Uncategorized

رواية أحببتها في هروبها الفصل الثالث 3 بقلم مريم حسن

 رواية أحببتها في هروبها الفصل الثالث 3 بقلم مريم حسن

رواية أحببتها في هروبها الفصل الثالث 3 بقلم مريم حسن

رواية أحببتها في هروبها الفصل الثالث 3 بقلم مريم حسن

تاني يوم 
زينة .. مامي مامي اصحي يا مامي 
دينا.. 
زينة… انا هروح اقول لبابي و راحت اوضة حمزة
زينة… بابي بابي اصحى
حمزة.. اي يزينتي 
زينة… مامي مش بتصحى 
حمزة… مامي مين
زينة… مامي دينا 
حمزة قام جري على اوضة زينة لقاها بشعرها 
حمزة… زينتي ممكن تحطي الطرحة على شعرها زي ما هي كانت عملاها و انا هدخل
زينة … حاضر يبابي و دخلت لفتها و خرجت.. خلصت 
حمزة دخل … دينا دينا اصحي يلهوي اي ده انتي سخنة اوي و نزل جابلها قماشة و بها مياه و حطها على راسها
زينة بعياط … هي مامي تعبانة 
حمزة بيشيلها .. لا يحبيبتي متعيطيش 
زينة .. اومال هي نايمة و مش بترد عليه ليه هي هتمشي 
حمزة… لا يحبيبتي متخافيش بصي خليكي قاعدة جنبها ماسكة ايديها هتصحى و انا هروح انادي تيتا ماشي
زينة… ماشي 
حمزة… ماما ممكن تطلعي تقعدي مع دينا عشان تعبانة و مش هينفع اقعد معاها
هيام.. مالها يا حبيبي 
حمزة… سخنة اوي انا عملتلها كمدات اقعدي معاها 
هيام… و انت مش هتروح الشغل 
حمزة … لا انا لسة قدامي اجازة يومين
هيام… ماشي و طلعت فوق … مالها دينا يا زينة 
زينة… مش بترد عليه يا تيتا 
هيام … متعيطيش طيب انا هقعد جنبها و هتبقى كويسة 
و عدا ساعة 
هيام … يربي سخونينها لسة منزلتش و نزلت تحت لحمزة … حمزة كلم هنا تيجي من الشغل علشان دينا حرارتها لسة منزلتش و مش عارفة اعملها حاجة
حمزة بقلق… طب نوديها المستشفى 
هيام… طب اتصل شوف هنا الاول
حمزة اتصل .. مبترودش 
هيام … خلاص يبني نوديها المستشفى 
حمزة… اقعدي هنا يا ماما مع زينة و انا هروح معاها 
هيام .. ماشي
حمزة طلع … زينة حبيبتي انا هاخد ماما مشوار و نرجع ماشي
زينة… بس هي تعبانة 
حمزة… متخفيش هجبهالك تاني اقعدي مع تيتا عقبال ما اجي 
زينة… ماشي 
حمزة شال دينا و وداها العربية و راح بيها المستشفى 
الدكتور… هي عندها سخونية ده اسر نفسي هو الي عملها كده انا علقتلها محاليل و هي شوية و هتفوق تقدر تدخلها 
حمزة… كده يا دينا تقلقيني عليكي زينة بتعيط عشان انتي تعبانة 
دينا بتقول كلام و هي نايمة و تعبيرات وشها مكشرة .. يا ماما يا ماما بقى حرام عليك مكنش قصدي 
حمزة … دينا دينا 
دينا بدون وعي … يا حمزة بطل غتاتة هات الكورة
حمزة… كورة و اي كمان 
دينا …. هروح اقول لعمو شادي يحمزة 
حمزة… صلي على النبي يا حاجة دول اموات 
دينا … اوعدني يا حمزة انك مش هتمشي 
حمزة بأنتباه .. اسيبك ليه يا دينا
دينا… بص لو سيبتني هيبقى فيه سلسلة حاجة انا اشوفك افتكرك
حمزة .. اي هي 
دينا .ده سلسلتي علقت فيها حرفي و حرفة دودو و حمزة 
حمزة بصدمة … دودو و حمزة هو انتي 
بعد شوية دينا فاقت 
حمزة… كولي دول طيب 
دينا … خلاص مش قادرة بطني وجعتني
حمزة… قلقتيني عليكي 
دينا بفرحة جواها .. قلقتك
حمزة بتوتر … قصدي قلقتينا عليكي زينة كانت بتعيط 
دينا … طب يلا نروحلها 
حمزة.. هجبلك كرسي طيب عشان تقعدي عليه 
دينا … ماشي
حمزة جبلها الكرسي و وداها العربية 
دينا.. هو ممكن طلب صغنون
حمزة… اتفضلي
دينا … ممكن تدورلي على شقة صغيرة اقعد فيها و شغل 
حمزة… هتمشي ليه انتي مدايقة 
دينا … بالعكس انا مش عايزة اتقل عليكو 
حمزة بسرعة… انتي مبتقليش علينا زينة حبيتك و ماما و هنا 
دينا … بس 
حمزة… مبسش هتقعدي معانا 
دينا… طب و الشغل 
حمزة…. تعالي اشتغلي معايا في الشركة 
 دينا … بجد
حمزة… ايوا يستي
دينا بفرحة … شكرًا اوي اوي يحمزة 
حمزة … العفو يا دودو 
دينا .. دودو كان في شخص بحبه اوي بيقولي كده 
حمزة بفرحة انها افتكرت… كان اسمه اي
دينا … نسيت بس كل الي انا فكراه انو كان بيقولي كده
حمزة في سره… مهو بردو انا بومة انا بومة 
دينا … بتقول حاجة يا حمزة 
حمزة بنفاذ صبر … بشكر فيكي بشكر فيكي 
دينا .. ممكن اسألك سؤال
حمزة … اتفضلي 
دينا… هي مامت زينة فين 
حمزة.. كل ما بفتكرها مبطقش نفسي
دينا … للدرجة دي
حمزة… و اكتر
دينا… هي كانت وحشة
حمزة ابتدى يدمع .. عارفة اما يجيلك الخيانة من اقرب شخص ليكي انا اتجوزتها و انا عندي 25 سنة بعديها بسنة و نص اكتشفت ان هي بتخوني مع منافس شركتي ماهر محمدي اي حد في الموقف ده هيقتلها بس انا اكتفيت اني امشيها من حياتي طلقتها و قاعدت تطلب انها تشوف البنت افتكرتها اتغيرت طلعت عايزاني عشان الفلوس انا اتجوزتها عشان امي شافتها حلوة و كانت محجبة 
دينا… يا انت استحملت كل ده لواحدك شكلك كنت بتحبها
حمزة… عمري ما حبتها جبت منها زينة عشان ارضي امي بس 
دينا… امال بتعيط ليه
حمزة… زعلان على نفسي اني ضيعت حياتي معاها 
دينا… انشاءالله يجيلك الاحسن منها 
حمزة… بلاش عياط بقى كفاية 
 دينا … ايوا شغلنا اغاني 
حمزة … انتي مش تعبانة 
دينا .. ألا الفكاهة ممنوع منعًا بتاً منع الفكاهة
حمزة بضحك .. خدي شغلي 
دينا… هسيبلكو حبا بمزاجي فكك مش عايز باقي 
حمزة بيغني معاها 
و دينا صورته 
حمزة و دينا …. مجنون و دماغي طقة هربانة مني يا بروووو 
دينا… اوف الموبايل فصل 
حمزة… المرا الجاية 
دينا… تعرف انا بحب عنبه ده اوي 
حمزة بغيرة … و ايه كمان 
دينا… انا ماليش في جو العيال التوتو ده انا عايزة عنبه حمو بيكا حسن شكوش كده يعني
حمزة… انتي مش بنت رقيقة خالص
دينا… انتو جايبني هنا تهزقوتي ولا ايه 
حمزة … لا لا خلاص وصلنا
يتبع ….
لقراءة الفصل الرابع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية تميم وملك للكاتبة فاطمة ابراهيم

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *