روايات

رواية عريس على ما تفرج الفصل السادس 6 بقلم سحر سمير لطفي

رواية عريس على ما تفرج الفصل السادس 6 بقلم سحر سمير لطفي

رواية عريس على ما تفرج البارت السادس

رواية عريس على ما تفرج الجزء السادس

رواية عريس على ما تفرج
رواية عريس على ما تفرج

رواية عريس على ما تفرج الحلقة السادسة

في اليوم التالي
افاقت سحر بخمول
لتفزع من اسلام الذي ينظر إليها بغضب و عينان مشتعله من الغضب
سحر بفزع : ابليسسسس
سحر معقبه : انت بتبص لي كدا ليه
اسلام بحده و غضب : بملي عيني بجمال ست الحسن
سحر مسكت دماغها و قعدت : انت شارب حاجه ياض
اسلام بحده جه يمسك أيدها قاطعته سحر اللي شالت المحلول من ايديها و بعدت
قام بحده و فجاه اترمي علي السرير فاقد الوعي
سحر وهي بتقوم : يالهوي يا خرابي الهي يارب ما توعي تقوم حسبي الله ونعم الوكيل ربنا علي الظالم و المفتري
خرجت برا الغرفه
سحر : اهرب منين ياربي اروح كدا و لا كدا

 

جريت يمين لقيته مسدود جريت شمال لقيته مسدود بعدت تلف من يمين ل شمال مش لاقيه حاجه
تعبت و داخت و بداءت تحس بوجع دماغها
لان المسكنات ابتدي مفعولها ينتهي
عينها دمعت من الخوف حست انها واقعه في دوامه و مش عارفه تخرج منها ازاي
سحر بحده ل نفسها : ياريتني ما كنت وافقت علي أم الجوازه المهببه دي هو انا لقيه ياريتني ما عملت كل دا الله يقطع الحب علي اللي حبوا علي اللي انجرحوا علي اللي وقفوا دماغهم و اتهوري زي و حسبي الله ونعم الوكيل فيا
ما هو انا اللي استاهل انت فين يا بابا وحشتني اووووي
و قعدت تعيط
الا أن فجاه احد الجدار اتحرك و فتح منه بابا و ظهرت امراءه
سحر بخضه : عفرييييت
قامت تجري اتزحلقت و نزلت علي دماغها
جريت عليها المراءه : انتي كويسه يا بنتي
سحر وهي بتمسك دماغها : ااااه يا دماغي
المراءه : قومي معايا و متخافيش
أسندت سحر بحب و قومتها
سحر بخوف : و النبي انتي مين

 

المراءه : انا خالتك ساميه مشرفه البيت هنا
سحر : يعني اييه
سحر معقبه : مش مهم دلوقتي اعملي معروف ابوس ايدك يا شيخه طلعيني من هنا
ساميه : اسلام بيه لو عرف
سحر : اسلام مرمي علي السرير تقريبا بيتحاسب مع ابو جهل سيبك منه ابوس ايدك طلعيني
ساميه : يعني هو مش سامعنا
سحر : لا و الله اعملي معروف بقا يالا بينا يالا هتساعديني انا عارفه شكلك بنت حلال
ساميه : هساعدك تعالي يا بنتي
سحر : الله يخليكي الله يستر عرضك الله يجبر بخاطرك الله يطعمك
ساميه و هي بتشدها : تعالي يالا
علي الجانب الآخر
احمد : وصلنا يا عمي
الاب بلهفه : بجد تب يالا
احمد : و الحرس اللي متجمعين دول
الاب : حرس بقا مش حرس انا عايز بنتي يالا
احمد : استني يا عمي يا عمي استني

 

عند سحر
ساميه : و الله هو ابن حلال هو اللي بعد قتل مراته الاولي مبقاش علي طبيعته
شهقت سحر بخوف : قتل
ساميه : ااه متخافيش ام حور و علي و اياد
سحر بصدمه : مين
ساميه : ولاده يا بنتي انتي متعرفيش أنه متجوز قبلك
سحر : ااه ااه اعرف أنه أرمل بس هو اللي قتلها ليييه
ساميه : اقول لك اصل ..
سحر : اصل ايه ما تكلمي
ساميه حطت أيدها علي بوقها في خوف و شاورت وراها
سحر بحده : ما تنطقي يا حاجه قبل ما الجحش اللي فوق يصحي أو خرجيني من هنا
ساميه شاورت وراها بخوف
سحر بحده : في ايه يا خاله ما تردي
قاطعها اسلام اللي رفعها من قفاها و همس لها كفيح الافاعي في أذنها : فيه أن الجحش صحي
سحر بخوف : ما هو ما هو
اسلام بحده و صوت رج القصر كله : ماهو ايييه

 

قاطعه دخول رعد
رعد : باشا باشا الحق
اسلام علي وضعه بص له بحده : في ايه و ايه اللي دخلك هنا من غير اوامري
رعد : الرجاله مسكوا رجالين بيحاولوا يقتحموا الفيلا
اسلام وهو ينظر ل سحر بحده : خلص عليهم
رعد : بس دول قاريب الهانم
اسلام بعصبيه حاده : قولت خلص عليهم
سحر بحده : لااااا بابااااا
قاطعها صوت ضرب النار و ……..

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عريس على ما تفرج)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *