روايات

رواية حب داخل المديريه الفصل الأول 1 بقلم حنان صلاح

رواية حب داخل المديريه الفصل الأول 1 بقلم حنان صلاح

رواية حب داخل المديريه البارت الأول

رواية حب داخل المديريه الجزء الأول

رواية حب داخل المديريه الحلقة الأولى

ساره يااااا ساره……… الله مبتردش ليه دي انتي ي زفته…….
ساره بنعاس اكتر… ايوه ايوه في اي……
فتحيه…… التيلفون مبطلش رن بقاله ساعه وكل ما افتح مسمعش صوت واقفل الفون ويرن تاني لعند اما خلاص جبت اخري بصي بقولك اي خدي شوفي مين ده انا رايحه اجهز الفطار………
ساره بتخمد ولسه بتسحب اللحاف وحطته ع دماغها ولسه عنيها بتسحبها للنعاس سمعت صوت صفاره او زنه ايوه ايوه دا الفون……
بصت بقرف اكتر وبتبص ع الوارد للمكالمه لقت رقم غريب يقوم كنسلت طوالي……. ونامت تاني ومكملتش ثواني الا ورن تاني……..
ساره بزهق يوووووه اي القرف دا بس علي اصبح……. وفتحت الفون ولسه بتقول الوووووو….. ي جزمه ي ابن الجزمه حد يصحي حد ع اصبح كده مين انت يا له ورحمت ابويا لا اجيبك لو كنت ف بطن الحوت وفجاءه بلعت ريقها من الصوت اللي سمعته اووووبا دا اللواء عزت
ساره اتنفضت من ع السرير وحطت ايديها ع دمغها اها اقصد تحيه الظباط والايد التانيه ماسكه الفون وبخوف وقلق اكتر وبصوت مرعوب بتقول الوووو ي فندم انا انا اسفه جدا والله فكرتك عيل من اياهم مكنتش اقصدك انت خالص معلش حقك عليا ي فندم امسحها ف اللحاف………
اللواء عزت بغضب اكتر تعالي حالا عيزك دلوقتي ربع ساعه وتكوني قدامي ف المكتب انتي فاهمه……
ساره فاهمه فاهمه ي فندم……. ولسه مكملتش قفل ف وشها……
ساره بعيط يكنش عيزني عشان يحبسني اصلي شتمت امه يرتني مكنت شتمته ب امه كنت شتمت ب ابوه………… وقامت بسرعه لبست البدله الميري بتاعتها ونزلت بسرعه ولسه بتفتح الباب فتحيه مامتها ندت عليها ووقفتها وقالت طب افطري يبنتي قبل متروحي الشغل……
ساره وهي بتاكل خيار من ع السفره بتسرع مش دلوقتي يا ماما بقي الله كده مش هتحبس بس كده هيحولوني شرطه ف المشاتل والمذارع المصريه……………. وفتحت الباب ونزلت ولسه بتركب الاسانسير لقت البواب فتحي تحت وعشان حظها الحلو الاسانسير عطل ووقف بيها اصلها ساكنه ف دور الرابع ساره بزعيق عمي فتحي انت ي زفت………… فتحي بسرعه اي يست هانم ف اي صوتك جايب اخر العماره كده ليه ……..
ساره بغضب مش شايف ي بغل الاسانسير وقف بيا صلح العطل ده بسرعه معنديش وقت
فتحي ببرود حاضر بس خلي بالك من الاسانير عبال م اجي…..
ساره عبيط ده ولا اي انجز ي بيه فتحي الله يفتحها عليك زي اسمك كده…….
واخيرا الاسانسير نزل بس خد وقت وهي نازله بصت ل فتحي البواب بغضب وقالت انت انت مفروض مش يبقي اسمك فتحي….
فتحي ضحكه الصعايده هههه عارف عارف كان مفروض يسموني مهند……..
ساره بتريقه لا خالص مهند ده مش يليق عليك انت مفروض يسموك مطفي البواب وخبطته ف دماغه وقع مغمي عليه وهي قبل م تمشي قالت لنفسها روح جاك داهيه تخدك…… وركبت العربيه وراحت بسرعه متجه لقسم الشرطه……… بس كان ف زحمه ف طريق جامد ف وقفت العربيه ونزلت واخدتها جري للمركز بسرعه قبلتها عربيه وقفتها وركبت فيها بعيدا عن الزحام وعماله تشتم ف سرها واللي راكب جنبها اقصد اللي سايق يعني بيبص ليها بتعجب
ساره بغضب اي يعم الجنتل بص قدامك ي سبيدر مان لو سمحت….
هو بقرف كده اي جو سبيس تون ده اللي انتي عايشه فيه ده………
ساره بصوت عالي لا لا…… انا محدش يتكلم معايا بالاسلوب ده انت متعرفش انا ابقي مين لو انت مربي عضلات ف انا مربيه عضلات برضووووو
هو بتريقه فين ده؟؟؟
ساره العضلات اهي وبترفع دراعها وقالت وهي بداري كسفتها عضلاتي بتنمو بس ل جوي……..
هو كتم ضحكته ف بانت غمزاته العسل اللي ساره سرحت فيها لبره….
هو فضل يفوق فيها خمس دقايق ويقول انتي انتي انتي اي روحتي فين…….
ساره اي بتقول اي……..
هو مش بقول انزلي يله شوفي انتي رايحه فين يله…….. ظ
ساره نزلت وراحت المركز وطلعت لقت الغفير برعي ع البواب اي ي برعي متعرفش اللواء عزت عيزني ليه…..
برعي معرفش ي فندم بس شكله باين عليه الغضب انتي عملتي اي…
ساره بعيط والله معملت حاجه غير اني شتمت امه بس….
برعي بخضه بس طب ادخلي بسرعه……….
ساره بخوف ورجليها بتخبط ف بعضيها حضرتك طلبتني ي فندم
اللواء وهو قاعد ع المكتب ايوه عيزك ف موضوع مهم اقعدي……
ساره يعني مش عشان موضوع الشتيمه……..
اللواء بص ليها بقرف وقال اخرصي عيزك ف مهمه صعبه………
ساره مهمه اي دي……….
اللواء هقولك دلوقتي بس يوصل النقيب ادهم وهتعرفي كل حاجه…..
ومسكت القلم وبتلعب بيه دخل ادهم عليهم وقعد قصادها
وهي لسه بتحط القلم ع المكتب وبتمد ايديها ل ادهم وبتسلم واول م جت عنيها ف عنيه قالت بصوت عالي ابو غمزات……….
ادهم……………..

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية حب داخل المديريه)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *