روايات

رواية دائره الانتقام الفصل الرابع عشر 14 بقلم رنا أحمد

رواية دائره الانتقام الفصل الرابع عشر 14 بقلم رنا أحمد

رواية دائره الانتقام البارت الرابع عشر

رواية دائره الانتقام الجزء الرابع عشر

رواية دائره الانتقام الحلقة الرابعة عشر

في فيلا السيوفي :٠
تحديدا غرفه رعد :٠
تستيقظ زهره لتتطلع بجانبها لتقلق لعدم اجاده رعد :٠
زهره بقلق: هو رعد راح فين ده الساعه لسه 5 الفجر لتسمع صوت من غرفه اللبس لتتجه زهره الي غرفه البس لتجد رعد يحضر شنطته ٠
زهره بابتسامه : صباح الفل يزوجي العزيز٠
رعد بضحك: صباح العسل يزوزو٠
زهره بتساول: انت بتحضر الشنطه ليه ٠
رعد : عندي رحله لامريكا النهارده ٠
زهره بقلق: انت مبتريحش نفسك يرعد خالص ٠
رعد: معلش مانتي عارفه ان دي اسعد لحظات حياتي ٠
زهره بابتسامه: ماشي بس خالي بالك من نفسك ٠
رعد : حاضر ليشعر رعد بدوخه وتعب ليسقط بتعب علي الكرسي ٠
زهره بلهفه وقلق: مالك يرعد فيك ايه ٠
رعد بتعب: مفيش حاجه مجرد دوخه بسيطه ٠
زهره بقلق: لا يرعد انت شكلك تعبان وهنروح لدكتور كمان ٠
رعد : لا مش لدرجه دي انتي عارفه انا اكتر حاجه اكرها في حياتي الدكاتره ٠
زهره بتصميم وقلق: لا يرعد متحاولش هنروح يعني هنروح ٠
رعدبنفاذ صبر: خلاص حاضر بس مش وقته لاني لازم اسافر كمان ساعتين ٠
زهره : ماشي بس ريح نفسك وتعالي ننزل نفطر ٠
رعد بابتسامه : يلا ٠
لتمسك زهره بيده وينزلوا لتناول الفطار مع العائلة ٠
*******************************

 

 

 

في بيت لم نزوره من قبل وهو بيت (ريم) ٠
ريم هي فتاه في عمر 29 عام هي اخت مختار من الاب تعيش مع جدتها يكرها مختار كثيرا ولا يريد ان يعطيها حقوقها في ميراث والدها ٠
الجده: مالك يريم يبنتي لسه برضو بتفكري في موضوع اخوكي ٠
ريم بغيظ : مش قادره يتيته مش كفايه واخد فلوسي وسيبني كده
الجده : يبنتي اخوكي ده شراني انا خايفه عليكي منه انا ماليش غيرك٠
ريم بحنان: متخافيش يتيته وانا كمان والله ماليش غيرك بس لازم اروح تاني اتكلم معاه ٠
الجده بحنان: ربنا يسترها عليكي يبنتي ٠
ريم : يارب يتيته لتفكر في أخيها وكيف يعاملها٠
******************************
في بيت طارق :٠
كانت تجلس نيرمين وهي تتطعم وليد ليدخل طارق الي غرفه وليد ليري نيرمين :٠
طارق بابتسامه: صباح الخير ينيرمين ٠
نيرمين بابتسامه : صباح الخير يطارق ٠
طارق : ايه النظام برضو مصممه على حكايه الشغل دي ٠
نيرمين : ايوه نفسي اشتغل يطارق ٠
طارق : خلاص هكلم رافت يشغلك في الشركه ٠
نيرمين بفرحه: ربنا يخليك ليا يطارق ٠
طارق : استاذنتي جاسر وخدتي رايه ٠
نيرمين بعبوث: واستذانه ليه انشاء الله جوزي خطيبي ٠
طارق بمكر: طب علي فكره بقي هو جاي النهارده هو ورافت ووانكل ممدوح علشان يطلبوا ايدك ٠
نيرمين بخجل شديد: بجد يطارق ٠
طارق بفرحه: ايوه يحبيبتي جهزي نفسك بقي ٠
نيرمين بفرحه: حاضر ربنا يخليك ليا يطارق ٠
طارق بحنان: ربنا يخليكي ليا يحبيبتي واطمن عليكي ٠
******************************

 

 

في غرفه رؤى وعاصم :٠٠
كانوا يلعبان هذان المشاغبان بصوت عالي لتنتفض رؤى من النوم علي صوتهم العالى ٠
رؤى بزعيق وغضب: اتلم يابن الواطي منك ليها ٠
ليخرج عاصم من الحمام ٠
عاصم بهمس: هو فعلا ابوهم واطي ان اتجوزك ٠
رؤى بغضب: بتقول حاجه يعاصم ٠
عاصم : لا يحبيبتي بقول ربنا يخليكي ليا يا قلبي ٠
روئ بتهكم: اه بحسب ٠
احمد بتزمر: جري ايه يوليه انتي هو كل يوم الموال بتاعك ده ٠
رؤى وهي تمسكه من ياقته:٠
روئ بغضب: وليه يحيوان وليه انا صحيح معرفتش اربيك ٠
كنزي بهيام: عندك حق يرورو مربتهوش زي وليد متربي وجنتل وكيوت ٠
رؤى : يمحنك ياختي يمحنك متتلمي يبت عاجبك الكلام ده يسي عاصم ٠
عاصم: حبيبتي يكنزي يبنتي شبه امك تمام رقيقه وكيوته ٠
رؤى :انا حاسه انك بتتريق يعاصم كادا عاصم ان يرد ليقاطعه صوت الباب:٠
عاصم بهمس : الحمدالله حد انقذني٠
ليفتح عاصم الباب :٠
زهره بابتسامه: صباح الفل يعصوم ٠
الاء بابتسامه: صباح العسل يعاصم ٠
عاصم بابتسامه: صباح الفل علي احلي بنات في الدنيا٠
ليدخله الي رؤى ٠
رؤى :اهلا وسهلا بالواطين الي ناسيني ٠
عاصم: طيب اسيبكم انا بقي يلا ياحمد يلا يكنزي ننزل ننفطر ليرحلوا الي الاسفل ٠
الاء : عمله ايه يرورو يعسل ٠

 

 

رؤى : كويسه ياختي مانتي مشغوله في لوحاتك وبغمزه وسي سيف
الاء بكسوف: سيف ايه يرؤي انتي يتقويلي ايه ٠
رؤى بغيظ : مش عليا يروح امك المحن ده انا عارفه كل حاجه ٠
وانتي يست زهره ايه الاخبار ٠
زهره بارتباك : اخبار ايه يرؤي ٠
رؤى بغيظ: يبت انتي كمان انا مش ناقصه وجع قلب ومحن نسوان قوليلي ايه نظامك انتي ورعد ٠
زهره بخجل شديد : نظام ايه يا يرؤي تقصدي ايه ٠
رؤى بغيظ : اشكوا اليك الله يحرقكم حرقه بجاز يوكستك يرعد ياخويا في الجوازه السوده دي زهره الهبله وسيف هيلبس في الاء العبيطه ٠
الاء بغيظ : انا عبيطه يرؤي انا ٠
زهره بغيظ: انا هبله يرؤي انا ٠
رؤى بزعيق: انتوا اكتر اقسم بالله دانتوا اخوات (رؤى انحراف) يعني لازم تتدردحوا شويه انتوا محتاجين دروس في الانحراف دروس تقويه ٠
زهره بخجل : يساتر عليكي انتي مبتكسفيش ابدا ٠
رؤى بفخر: اتكسف فشر دانا الانحراف كله هو لولا كده كان اخوكي وقع فيا كده٠
الاء : انا مستعده للدروس دي يرورو ياختي ٠
رؤى : تمام وانتي ياختي هخليكي في 9شهور بالظبط تجيبلنا ولي عهد السيوفي ٠
زهره بارتباك : كفايه بقي يرؤي ويلا نفطر ٠
رؤى : يلا ياختي منك ليها وبعدين هنبدا في الدروس دي لتتعالي ضحكاتهم ٠
بنات عائله السيوفي انحرفت يجدعان 😂😂😂😂😂😂😂
**********************************

 

 

في قسم البوليس كان يجلس خالد ورعد ومحامي خالد ورعد:٠
رعد : ممكن اعرف حضرتك ايه الاستدعاء الي جالي ده ٠
ووكيل النيابه : خالد مقدم فيك بلاغ يرعد بيه بيتهمك انك انت الي داستله المخدرات دي في شقته ٠
رعد بسخريه: انا وانا هعمل كده ليه كل الناس عارفه المشاريع الي بينا وصداقه العائلتين ببعض ايه مصلحتي في كده ٠
خالد بحده : انت عارف كويس يرعد ايه الدافع ٠
رعد ببرود : طب متقولي ايه الدافع يسئ خالد٠
وكيل النيابه : استاذ خالد يريت توضح حضرتك اتهمت رعد بيه يريت تقول ايه الدافع الي يخليه يعمل كده وايه الدليل الي عندك ٠
خالد بارتباك : انا متاكد ان هو الي عمل كده مهمتكم انتوا تعرفوا ازي ٠
ووكيل النيابه بغضب : لا والله انا غلطان اصلا اني خدت الإجراء ده وباسف انا بعتزر لحضرتك يرعد بيه ٠
رعد ببرود : ولا يهمك سيادتك هو بس اعصابه تعبانه فمش مركز ٠
لينشغل المحامون لانهاء الإجراءات ٠
رعد بشماته : غبي هتفضل طول عمرك غبي طول عمرك شايف نفسك تقدر تقف قصادي ٠
خالد بغضب: هقتلك يرعد هقتلك ٠
رعد ببرود: ههههههه وانا مستنيك ده لو خرجت من هنا اصلا ٠
خالد بغضب: هخرج وهتشوف ٠
رعد ببرود: ابقي قابلني وحياه اخواتي الي كنت عايز تتضيعهم لهخليك عمرك كله هنا لحد متموت وتعفن واوعي تفتكري اني كده شفيت غليلي لا ده لسه طريق الانتقام طويل اوي ٠
خالد بخبث : هنشوف مين عمره اطول من التاني ٠
ليضحك رعد: هنشوف ليتركه ويرحل تحت نظرات هذا الغاضب الذي يتوعد بالانتقام ٠
ليرن هاتف رعد معلنا عن رساله (عند الكيلو 50 هتلاقي الي يديك البضاعه) مستنيك المهدي ليرحل رعد لتنفيذ الاتفاق ٠
******************************

 

 

في شركه السيوفي :٠
كانت تعمل صفاء في الفحص في الملفات التي امامها ليطلبها رافت لدخول اليه :٠
رافت بابتسامه : مشاءالله شغلك ممتاز٠
صفاء بفرحه : متشكره اوي يرافت بيه ٠
رافت بحنان: انتي بجد تستاهلي اكتر من كده ٠
صفاء بخجل : متشكره جدا يفندم ٠
رافت بتساول: هو انتي لو اتقدملك حد كويس يصفاء توافقي ولا فكره الجواز مرفوضه دلوقتي ٠
صفاءبخجل شديد: الي ربنا عايزه هيكون بس انا عايزه اربي ابني وحد يحميني واحس بالامان ٠
رافت بفرحه ولكنه لا يظهرها: وانا عندي البني ادم ده بكل التفاصيل
دي هيحميكي ويعيشك ملكه ٠
صفاء بخجل : وده فين ده٠
رافت وهو ينظر الي عيناها: انا ٠
لتتطلع له بصدمه قاتله افندم ٠
رافت : ايوه انا يصفاء تتجوزيني ٠
صفاء: ٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠
*********************************
عند الكيلو 50 في الصحراوي :٠
كان يتسلم رعد البضاعه :٠
رعد : تمام كده هو بالظبط الكميه المطلوبه ٠
العميل : احنا بنشتفل مع المهدي بيه من زمان دي مش اول مره ٠
رعد : تمام ليرحل رعد بالبضاعه عازما علي سفرها الي امريكا ٠
***************************

 

 

في فيلا مختار الخليلي :٠
كان يذهب ذهابا وايابا بغضب :٠
مختار بغضب: شوفتي بسبب ابنك والفضيحه الي عملهلنا اسهم شركتي كلها في النازل حتى البورصه بتخسر علطول ٠
تفيده بحده : هو ده الي همك مش همك ابنك الي في السجن ٠
مختار بغضب: يغور في ستين داهيه يماما قولتله ابعد عن عائله السيوفي مسمعش كلامي عملي عداوه مع رعد بسبب حته بت متسواش مليم ودلوقتي احنا كلنا بندفع للثمن ٠
تفيده بغضب : فكرك هسكت وحياه ابني الي في السجن لاهندم عائله السيوفي دي واحد واحد والهم رعد باشا ٠
لتلمع عيناها بخبث ومكر ٠
****************
في فيلا السيوفي :٠
كانوا يجلسون يتحدثون كلا من رافت وسميحه وممدوح :٠
سميحه بعتاب : معقول يرافت صفاء يرافت ٠
رافت : ومالها صفاء يامي مش ذنبها ان ظروفها صعبه ولا انها فقيره دي ملاك وبعدين انتي مش ده الي كان نفسك فيه من زمان خليكي واثقه في اختياري ٠
سميحه بحب : ربنا يسعدك دايما يحبيبي ٠
وقد كان رعد يقف وقد سمع كل حديثهم ليدخل بحده :٠
رعد بغضب : طبعا دلوقتي مفيش مشكله انها فقيره ومن عائله اي كلام صح ٠
سميحه بغضب : انت تقصد مين يرعد بكلامك ده ٠
رافت بحده: هيكون بيقصد مين يماما اكيد بيقصد البنت الزباله بتاعته الست نور ٠
رعد بغضب جحيمي: احترم نفسك يرافت واياك تتكلم عنها كده فاهم٠
سميحه بغضب: لسه بتفكر فيها لسه منستهاش لحد دلوقتي بعد الي عملته ٠
رعد بغضب : ايه هو الي عملته انتي فكره اني مصدق انها سبتني فاكره اني مصدق الفيلم الرخيص الي عملتوه عليا ٠
رافت بغضب: احنا معملناش افلام يسي رعد انت الي رافض تصدق الحقيقه ٠
رعد بغضب : انا عارف كويس الحقيقه الحقيقه انكم هدتوها علشان تبعد وحرمتوني منها خافت منكم ومن جبروتكم فقررت تبعد ٠

 

 

سميحه بغضب: بطل كلام فارغ يرعد وانسي الموضوع ده ٠
رعد بغضب : فكراني هنسا مستحيل انسا للبنت الوحيده الي حبتها انسي مراتي مستحيل وانا من ساعتها بدور عليها وهوصلها ليرحل رعد وهو في قمه غضبه للسفر لامريكا ٠
لتسرح سميحه بخيالها فلاش بالك من 5 سنوات :٠
كانت تجلس نور واختها شهد يتحدثوان ويضحكون ٠
نور بضحك : يخربيت نكتك يبت يشهد موتيني من الضحك ٠
شهد بضحك: مبسوطه ينونو مبسوطه اوي انك ارتاحتي يقلبي وتجوزتي انسان ممتاز زي رعد وحامل كمان يقلبي ٠
نور بفرحه : الحمدالله يشهد انا فعلا فرحانه فرحه كبيره عليا اوي مش مصدقها ٠
كادت شهد ان تتحدث لكن قطعهم صوت طرقات الباب لتفتح شهد وتتصدم ممن رات : ٠
رافت وهو يدفعها بحده : اوعي من وشي انتي كمان اتفضلي يامي لتتدخل سميحه بغرور ولما لا وهي (سميحه السيوفي) ٠
سيميحه بغرور: مين فيكم نور٠
نور بخوف وارتباك : انا نور ٠
سميحه وهي تتفحصاها : انتي بقي الي رعد اتجوزك من غير رضانا ومستعد يبيع الدنيا كلها علشانك ٠
نور بارتباك : هو حضرتك والده رعد ٠
سميحه بغرور : ايوه وجيالك في مهمه هتخلص يعني هتخلص ٠
نور بخوف : مهمه ايه ٠
سميحه : انتي واختك هتسافروا بكره علي ألمانيا وهيتبعتلكم فلوس علي هناك تعيشوا منها وتنسوا مصر خالص ورعد طبعا ٠

 

 

شهد باندفاع: مستحيل احنا لايمكن نسيب هنا غير ان اختي حامل ومينفعش تسافر دلوقتي ٠
حاحظت عينان (سميحه ورافت) من الصدمه ٠
سميحه بصدمه : حامل ٠
نور برعب ودموع: ايوه ٠
رافت بحده : مختلفناش هتسافرو برضو وابن اخويا لما يجي علي الدنيا هنتكفل بيه ومش هنخليه محتاج حاجه ٠
نور بقوه مصطنعه : انا لايمكن اسيب هنا ولا هقدر ابعد عن رعد٠
رافت بغضب : فكري في اختك والي ممكن يحصل فيها ٠
نور: انشاءالله ربنا هيحمنا ورعد كمان٠
رافت : وماله خلينا نشوف عينه من الي ممكن يحصل ليشاور الي احد رجاله نظره يفهمها جيدا ليحاول اغتصاب شهد وهي تصرخ بخوف ودموع لتنهار نور مما تراه ٠
نور بدموع عزيره : خلاص خلاص موافقه ٠
رافت بمكر : كده تمام العربيه هتعدي عليكم الصبح تناقلكم المطار وبعدين هيبقي الي بينا تلفونات وان حاولتي تكلمي رعد او عرف بموضوع الجنين ده اديكي شوفتي الي هيحصل ٠
لتعود سميحه من ذكرياتها مما فعلت في هذه الفتاه٠
***********************************
في الولايات المتحدة الأمريكية :٠
تحديدا مكتب المهدي :٠
المهدي باعجاب : برافو عليك يرعد ممتاز بجد ٠
رعد : انا واخد علي كده فين الفلوس ٠

 

 

المهدي : اتفضل 2 مليون دولار ٠
رعد : تمام ٠
المهدي : استعد لان في صفقات لسه جايه كتير٠
رعد : تمام ليرحل رعد ليقابل ملاكه البري ٠
نور بابتسامه : رعد وحشتني اوي يرعد٠
رعد بابتسامته الساحره : وانتي اكتر يندي ٠
ندي بابتسامه : ايه رايك ننزل نتمشي ٠
رعد بتعب : معلش يندي والله تعبان اوي هنام شويه وهنزل ٠
ندي : تمام ليرحل رعد ليرن هاتفها ٠
ندي بحب وبهمس: وحشتني اوي يحبيبي ٠
المجهول : طمنيني وصل ٠
ندئ بمكر: ايوه وصل وصل علشان ينفذلي مهمتي ويخلص علي ابويا ٠
المجهول : انتي لسه مصممه تخلصي من ابوكي وانا من رعد يعني مصلحتنا واحده ٠
ندي بحب : ايوه رعد لما يعرف هو عمل فيهم ايه زمان مش هيسكت ممكن يخلصوا على بعض ونرتاح احنا ٠
ندي بغضب : عمري مهنسا انه كان السبب في موتي امي لما بهدلها وهي تعبانه كده مخليني جوايا نار وعايزه اخلص منه
المجهول : وانا لورعد مات هخاد كل حاجه ٠
ندي بحب : ايوه بقي يروحي انتي واحشني اوي نخلص من ابويا ورعد وابقي في حضنك يحبي الوحيده ٠
لتحدث المجهول :

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية دائره الانتقام)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *