روايات

رواية تخلت عن كبريائها من أجله الفصل الأول 1 بقلم رونا

رواية تخلت عن كبريائها من أجله الفصل الأول 1 بقلم رونا

رواية تخلت عن كبريائها من أجله البارت الأول

رواية تخلت عن كبريائها من أجله الجزء الأول

تخلت عن كبريائها من أجله

رواية تخلت عن كبريائها من أجله الحلقة الأولى

صباح يوم جديد تستيقظ بطلتنا شذي علي صوت المنبه لتستعد للذهاب الي عملها ارتدت ملابسها وهي عباره عن بدله نسائيه باللون الرمادي وتاتي الخادمه
الخادمه: الفطار جاهز
شذي: تمام نازله
وتنزل شذي وتقابل اختها شيري
شذي: صباح الخير
شيري: صباح النور
شذي: وراكي اي النهارده
شيري: رايحه الاتيليه وبعدين هخرج مع دينا
“دينا صاحبه شيري المقربه في نفس عمر شيري 23عاما طويله القوام صاحبه بشره بيضاء وعيون عسليه وشعر اصفر لاعبه كاراتيه”
شذي: تمام انا رايحه الشركه
شيري: اوك
ـــــــــــــــــــــــــــــــــ|بقلمي رونا|ـــــــــــــــــــــــــــــــ

 

 

{في مطار القاهره}
ينتظر تامر ليستقبل حمزه فكان حمزه يعمل في فرع الشركه في دبي ولكن قرر ان يعود ويستقر في وطنه ويعمل في فرع الشركه في مصر ياتي حمزه ويحضن تامر في حضن اشتياق لصاحب عمره بعد فتره طويله من غيابه
تامر:وحشني يا صاحبي
حمزه: انت اكتر ياصاحبي
تامر: يلا بقا علي البيت بسرعه مامتك هتجنن وتشوفك كانت عايزه تيجي معايا تستقبلك بس انا مرضتش عشان متتعبش
حمزه: كتر خيرك يلا بينا
في منزل حمزه
تنتظر والده حمزه ابنها وتسمع جرس الباب تقوم تفتح تري حمزه يدخل حمزه ويحضن والدته بشوق كبير بعد فتره كن غيابه
والده حمزه: الحمدلله علي سلامتك يابني
حمزه: الله يسلمك ياماما
تامر: فين الاكل يماما
“تامر بينادي والده حمزة صديقه ب ماما لانه يحبها بشده وايضا عوضته عن فقدان امه بعد وفاتها واهمال والده ليه و زواجه من اخري وسفر اخته للخارج بعد زواجها”
حمزه: انت لسه همك على بطنك 😂
تامر: sure😂

 

 

والده حمزه: من عنيا ياحبيبي ع فكره يا حمزه انا عملالك كل الاكل اللي بتحبو
حمزه: تسلم ايدك يا ماما
بعد الاكل
تامر: انا هطير بقا علي الشركه عشان في اجتماع مهم
حمزه: اوك
ـــــــــــــــــــــــــــــــــ|بقلمي رونا|ـــــــــــــــــــــــــــــــ
{في الشركه}
تدخل شذي بهيبتها وجمود ملامحها ويقف الجميع احتراما لها وخوفا منها حتي تدخل مكتبها
شذي تضغط الزر لتاتي مديره اعمالها وتدعي سلمي
سلمي:صباح الخير يا فندم تحت امرك
شذي: صباح النور اي مواعيد النهارده
سلمي: في اجتماع الساعة 4 مع الوفد الايطالي
شذي:تمام نيره هانم جت
سلمي:لا يافندم
شذي: اوك روحي انتي
يوصل تامر الشركه
يضغط على الزرار وتاتي السكرتيره

 

 

السكرتيره: تحت امرك يا باشمهندش
تامر: اجتماع الوفد الايطالي امتا
السكرتيره:الساعه 4 يافندم
تامر:تمام روحي انتي
ـــــــــــــــــــــــــــــــــ|بقلمي رونا|ـــــــــــــــــــــــــــــــ
عند شيري بتوصل الاتيليه بتلاقي جميله بترتب الاتيليه
“جميله فتاه تبلغ من العمر 22 عاما تعمل بالاتيليه عند شيري”
شيري: صباح الخير ياجميله
جميله:صباح الخير يا شيري
“شيري مبتحبش الالقاب عشان كده طلبت من جميله تناديها شيري عادي وبتعاملها كانها صحبتها مش شغاله عندها لان شغل جميله بس مش بترتب المكان والفساتين ده كمان بتنفذ التصميم اللي بتعملها شيري وساعات كمان بتديها افكار وشيري معتقده ان الشغل لازم يتعمل بحب عشان يطلع حلو فعشان كده بتعامل جميله كويس”
شيري: حد سال عليا
جميله: لا
شيري: طب جهزتي الاوردرات اللي هتتسلم النهارده

 

 

جميله: ايوه
شيري: تمام
عند شذي فالشركه
خلصت الاجتماع وبتضغط علي الزار وبتيجي سلمي
شذي: نيره هانم جت ولا لسه
سلمي: لسه يافندم
شذي: روحي انتي
واتصلت ب”نيره” تشوفيها مجتش ليه النهارده
نيره بنوم🥱: اي ياشذي
شذي بغضب😠: انتي لسه نايمه لحد دلوقتي ليه وازاي متجيش الشركه وانتي عارفه ان في اجتماع مهم
نيره: سوري يا شذي بس رجعت امبارح متاخر من حفله لينا وراحت عليا نومه
شذي😠: طب بس لما اشوفك لينا وزفت وقفلت السكه في وشها
“لينا مغنيه مشهوره ونيره من جمهورها وعلطول بتحضر حفلاتها لانها صاحبتها، نيره مش عايشه مع شذي وشيري وعايشه لوحدها رغم ان اخوها مسافر بره مصر علطول عشان بيدير فرع الشركه في دبي وباباها وماماتها متوفيين”

 

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية تخلت عن كبريائها من أجله)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *