الجد :ماشى يابنتى
عمر : الأوضاع اللى على يمين السلم اللى جمب اوضتك على طول
حور : ماشى

 

 

حور طلعت وخبطت على الباب كريم مردش
ف عرفت انو لسه نايم ف دخلت
كريم كان فى الحمام وخرج وشاف حور فى الأوضاع
حور شهقت لما شافته كان عارى الصدر ولافف فوطه حول خصره حور انا ااسفه اسفه ولاهى انا خبطت لما مردتش قولت انك اكيد نايم دخلت اصحيك
كريم:طب خلاص لي لي الدموع ديه انا اللى اسف خلاص
انزلى انتى وانا نازل وراكى
حور خرجت ومسحت دموعها ونزلت بس عمر لاحظ أنها كانت معيطه
قعدوا على السفره وكانوا هيا كلو لقو كريم نازل على السلم
كريم :صباح الخير
الجميع معادا الجد : صباح النور
مريم : حماتك بتحبك انزل كل يلا
كريم :مش هقعظ غير لما جدى يقول انو مسمحنى
البنات بصوت واحد: مسمحاك على ايه
كريم:ملموس دعوه هو يقول انو مسمحنى هقعظ اكل معاكو
مش هيقول هخرح جعان ورغم عليا برا والبنات تستفرد بيا
يرضيك يا حجوج
الكل ضحك الجد:اقعد يا ولدى
كريم : ايوا كدا الواحد يا كل بنفس
الكل عمال يضحك ويهزر
الجد : بس بقا يا ولاد كلوا وبطلو كلام
كريم عندك شغل ولا اجازه

 

 

كريم: لا خلاص اخت اجازه اسبوع بفكر اخد الشباب
وتطلع كام يوم شرم أو الساحل
البنات : ايوا يا جدو واتفق عشان خطرنا
الجد : موافق بس هتستنوا النهارده عشان عمكم جاى من السفر وتبوك كمان كامنة يا عمر وفاة جى مع عمك
عمر: طب الحمد الله
خاصة فطار
بعد شويه
كريم : ها هتطلعوا فين حددوا عشان احجز
البنات : اكيد الساحل
الجد :طبعا انتى معاهم يا حور اصلك هما متعودين كل سنه كريم وعمر بيخدوهم اسبوع يضيفوا
حور: مش عارفه يا جدو بس ممكن بابا ميرضاش على شان ببخاف عليا جدا انا اساسا بالعافيه اقنعتوا انى اجى هنا لوحدى
عمر تنح هو عيزها تكون معاه
الجد : متقلقيش انا هقنعو

 

 

 

حور ماشى يا جدو
بعد شويه احمد أبو حور ومحمد أبو عمر جم من مصر
بعد السلام والتحديات والقبولات
الجد : بقولق يا احمد حزدور هتسافر مع الشباب اسبوع الساحل
احمد : لا يا بابا مش هينفع انا بخاف عليها جدا
الجد : متخفش يا ولدى هيا هتبقى بع كريم وعمر والبنات
وبعد محاسبه اخيرا وافق
الكل ابتسم لانهم كلهم عايزين حور معاهم
مريم : فرح حور تعالو ورايا
حور وفرح راحوا معاها اوضتها
مريم بصوت بقا عايزين ننزل نعمل شوبنج نجيب ميوهات وححات بتاعه مصيف وكدا وطبعا جو مش هيىرضا فا مين هيقولو فرح ومريم بصوت بحور بصه خبيثه حوور
حور : استغلالين
مريم وفرح : يلا بقا يا حور انزلى قول. لحد بسرعه
حور : حاضر
وراحت للجد
حور:: جدوو يا جدو يا حته سكره
الجد :طول عمرك بكاشه قولى عايزه ايه
حور.. احبك وأنتا فهمنى انا ومريم وفرح كنا عايزين ننزل نجيب حبه حجات للسفر
الجد: موافق بس بشرط

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حب طفولتي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *