روايات

رواية دنجوان الداخليه الفصل الثاني 2 بقلم رنا أحمد

رواية دنجوان الداخليه الفصل الثاني 2 بقلم رنا أحمد

رواية دنجوان الداخليه البارت الثاني

رواية دنجوان الداخليه الجزء الثاني

رواية دنجوان الداخليه الحلقة الثانية

في غرفه ادم ..
كانت تمارا بتتدفعه بغيظ وضيق من غروره وثقته .
/لا ي ادم مش هتنجح في ده احنا الستات متخلنقاش علشان نكون خدامين ليكم انت فاهم وانا البنات دول هدربهم وهخليهم احسن منك ي ظابط اي كلام انت .
ادم بغرور وعنجهيه/انا ظابط اي كلام امال إنتي ايه ي بنتي انتي داخله بالوسطه وخليكي عارفه أن انتي ليكي وقت محدد مع البنات دول والباقي بتاعي انا البنات دول كائنات رقيقه عندهم حجات كتير نفسهم يعملوها غير انهم يتسلقوا الجبال ي تمارا .
خرجت تمارا وهي في قمه غيظها بس لا تمارا مش سهل تستسلم مشيت وهي مصممه أنها هي تتفوق عليه وتغلبه .
قعد ادم في غرفته وافتكر كلامه مع البنات اول يوم ليهم في المعسكر ..
كانوا قاعدين البنات في جنب لوحدهم بخوف وارتجاف من تلك التدريبات الشقه طبعا ادم بذكائه شاف في عيونهم ده .
/مالكم في ايه.
نور بخوف وقلق /بصراحه ي ادم باشا احنا خايفين الموضوع مع طلع صعب اوي .
ادم بحده /ولما هو صعب قدمتوا ودخلتوا ليه .

 

مروه بحزن شديد/مش بمزاجنا ي ادم باشا احنا الاربعه ولاد عم وصعايده وللاسف لا ابويا ولا عمي خلفوا ولد وسعادتك عارف بقا الولد ايه في الصعيد علشان كده رمونا الرميه دي علشان نعوض النقص الي عندهم .
ادم باستغراب /ي عني انتوا جاين هنا غصبن عنكم .
سماح بحزن شديد/ايوه ي سعاده الباشا احنا كنا بنات عديين جدا احلامنا كانت بسيطه جدا .
ادم بجديه /خلاص متخافوش انا مش هغصب عليكم حاجه تتقدروا تتصرفوا براحتكم أما اهاليكم دول انا ليا تصرف تاني معاهم اعتبروني اخوكم الي هيحميكم بروحه .
صابحه بأمل /بجد ي ادم باشا.
ادم بابتسامه ساحره /طبعا بجد احنا هنا واحد وانا هعمل المستحيل علشان اخليكم تعيشوا الحياه الي نفسكم فيها انا ماليش اخوات بس من دلوقتي بقا ليه معسكر .
ليرا في عيناهم الفرحه والاطمئنان ليبتسم بخفه ويشعر بحزن علي تلك الحالات التي تتكرر ماذا يوجد في الرجل لكي يهمشوا الفتيات بتلك الطريقة.
ادم بجديه/ماشي ي حضره الظابط تمارا علي العموم انا بعشق التحدي .
********************.
في الجانب الاخر.
في معسكر الشباب .

 

كان يتدرب ذياد بعنف شديد فهو قائد معسكر الشباب ويكن كل الكره والحقد ل ادم ليسير سليم تلميذه وذراعه اليمين.
/كل الاخبار الي وصلتلك صح ي كبير الظابط تمارا مسكت معسكر البنات بدل ادم بس ادم لسه موجود .
ذياد بحده /طبعا لازم ادم يكون موجود ادم خلاص من ساعه الي حصل وهو بقا حاسس أن روحه في المكان ده بس قولي الظابط تمارا دي فرسه كده ولا اي كلام .
سليم بابتسامه /الا فرسه سعادتك دي صاروخ بس الي عرفته ان هي في عدواه وتحدي بينها وبين ادم .
ذياد بنظره خبيثه/حلو الكلام ده يبقا لازم نرحب بالظابط تمارا ونعزي ادم باشا علي هزيمته .
*********
علي الجانب الآخر…
كان يجلس ايان وهو يدون ذلك الشعر ليقترب منه علي بابتسامه .
/ايه ي عم الشاعر نفسي اعرف انت بتكتب كل الشعر ده لمين .
ايان بابتسامه /للبنت الي هسلم قلبي ليها أن شاء الله.
احمد وهو يخرج من تحت السياره باشمزاز/اباه عليك مالك كده ياض طري كده الحريم ياض ميحبوش الواد الطري يحبوا الي يشكمهم شكم كده .
ايان بضحك /هههه ده ما ضربها بفاس احسن ي احمد .

 

حسن بابتسامه /ههههه الله يكون في عونها الي هتقع فيك ي واد ي احمد .
علي وهو يجلس بتعب شديد/اوووف حلقه لكل المعسكر أما تعبت .
حسن بجديه /ربنا يقويك ي اخويا الا قولولي ي عيال مين مثلكم الاعلي كده .
ايان بابتسامه/بصراحه انا مثلي الاعلي ادم الجوهري كان نفسي يكون هو الي معانا هنه كانت فيه حجات كتير اختلفت .
ذياد بحده /وايه كمان ي سي ايان تحب امشي انا ي اخويا وهو يجي مكاني .
حسن بقلق وارتباك /هو ميقصدش ي ذياد باشا احنا ملناش بركه الا أنته برضه .
ذياد بحده /طب يالا بقا ي نحنوح عايز كل المعسكر يكون زي الفل تنضفه كله يلا ي اخويا خلي ادم باشا بقا ينفعك يالا .
سليم بسخرية /ادي اخرتها بس علي ذياد باشا سيد الكل .
ايان باحتقار /ده علشان انت الدلدول بتاعه الي ماشي وراه زي الكلب .
حسن بجديه /يلا ي جماعه كل واحد يشوف وراءه ايه يالا .
******************.
من امام الفتيات .
كانت واقفه تمارا بعصبية وضيق.
/اسمعوا بقا انا شغل الاستهبال ده ميمشيش مع تمارا محمود الدلع الي كنتوا فيه خلاص بطل من النهارده كله هيتغير .
ادم بجراه واستفزاز /بصراحه ي سياده المقدم الي المفروض يتغير هو ملابسك الداخليه وبصراحه اللون الاحمر ده بيعملي حساسيه .
تمارا بخجل وارتباك /انت بتقول .
ادم بهمس في أذنيها /الي بقولك عليه البدله شفافه اوي ي سياده المقدم بس بصراحه الي فأجائني انك بتلبسي حاجات من دي زي البنات وكده .
تمارا بغيظ واحراج/انت وقح .
لتسرع الي الداخل تحت ضحكاته الساحره .
ادم بابتسامه ووسامه طاغيه /عاملين ايه ي بنات .

 

الفتيات بابتسامه وحب لذلك الوسيم/الحمد لله ي دنجوان.
ادم بابتسامه/التدريب وقته انتهاء ودلوقتي وقتي انا .
**************.
في المعسكر….
كانت تسير تمارا بعدما ابدلت ملابسها بغيظ لتنصدم من هولاء وماذا يعفلون لتصرخ تمارا بغيظ شديد.
/ايه الي بيحصل ده .
نور وهي ترمي المعلقه التي تطبخ بها بغيظ شديد/جرا ايه ي وليه سرعتينا هو انتي معندكيش غيرنا في ام المعسكر ده انتي من صابحيه ربنا مبهدلانا معاكي نط ونطينا اطلعوا علي الحبل طلعنا ناقص شويه كمان وهتقولينا امشوا علي للسقف زي البرص اطلعي من نفوخي خليني اعمل للراجل اللقمه .
مروه بغيظ وهي قاعده علي التشط /والله عندك حق ي نور دي كانت مجيه هباب انتي فاكرانا صيع ولا ايه ي سياده الرائد احنا ورنا حجات قد كده ووسعي كده علشان انشر بدله دنجوان قلبي .
سماح بحركات رقيصه /ماتيجي معايا ي حضره الظابط تمارا والله الرقص الي هينفعك تعالي بس .
صابحه وهي تتضع الشاي بحده /تعالي تعالي ي ست تمارا اعدلي دماغك بكوبايه شاي اصل الراجل بتاعنا نايم شويه وهيصحا والمولد ده هيتفض .
تمارا بحده وجنون /انا مش فاهمه حاجه راجل مين الي بتتكلموا عنه انتوا متجوزين ولا ايه.
نور باستفزاز /هههه تقدري تقولي كده احنا الاربعه كده بنتشارك في راجل واحد .
سماح بغمزه /لا ومش اي راجل ده البوسه منه بتمنها.
مروه بخبث ومكر/اه والله ولا ضحكته ي ابويا بتوديني في عالم تاني .
تمارا بجنون وحده /انتوا قصدكم مين ادم الجوهري ده كلام فتحيه صح بقا ده مسيطر عليكم بيعملكم برمجه كده ازي .
ليجتمعوه بجانب بعض بخبث ومكر.

 

/ابدا بيدوس علي قلبنك بيعمللنا start.
تمارا بغيظ شديد/وماله انا بقا هبلغ وزير الداخلية ويكتب تقرير كل ده .
نور بضحك /ههههه كان غيرك اشطر ي دكتوره كان لسه هنا من يومين هو والسكرتيره بتاعته دخلت مع ادم باشا طلعت بتقرير عجب محدش يعرف يكتبه غير ادم باشا .
سماح بابتسامه وغمزه /ايوه ي بنت ي نور التقرير كان معلم علي شفايفها ههههه .
تمارا بغيظ شديد/لا دي زادت اوي انا هروح للباشا ده ايه التهريج ده .
سماح بغمزه وخبث/شكلها كده عجبها التقرير وعايزه واحد هههههه .
ليضحكوا جميعهم .
*******************.
في غرفه ادم …
كانت تسير تمارا وهي تنظر باستغراب شديد .
/أيده برفان وبادي لوشن وشاور انا داخله اوضه ظابط بوليس ولا اوضه هيفاء وهبي.
لتنظر الي ذلك النائم بعمق لتحاول افاقته بغيظ شديد.

 

/ادم باشا .
ادم بنعاس شديد/هههه ي بت ي سماح قولتلك بغير من شعر صدري ي بت .
تمارا بغيظ شديد/ايه الوقاحه دي انت ي سعه الباشا .
ادم وهو يفتح عيناه تتدريجيا/هو انتي نعم عايزه ايه .
تمارا بغيظ /الهوانم بره سيبين التدريب وعملين يطبخوا ويغسلوا ويعلموا شاي لسعادتك .
ادم ببرود واستفزاز لها /وانتي ايه الي مزعلك في حاجه زي دي ما وقت للتدريب خلص لو مضايقه قاعديهم هما واعملي انتي .
تمارا بحده وجنون/نعم ي اخويا انت فاكر نفسك مين انا عايزه اعرف انت بتعملهم ايه ها ازي الاربعه خاضعين ليك بالطريقه دي .
ادم بابتسامه استفزازية /هما بيعتبروني جعفر العمده متشغليش بالك انتي .
لينا برقه ودلع /ادم باشا ازيك .
ادم بابتسامه وغمزه /اوعا الحلويات يلا ي اختي شوفي وراكي ايه اتفضلي خليني اقعد مع العسليه دي .
تمارا بغيظ شديد/ماشي ي ادم رفدك من الوظيفه دي هيكون علي ايدي .
*****************

 

في المعسكر .
تمارا وهي تتدفع كل شي بحده وغيظ .
/يلا ي بت انتي وهي علي للتدريب جو الحاج متولي ده مش هنا واوعوا تفتكروني بنت ناس انا صايعه اوي فاهمين واتفضلوا علي المراقبه انتوا الاربعه بالذات ليكم عندي معامله خاصه يلا .
نور بصدمه/لا حول ولا قوه الا بالله الوليه اتجننت .
*****************.
في مكتب اللواء حسان ..
كانوا يجلسون وهم ينظرون لبعض بنظرات خبيثه كلا منهما يريد التفوق علي الاخر .
اللواء حسان بصدمه وهو يمسك تقرير تمارا /ايه ده ي تمارا طريقه عمل البيتزا.
ادم بضحك /هههههه طفسه همها علي بطنها بس سعادتك .
حسان بغيظ شديد/مش هي لوحدها ي سياده المقدم طريقه عمل كيكه الشوكولاته.
تمارا بضحكه ساحره وعاليه/هههههه .
ليضحكوا سويا فكلا منهما قد وقع الاخر لكنه فخ مضحك للغايه .
*******************.

 

ليلا…
كانت تجلس تمارا وهي تشعر بالبرد القارس ليقترب منها ادم وهو يحمل كوب ساخن من الكاكاو.
/امسكي ده هيدفيكي .
تمارا بجديه /شكرا .
ادم بابتسامه/العفو عن اذنك .
تمارا بفضول شديد /مين سلمي الي اسمها علي السلسله الي في رقبتك ……
ي ترا مين سلمي وايه علاقتها بالدنجوان🤔🤔🤔
ايه سر عدواه ذياد وادم 🤔🤔🤔🤔
ي ترا ايه هترسا علي ايه علاقه تمارا وادم 🤔.

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية دنجوان الداخليه)

اترك رد

error: Content is protected !!