روايات

رواية تزوجت لاعيبة كورة الفصل الثاني 2 بقلم دعاء زينة

رواية تزوجت لاعيبة كورة الفصل الثاني 2 بقلم دعاء زينة

رواية تزوجت لاعيبة كورة البارت الثاني

رواية تزوجت لاعيبة كورة الجزء الثاني

تزوجت لاعيبة كورة
تزوجت لاعيبة كورة

رواية تزوجت لاعيبة كورة الحلقة الثانية

_شدها قربها منه جامد: اوعي تكوني فاكرة نفسك ست لا ياحلوة فوقي أنت ست شهور تأ”بيدة ممكن غير كده متحمليش
ور”ماها بعيد عنه وقبل مايروح يفتح الباب لأهلهم عشان يدخلوا
=استنى عندك اوعي تكون فاكر نفسك أنك راجل بالشكل ده لا فوق وإذا أنت متجوزني غصب فأنا متجوزاك تأديب ليك وإجبار مش أكتر
فى الوقت ده الد”م غلي فى عروقه بنفس الطريقة اللي كرامتها نقحت عليها بيها ورفع إيديه ونزلها علي وشها: كلمة تانية وصدقيني هندمك عمرك كله
وسابها وخرج مصدومة مش مستوعبة اللي حصل ردها كان مجرد رد فعل لكلامه مش أكتر، ايه وجعه كلامها طب ما كلامه كان أقسي ووجعها أكتر
للأسف ندمها علي اليوم اللي فكرت فيه أنها تفتح قلبها للحب وسنينه وحواراته اللي هي كانت بعيدة كل البعد عنها
★*************★
+فين مراتك عمرو
_فى الوقت ده اتوتر عشان تخرج هي تشيل عنه اي حرج وتقعد جمبه بكل حب
=أنا هنا ياعمو
استمرت القعدة فترة بين تساؤلات ومناقشات دارت بين الأهل والعرايس وفي كل سؤال بيتسأل عمرو حرفياً كان بيتوتر بس كان ده دائماً (مودة) بتنقذه وتتفادي الموقف بأنها ترد عليه بطريقة بتبهرهم كلهم وكل ده وهي محاوطة أيديه بتملك
خلصت الزيارة ومع خروج أخر فرد قامت مودة بعصبية دخلت اوضتها وقبل ما تتدخل مسك عمرو إيديها
★***********★
_مودة
مردتش عليه، شدها وقعدها علي أول كرسي قبله وقعد قصدها ورفع وشها ليه مشي إيديه عليه بحنية
_أنا أسف
=بصت ليه بعتاب وسكتت
_بصي أنا قولت كلام زعلك جامد وأنتي بردوة
=مفيش رد منها

 

 

_خلاص ياستي لو يرضيك ادي وشي اديني القلم اللي خدتيه اهو يلا بجد مش هزار يلاااا
=ضحكت
_صاف يالبن
=حليب ياقشطة
_صحاب مش كده
=رغم أن الكلمة وجعتها بس ابتسمت: صحاب
★***************★
توالت الأحداث مابين تدريب مودة والبيت وفي يوم اتأخرت فى التدريب شوية كتيب كتير عن المعتاد
ساعتها عمرو كان هيتجنن، متعود يرجع يشوفها كانت عاملة صوت للبيت مخليه طيفه حلو وبوجودها عاملة عالم مش بيبقي حلو غير بيها وبعد ماخلاص قرر ينزل يشوفها كانت هي داخلة جري عليها حضنها
_مودة كل ده أنتي غبية ايه التأخير ده هاااااااا
=فرحت من لهفته عليها وجات تبعد عن حضنه شد عليها أكتر فاستسلمت لحضنه وحضنته تطمن نفسها بقربه: أنا آسفة بس التدريب طول والكابتن طول معانا عشان البطولة قربت
_خد نفس يهدي بيه انفعاله طيب يلا نحضر العشا
=هو هنأكل أي حاجه خفيفة لأني مش قادرة أقف
_علي متغيرة هدومك هكون عاملك أحلي كريب بيتي إنما ايه ايه عظمة
=يعيش عمرو هااااا يعيش يعيش
حضر الكريب وهما بيتعشوا لاحظ أنها سرحانة
_اللي واخد عقلك
=خايفة البطولة قربت وخايفة ملبعش كويس
_بس جماهيرك اللي بيحبوكي وبيشجعوكي واثقين فيكي
=عارف لما التشجيع يجيلك من برة وعمرك ماتحسه بيه من حد من أهلك صعب اووي
سمع كلامها ومعرفش الرد المفروض يكون ايه فسكت وسكوته ده كمان حزنها أكتر سابته ودخلت نامت
★**************★

 

 

يوم البطولة كان موجود فى الصفوف الأمامية بعد مالغي كل اللي وراه بس عشان خاطر يحضر معاها اليوم ده
بتلعب وعيونها عليه فرحانة بوجوده لحد ما حد كان سبب في أنها وقعت، أتفزع عليها وكأن حتة من قلبه اللي وقعت قامت واتحسب ليها ضربت جزاء واتحسم المطش أخيراً لصالح فريق طيف
خلص التكريم بالكأس خدته وطلعت تجري ليه حضنته واتصورت معاه بالكأس همس ليها
_بحبك ياطيف
بصت ليه بدهشة مش مصدقة ولا مستوعبة اللي قاله جه صحابها شدوها تاني عشان يتصور معاها بالكأس
خلص اليوم ورجعوا البيت أخيرًا
★**************★
=بتوتر وتردد سألته هو أنت كنت قولت حاجه فى المعلب
_امتي ساعة ماكنتي فى حضني وقلبك جمب قلبي كده
=هزت رأسها بتوتر ووشها أحمر بمعني اه
_لا مقولتش حاجه
=جات تمشي
_مسك أيديها قفوشة أنتي بردوة بس انا اه قولت
كما نسمة الهواء العليل الذي أصاب قلبي فى ليلة شديدة الحرارة فجعلته بألطاف الله رائعة
حبيتك ياطيف
=حضنته وطيف بيحبك وكأن ربنا مخلقش رجالة غيرك…….
طيف العمر يأتي مرة يأثرك بكل ما هو جميل…….🍂

لقراءة الرواية كاملة اضغط على 🙁رواية تزوجت لاعيبة كورة)

اترك رد

error: Content is protected !!