روايات

رواية مخادعة في قبضة النمر الفصل الخامس 5 بقلم أسيل باسم

رواية مخادعة في قبضة النمر الفصل الخامس 5 بقلم أسيل باسم

رواية مخادعة في قبضة النمر البارت الخامس

رواية مخادعة في قبضة النمر الجزء الخامس

رواية مخادعة في قبضة النمر
رواية مخادعة في قبضة النمر

رواية مخادعة في قبضة النمر الحلقة الخامسة

قال اااي اانت واحد مش حمل مسئولية ي شهااب وهتفضل طول عمرك مستهتر و. و
مراد بعدم وعي ” وقااال ااانك واحد غبي
شهاب بعدم وعي ” واانت عرفت ازااي هو قاال كده
مراد ” م ااانت بقالك سااعة بتحكيلي عن العملو ايهاب وعن ال قااالواا ايهاااب وو صدعتني ي اااخي
انااا هنزل اجيب حبة للصدااع و ااي حاجة ااكل
الا صحيح تاااكل ااي
شهاب بتفكير ” هو ااانتواا بتاكلوا ضيوفك اااي
مرااد ” اانت اخويااا يلااا
اناا هنزل اجيبلك ااكل من زوقي هتدعيلي
شهاب ” الله يخليك ي اخويااا
وبعد هااا قااام وهو غير متزن بسبب المخدرات ال بتعااطوه
راااح لاوضة يااااارا لاقهااا ناايمة بعمق

 

اتااملهاا لثواني وهو بيستند على البااااااب وبعدهاا دخلهااا
قعد جنبهاا وهو بيلمس على شعرهاا وبيبتسم
فااقت عللى لمسة اايده
يارا بخوف ” شهاااب ااانت بتعمل ااااي هناااا
شهاب ” شششش ليسمعك حد
يااراا ” شهاااب ااانت سكرااان
جذبهااا لعنده وهو ببص لعيونهااا ” عيونك بتسكرني ي عمري
يارا وهي بتحاول تبعد. ” ااانت مش في وعيك ي شهااب
شهااب بغضب ” هو ليه بيعااملني كااانه هو الكبير وانااا الصغير امتى يفهم ااني مش محتاج مساعدة امتى يفهم ااني بقيت راجل اااقدر اعتمد على نفسي وااقدر اتحمل المسئولية امتى
يارا بألم فهو قد ااعتصر خصرهااا بيده
شهااب ابعد ااانت بتوجعني اااوي
دفن راسه في عنقهاا. ” انا بحبك ي ياااراا

 

انتي بس ال بتفهميني وبتحسي فيااا وبتعرفي انااا اااي
يااراا بذعر وهي تحاول الافلات من بين ذراعيه بعدماا احست به يجردهااا من ملابسهاااا ويقبلهاا بعنف
ياارراا. ” حبيبي ااابعد اارجوك شهااااب
لكن ااين شهااااب فقد اااخذت المخدرات عقله ولم ياابه بصراخهااا فرض قوته عليهاااا وبعد وقت أصبحت جثة بين يديه
فقد وعيه من هول المفاجأة ماذااا فعل بمحبوبته
عااااد مرااااد وقد صاادف ميرااا ال عائدة من الجامعة ودخلاا سويااا
مرااد ” غريبة شهاب فين
ميرااا ” انااا هروح اااشوف ياارااا وافااجااءه هتفرح ااوي
مراااد بضيق في صدره. ” طب روحي
انااا هتصل بشهااب هطمنى عليه حالته كاانت وحشة من شوية
هزت رااسهاا واتصل مرااد لكن الهاااتف يرن في غرفة ياارااا
احس بانقبااض في قلبه وذهب تجااه غرفة اااخته وجد ميرااا مصدومة تقف صنم وماكااد يساالهاا م بهااا
حتى راااى ااسوااء منظر في حياااته
ااخته غاارقة في دمااءهااا وصديقه بجاانبهاا ملقى ارضااا وتخرج من فمه رخوة بيضااااء …
بااااااااااااااااااااااااااك

 

نظرااا كل من مرااااد و ميراااا لشهاااب بصدمة
فهو كااااان من المتوقع انه قد تو”” فى
مرااد بصدمة ” اااانت عاااايش طب ازااااي
شهااب وهو ينظر لايهاااب ثم لمرااااد. ” قدراات ايهااب بيه بقى
فهم العااالم اااني مي** ت في حين ااانه هو رماااني في المستشفى من غير م يسااال عليااا حتى
اااخرج مراااد مسد** س من ظهره ” اااحسن اانه خلااااك عاايش عشااان اقت** لك انااا باايدي وااخذ بحق ااختي
اخرج ايهااب مس…دسه ايضااا ” نزل سلا..حك ي مراااد
وقف شهااب امااام مرااد ” واناااا قدااامك ااعمل فيااا ال يريحك اناااا اااستحق ااني ااامو..ت بعد الحصل
ايهاااب بغضب ” ااانت اتجننت ي شهااب ااابعد وانااا هتصرف
شهاااب ” طول عمرك بتقول ااني مش حمل مسئولية
اليوم هااثبتلك العكس هتحمل نتيجة ال عملتوا في يااراا
انااا قداامك ي مراااد ااقت…لني لو ده هيرجع حقهااا

 

مراد بغضب ” حقهاا هيرجع ي شهااب بس هي مش هترجع لااانك قت…لتهاااا
اانت قت…لت اااختي الصغيرة عاارف يعنى ااااي
دي حتة مني وااانت خدتهااا مني وانااا ال كنت بقول عليك اخوياااا واامنتك عليهااا ومكنتش خاايف اسيبك معهاا في اليوم اياااه لاني كنت بثق فيك ااكثر من نفسي
شهاااب بدموع وبكاء ” واناااا كنت بعشقهااا هي كاانت عشقي ي مراااد ولليوم مش مصدق انااا عملت اااي انااا بحتقر نفسي لاااني كنت السبب في ضيااعهاا
وااتفضل اااقت…لني لاااانه لو م قت..لتني انااا ال هقت…ل نفسي مش عااايز حيااااة من غيرها مش عاايز اعيش وهي مش موجودة في الحياة دي ااقت…لني ي مرااد
ومااكاد مراااد ان يضغط على الزناااد حتى قااااال ايهااب
ايهااب بخوف على شهااب ” ياارااا عايشة …..

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية مخادعة في قبضة النمر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *