روايات

رواية دكتورة من الصعيد الفصل العاشر 10 بقلم شهد محمد

رواية دكتورة من الصعيد الفصل العاشر 10 بقلم شهد محمد

رواية دكتورة من الصعيد البارت العاشر

رواية دكتورة من الصعيد الجزء العاشر

رواية دكتورة من الصعيد كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم شهد محمد
رواية دكتورة من الصعيد كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم شهد محمد

رواية دكتورة من الصعيد الحلقة العاشرة

قمر :هو في صوت ولا انا متهيقلي
سامر :نفسي يكون بيتهيقلك
عدي لسه هيتكلم بس اتفاجاء بجون ورجالته داخلين وفعين السلا
عدي :جوون
جون :ياهلا
الكل خايف معاد عدي الي بيدعي الخوف وماكس الي كاتم الضحكه وقمر وشمس ويامن الباردين
قمر :حقيقي يعني ياعدي المفروض اني اخاف
عدي :المفروض هو مش دا الد أعدائنا
شمس :يعني عرفت كل حاجه بلا استثناء وعرفت الحقيقه كلها ومقدرش تعرف ان ماكس اخو جون الأندلسي
سراج :اوباااا وقعنا في الكامين
عدي :ببساطه كنت عايزك تكوني قدام عايني طول القوت ياقمر
شمس :ياحنين
سراج :طب منحني انت كمان
سامر وهو بيشد شمس :حببتي خليكي جامبي
سراج لسه هيتكلم بس قطعه ماكس وهو بيحضن جون
عدي :يعني انت اخو اغني اغنياء إيطاليا وينشغل مع قمر وشمس
شمس :مين قال ان ماكس ويامن بيشتغلوا عندنا دول أصدقاء
قمر :ماكس يبقي صاحب اكبر سلسله فنادق ومطاعم وشركات تصدير في إيطاليا كلها ويامن بيكون شريكه في كل دا بجانب ان يامن طيار عسكري وماكس ظابط في الإنتربول
سامر :اوبا انتم معارفكم جامده
قمر :اكيد ياسامر احنا نازلين مصر وعارفين ان هيكون في دمار كان لازم يكون معانا حمايه
شمس :الوقتي كل حاحه بانت وكل واحد فهم نتكلم شويه ماكس هات الورق
شمس :الورق دا الي انتم كنتم جبتوه من مكتب العادلي بيثبت حقيقه ثريا نوعا ما يعني دا يثبت تورطها في اتجار المخدرات وكمان السلاح وبيثبت امها بستغفل عم مؤمن في كل دا وابنها شريك في الكلام داكله
سامر :طب ماكدا معانا دليل ليه ميتقبضش عليها
عدي :مش كافي كل دا مجرد ورق صفقات دخول وخروج شحنات لازم دليل اقوي بلاص ان دي مش كل الجرايم
يامن :بالظبط احنا لسه عايزين نثبت ان هي سبب موت ام عدي وكمان سبب موت ابو ندي
قمر :ولازم إثبات بكل جرايم كين وعمليات الأغتصاب الي بيقوم بيها لان ضحيا كتار
شمس بغصه :وكل ضحايا كين أطفال بعد الاعتداء عليهم مش بيقدروا يستحملوا وبيكون مصيرهم الموت كين لازم يتعاقب قبل امه كمان وكملت بحزن انا كنت واحده من ضحايا كين انا فعليا كنت مدمره نفسيا لحد ماقبلت سراج هو الي صلح كل العقد الي كانت جوايا
سراج :يتفرج الله اخيرا كلمه رومانسيه
جون ببسمه :الكلام دا كله هيثبت ازاي
قمر ببسمه :دا بقا الي انت هتغمله جوني
جون :مش مطمنلك
قمر :اسمع ياسيدي هتعمل اي
………….

 

 

في مكان تاني
كين :ياأمي انت مش شايفه شمس عامله ازاي هي اكيد عارفه انا عملت اي في اختها اكيد مش هتسييني
ثرياة:اهدي ياغبي كدا كدا شمس مش مطوله اوي في الحياه
كين :ازاي بقا
ثريا :وجودها يمثل خطر علينا عشان كدا لازم تموت وهتموت في نفس اليوم الي هتدخل فيه الشحنه الجايه عشان نخلص بقا
كين لسه هيتكلم بس فونه رن رقم غريب
ثريا هتبحلق كتير رد
كين :الو
… :اهلا ازيك ياكين
كين :مين حضرتك
شخص عايز نفس الي انت عايزه عايز موت شمس وو قمرر
كين :انت مين بعدين شمس وقمر مين قمر ماتت من زمان
.. :انت قديم اوي كين احنا لازم نتقابل عشان نتفاهم
كين :امتي
:كمان كام ساعه هبعتلك اللوكيشن والوقت نتقابل ونتناقش سلام ياحلو ويسلملي علي مامي وقولها متخافش انا مش ضرر ليكم بالعكس انا هسهل دخول وخروج شحناتكم
الرقم قفل وكين تقريبا هيتجنن هو مش فاهم مين دا بس ثريا حولت تطمنه نوعا ما نسيب دول بقا ونروح لعماد ومريم الي تقريبا عملت بكل كلمه وحرف قجر قالته
مريم قاعده في اوضتها لابسه ترنج بينك بس لأول مره تحاول تبين جمالها بطريقه مدنيه وحضريه وحاطه قدامها لاب توب وبتشغل عليه
عماد :وه اي الي انت عملاه دا. جبتي البتاع دا منين وبتهببي اي عليه
مريم بهدوء :لابسه اي مش شايفه اني لابسه حاجه خارجه يابن عمي لبس بيت طبيعي والزفتدا اسمه لاب توب ياهندسه وبعمل اي بشتغل
عماد :وه وه وه تشتغلي اي وزفت اي بعدين اي الكلام الماسخ داه هتتكلمي كيف الخواجات
مريم :بشتغل طبيعي يابن عمي انا خريجه جامعه ولقيت شغل علي النت وبشتغل وبتكلم كدا لي قولت انك تقريبا بتزهق من الصعيدي اكلمك انا قهرواي احسن مين البنت الي بتكلمها ياهندسه يمكن يأثر
عماد لسه هسكلم بس مريم قطعته بدموع في عينها بتحاول تداريها
مريم :ارجوك بس بطل تتكلم وتزعق بقا ارجوك انا استكفيت من قسوتك كرهتني وانت متعرفنيش شيلتني زني مش ذنبي قمر زي ماهي بنتي بنتك وانت شخص متعلم يعني عارف ان تحديد نوع الجنين حاجه في تركيب الراجل مش البنت يعني لو بنتي ذنب فهي ذنبك انت عاملتني علي اني جاهله وانا تقريبا علامي احسن منك اذا مكنش فعليا كرهتني في شكلي ولغيت شخصيتي مقربتش مني من وقت مخلفت قمر كرهت البنت في نفسها عاملتني علي اني عبد حبي ليك كان عاميني مخليني مش شايفه قرفك بس انا الوقتي يكرهك اكتر من اي وقت فات ياعماد انت هربي بنتي بالطريقه الي انا عيزاها وانت خليك في قوقعه معتقدات بأن البنت عار وقرف خليك مع بنات القاهره قضي مع كل واحده ليله والله انت معتش في دماغي انا حقيقي كراهتك وهستني الوقت المناسب عشان اطلق عماد فاهم
مريم سابت عماد وراحت تنام مع بنتها بس لأول مره تكون راضيه عن نفسها
راضيه عن الي عملته لأول مره تحس ان كرامتها وروحها راضيين عنها هي اه بتحبه اه بتعشقه بس تبا للحب اذا كان للكرامه اهانه يغور الحب بحلاوته طلاما ناره هتحرق روحى يغور احب طلاما الحلو في صبار
وعماد كمان لأول مره يكون مستغرب هو مش فاهم هو متعصب ولا مدايق هو شعوره تي مش فاهم لاول مره يشوف مريم ولأول مره تقف في وشه لأول مره تكلمه بالشكل دا بس مننكرش انه تقريبا أعجب بالشخصيه دي وحبها (🙄🙄كانت ملاك بريئه تسمع الكلام معجبهوش وحب الشخصيه الي هتديله علي دماغه متزعلش بقا من الي هيحصل)

يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!