روايات

رواية حبيت رجل مجهول الفصل الثالث 3 بقلم عبدالرحمن حسني

رواية حبيت رجل مجهول الفصل الثالث 3 بقلم عبدالرحمن حسني

رواية حبيت رجل مجهول الجزء الثالث

رواية حبيت رجل مجهول البارت الثالث

رواية حبيت رجل مجهول الحلقة الثالثة

منار / انت بتقول ايه !
حسام / زي ما سمعتي
منار / ليه اشمعنا انا ؟
حسام / اشمعنا انتي سؤال حلو
عشان انتي ببساطه حياتي اكتر حاجه شفتها وهموت عليها
حبيتك حب لدرجة اني لما بنام بحلم بيكي وانتي خارجه من
المدارسه ولابسه شنطتك جميله اوي من يومك جميله يا
منار ربنا خلقك ملاك نازل من السما ويوم من نزل نزل علي قلبي
___________
طلعت جريت مش عارفه حسيت احساس غريب جدا عمري
ما حسيته ازاي كدا ايه الانسان ده وجالي منين انا عمري ما
حبيت ولا فكرت احب ولا حتي بعرف احب احساس اول مره
احس بيه ف حياتي بس انا مستاهلش انسان زي ده محترم
وجميل وشكله انسان طيب انا مينفعش ادخل ف علاقه انا
انسانه معقده. روحت البيت بعد تعب وارهاق جسدي ونفسي
وعصبي اترميت علي السرير وانا بفكر ف حاجه وحده وهيااا
حسام مفيش حاجه ف بالي غيرو انسان غريب اوي
____________
فاطمه / اصحي يا منار مناااااار اصحي
منار اتخضت / ايه !! حساااام ماله
فاطمه مبتسمه / حساااااااام قولي كدا هو ده الي شاغل بالك يا جميل
منار / اووووف يخربيتك يا فاطمه في حد يصحي حد كدا
فاطمه / طبعا منا لو حسااام كنتي صحيتي اديتني بوسه
منار بتوتر / حسااام مين!؟
فاطمه / يا شيخه اعملي عبيطه بقا انا الي بسألك حسام مين ؟
منار متوتره / انا انا معرفش حد بالاسم ده
فاطمه بتضحك / لا ما هو واضح اووي بصراحه
منار / طب اسكتي بقا ممكن وشوفي انتي بتعملي ايه
فاطمه / خد هنا بس يا دكتور يا قمر انت احكيلي ، ماشي هتروحي مني فين يعني
__________
فاطمه صحبتي من زمان اوي بنت طيبه وجدعه امها وابوها
علطول عايشين بره وهيا مش بتحب غير مصر معرفش ليه
العبيطه دي بس اهوو بقا ابوها وامها يسافرو امريكا يتفسحو
ف لندن وهيا قال ايه مصر هي وطني وانا بحبها والله انا لو
مكانك لطير بس الحمد لله انها جنبي لولها كنت زماني في الشارع
انهارده تقريبا اليوم الوحيد الي اروح في المستشفي وانا مبسوطه
اكيد كلنا عارفين ليه ! هشوووف حسام معرفش دا بقا ايه
بس بقيت احب اشوفه اوي معرفش ليه
________
( الباب بيخبط )
منار فتحت الباب / اهلا اهلا بي الاستاذ عمر المبتسم ابو خدود جميله
عمر بيضحك / علفكره بقا صحبتك هتغير وانا مش هكون مسؤول ساعتها
منار بصوت واطي / متيجي اخدك ونهرب
فاطمه / بتقولي ايه يختي !
منار / ااحم مش بقول حاجه بقوله اتفضل يعني
فاطمه / اه بحسب وانت بتضحك ليه ؟
عمر / انا فتحت بوقي
فاطمه / جي ليه بقا هو انا مش مخصماك
عمر / وحشتيني
فاطمه مبتسمه / وانت كمان علفكره
منار / لا لا جو المحن ده انا مليش فيه انا رايحه شغلي وانتو يلا قدامي عشان تروحو كليتكم يلا
_______
ده بقا عمر حبيب فاطمه ابو خدود بيحبو بعض من تانيا
اعدادي مرتبطين لحد دلوقت والله معرفش ازاي دي حاجه
غريبه جدآ
ممكن فعلا اتنين يحبو بعض الفتره دي كلها ويفضلو مكملين
مع بعض ، هما الاتنين كمان ف نفس الكليه ودي حاجه
جميله لانهم مش بيبعدو عن بعض دول لو بيعدو عن بعض
يموتو ربنا معاهم يارب ويخليهم لبعض مبسوطه اوي وانا
شايفاهم علطول مسكين ايد بعض كدا بحس ان صحبت
عمري ف امان وطول ما هيا مبسوطه انا كمان مبسوطه
_______
( في المستشفي )
دكتور سامح / ايه اخبار المريض يا دكتوره
منار / في تحسن كبير يا دكتور هو اسمو حسااام علفكره
دكتور سامح / والله!! طيب يا ستي حاضر خلي بالك منو كويس
منار بصوت واطي / دا في عيني
دكتور سامح / بتقولي ايه
منار / لا لا ولا حاجه يا دكتور اتفضل حضرتك ومتشلش هم خالص
دكتور سامح بيضحك / ماشي يا مناار
________
منار / صباااح الخير
حساام / صباح الفل والياسمين
منار / يا فل و يا ياسمين كمان
حساام / كل الورد الجميل الي ف الدنيا فداكي
منار وشها احمر / ااحم!! ايه عامل ايه انهارده؟
حساام / متتكسفيش تعالي بس كدا قربي
منار / اقررب ليه يعني !؟
حسام / مش انتي دكتوره تعالي اكشفي
منار / اه اذا كان كدا ماشي
_______
بيبص عليا بيعنو دي الخضر الي مشفتش زيها ولا هشوف امسكي نفسك يا منار ونبي متبينيش انك وقعه كدا
يخربيت جمالك كشفت عليه ومش عارفه ليه حسيت ان ضربات القلب عندو ضعيفه اوي
______
منار / هو انت كنت تعبان بالقلب ؟
حسام / لا
منار / ضربات قلبك ضعيفه
حساام / ازاي دا انا كل ما بشوفك بيكهربني وبيفضل يطلع اصوت غريبه وجسمي بيسخن كمان
منار / هههه وده من ايه بقا ان شاء الله يا ظريف
حسام / مرض كدا اسمو الحب تسمعي عنوو ؟
منار بتوتر / ااا انا انا هخلي اااا ال الممرضه تيجي الدكتور يجي يشوف ضربات القلب بعد اذنك
___________
طلعت جريت تاني لا كدا انا ف مره هيغمه عليا مش معقول انا هقول للدكتور علي موضوع القلب ده
قولت لدكتور سامح ومش عارفه ليه فتحت المذكرات تاني وقرأت منها شويه
_______
كنت خايف اقولها ترفضني ف قولت اصبر شويه والصبر ده استمر لسنين ومبقتش عارف اعمل ايه كل ما افكر اقولها اخاف
وارجع خطو لوره بس مش عارف هفضل كدا لحد امتي انا تعبت بصراحه ولازم اقولها بس ازاي ياربي اززاي فضلت افكر كتير بس مكنتش بلاقي حل ف قرارت استسلم وخلاص
ولو لينا نصيب هنكون لبعض بس فضلت مستمر اني استنها قدام البيت وافضل ماشي وراها بس علشان عايز اشوفها
بتوحشني اوي بتوحشني كل يوم عن اليوم الي قبله بجد انا تعبت ونفسي تكون من نصيبي
______
ان شاء الله هكون نصيبك ي حسااام انا حبيتو اوي بصراحه هو في حد بيحب حد كدا
_____
دكتور سامح / دكتوره منااار
منار / نعم نعم يا دكتور
دكتور سامح / انا بعت الدكتور خالد لحسام عشان يشوف ضربات القلب
منار / كويس ، انا كشفت عليه لقيتها ضعيفه بس قالي انه مش بيشتكي من القلب
دكتور سميح/ هو في مشكله كبيرة
منار بتوتر/ مشكلة ! مشكلة ايه يا دكتور
دكتور سميح / لازم يعمل عمليه قلب مفتوح وف اسرع وقت

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حبيت رجل مجهول)

اترك رد

error: Content is protected !!