Uncategorized

رواية أحببت مشاغبة الحلقة الثالثة والعشرون 23 بقلم ناهد

 رواية أحببت مشاغبة الحلقة الثالثة والعشرون 23 بقلم ناهد 

رواية أحببت مشاغبة الحلقة الثالثة والعشرون 23 بقلم ناهد 

رواية أحببت مشاغبة الحلقة الثالثة والعشرون 23 بقلم ناهد 

آسيل بعياط:مهو عشان خاطر ابننا لازم تطلقني 

الكل وقف مصدوم 

ملك:آسيل انتي بتقولي ايه انتي بتح

شاورتلها آسيل بإديها بمعنى اسكتي 

آسيل:كفايا انا مش بحبك ولا هحبك انت عذبتني طول مانا معاك بتعذب ودليل عذابي معاك الي ف بطني ده انا هاخد ابني ونمشي ابعد عني هنبعد كلنا ارجوك مش هتشوف وشي تاني ارجوك سيبني 

آسر:آسيل انتي مجنونه ولا ايه 

جاسر:بس مافيش حد منكوا يتكلم آسيل انتي عاوزه كده 

آسيل:ايوه 

جاسر:ماشي اطلعي براحتك مافيش حد هيمنعك بس خلي ف علمك لما تولدي هخده منك مش هتشوفيه طول حياتك ياآسيل 

آسيل:مش هتقدر تاخده وابقى واريني هتعمل ايه يأبن السيوفي 

مسكها من دراعها جامد وقال :انتي بتحلمي ابني وهخده وغصب عنك كمان فاهمه 

علياء:جاسر حرام عليك سيبها 

جاسر:كل واحد فيكوا ياخد مراته وعلى اوضته 

مدحت:بس 

جاسر بغضب:خلصوا بقولكوا 

كل واحد خد مراته ومشي بصلها بغضب وحزن ف نفس الوقت ومشي وسابها اول لما سابها قعدت على الارض وعيطت 

آسيل:سامحني ياجاسر سامحني انا بحبك بس لازم اعمل كده يارب ساعدني على الي داخله فيه ده يارب 

قامت من على الارض وراحت على اوضتها مسحت دموعها وقعدت على السرير افتكرت لما شالها ولما كان بيزعقلها على الهدوم القصيره ابتسمت بحسره قامت ناحيت الدولاب طلعت هدومها حطتهم ف شنطتها ومشيت كانت نازله 

ملك:آسيل 

آسيل جريت عليها وحضنتها خرجوا باقي البنات ووقفوا يعيطوا 

علياء:على فكره انا بحبك مش تسيبينا بقا 

زينب:اتعودنا عليكي يآسيل خليكي والنبي 

ساره:جاسر بيحبك اول مره اشوفه فرحان بالشكل ده حرام تسيبيه 

هنا:انتي بتحبيه وكلنا عارفين بس مش عارف بتكابري ليه 

آسيل:ملوش لزوم الكلام ده هتوحشوني ياجماعه 

ودعوها وخدت شنتطتها ومشيت خرجت من الشاليه لقت عربيه مرت سودا قدمها خطفوها واختفت 

:::::::شخص مجهول:الو نفذ هى طلعت من الشاليه بسرعه 

اول لما خطفوها ابتسم ابتسامه نصر وقال :اووووووف اخير هتريحيني ياخساره ياجاسر هتعيش طول عمرك حزين على ابنك ومراتك بس معليش 

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::؛:؛:؛:؛:؛:؛:؛:؛:؛:؛:؛:؛:؛:؛:؛:؛:؛:؛:؛::::::::::::::::::

ماجد:احم 

اتنفضت لما سمعت صوته وقامت من على الكنبه بسرعه 

ماجد:مالك خوفتي ليه انا خوفتك اسف 

ندى بتوتر:لاء بس يعني 

ماجد:ممكن اقعد 

ندى:ايوه اتفشل حضرتك 

ماجد:من غير حضرتك انا اسمي ماجد وانتي 

خبط ماجد على راسه وقال:اوبس اسف انتي لازم يكون ليكي اسم هنا اممممم ههختارلك اسم حلو اممممم ايه رائيك ف ملاك 

ندى بخجل:اسم جميل شكرا 

ماجد ابتسملها  وقال:ملاك جدا يعني 

ندى :افندم 

ماجد:بهزر معاكي والله هههههه إلا انتي بتعملي ايه 

ندى :مش عارفه حسيت اني محتاجه تابلت استعارته من داليا 

ماجد:بتبحثي عن حاجه معينه 

ندى:ايوه هندسه ديكور شوف الرسوم دي انا رسمتها لوحدي واقدر اصممها كمان 

ماجد بإنبهار:ده بجد انتي تقدري تصممي الرسومات دي 

ندى :مش عارفه 

ماجد:مش انتي رسمتيها يبقى تعرفي تصمميها على الواقع 

بصتله بتوتر وقالت:بس انا 

ماجد بصلها وقال:تتجوزيني 

*************************——————–**************

آسيل بصراخ:حد يلحقني عاوزين مني ايه يامجرمين 

راجل منالي ماسكينها:بس بطلي صراخ يازفته انتي 

آسيل:وسع ياعجل انت متمسكنيش يارب تتشل انتوا واخدني على فين 

راجل:اتسدي بقا واسكتي 

وصلوا لمصنع مهجور نزلهوها وسحبوها وراهم 

آسيل:انت يابغل انتي واخدني على فين انا مش شايفه حاجه هتبيعوا اعضائي 

الراجل الي ماسكها:لو اقدر كنت بعتك بس نعمل ايه مطلوبه بالإسم اقعدي بقا قرفتيني 

دخل المصنع شاب ف نص العشرين عنيه بندقي وشعره بني وطويل عنده غمازه عنيه بيطل منها شر ومكر 

الراجل اول لما شافه ساب آسيل وراح ناحيته 

الراجل:اهى ياباشا 

_عفارم عليكوا يارجاله 

الراجل:تؤمر بحاجه تانيه 

_فكوها خلينا نشوف حرم جاسر السيوفي 

اول لما شالوا الربطه من فوق عنيها شافته اتصدمت 

آسيل:زين

زين بإبتسامه شر:حياتي اخبارك البيبي كويس 

آسيل:لايمكن انت مستحيل 

زين:وادي بقى واقع حقيقه هحكيلك شكلك مصدومه كده كده مش هتشكلي اي مشكله طالما سري هيندفن معاكي 

آسيل:انت بتقول ايه فاكر جاسر هيسيبك مش هيرحمك 

زين بصراخ:جاسر جاسر جاسر ايييييه مافيش غيره ف الدنيا انتي تعرفي إن جوزك ده دمرني 

آسيل:انت كداب ومجرم 

زين:ووقح وقليل الادب تحبي تجربي 

اتصدمت آسيل من وقاحته وضمت رجليها على نفسها 

زين:طول عمره اناني كل حاجه ياخدها لوحده من واحنا صغيرين على طول فيه فرق مابينا جاسر الكل ف الكل بس مكنش هاممني جاسر زي ماكان هاممني ندى اخته 

آسيل بصدمه:ندى 

زين:ايوه ندى اخته من وانا عيل صغير وانا بحبها كنت مدمنها لدرجه اني لو فكرت مجرد فكره انها تبعد عني اتجنن فاهماني بس هى مكنتش بتحبني بتعتبرني اخوها بعد حبي ده كله بتعتبرني اخوها مسكتش حاولت اعمل المستحيل عشان ارضيها واكسب حبها بس مافيش فايده كانت بتحب زميلها ف الجامعه مازن خطيبك السابق ايوه ف البدايه مكنش بيبادلها نفس الشعور وفجأه بقا بيحبها لكن انا انا مسكتش خالص مستحيل اسيبها لحد غيري عشان كده انا موتها 

آسيل بعياط:لايمكن تكون بنأدم طبيعي انت مجنون 

زين بصراخ:ايوه مجنون انا مجنون بيها كنت مصاحب مازن فتره قصيره كونا علاقه كويسه مسكت تليفونه ف يوم وبعتلها رساله انه مش بيحبها وكان بيتسلى بيها وانها تبعد عنه مسحت الرساله من فونه ومشيت كنت مفكرها هتنساه بعد كل الكلام ده لكن منستهوش قعدت يوم كامل ترن عليه هو مردش عليها عشان انا خربتله فونه عشان ميعرفش يرد عليها ايوه انا قامت وشنقت نفسها انا لما شوفتها مقدرتش استحمل كتبت رساله منها انه هو سبب موتها وسيبتها وخرجت مكنتش هتموت لاء لو جاسر كان وافق على جوازنا مكنتش ماتت صح مكنتش ماتت ومكنتش اتجوزت الزفته الي ف حياتي دي دلوقتي كنا هنعيش ف سعاده بس هى اختارت مازن اختارته وانا لاء يبقى كان لازم تموت 

آسيل بصراخ وعياط ف وشه:لاء لاء انت مجرم حقير ياجاسر الحقني 

زين ضحك بصوت عالي وبنبره كلها شر:مهما تصرخي مافيش حد هيسمعك حتى جاسر خلصت الي عاوز اقوله انتي غبيه مكنش لازم تدوري ورايا وتمسكي تليفوني وتيجي الشقه الي كنت بقعد فيها لوحدي عرفتي حاجات مكنش لازم تعرفيها فعشان كده لازم تموتي باي ياقطه 

بصتله بصدمه وخوف وفجأه مسك المسدس وصوبه ناحيت قلبها جت الرصاصه ف قلبها بالضبط انهارت قوتها وقعدت على الارض وغمضت عنيها 

زين:شيلوها اقرب بحر وارموها فيه مش عاوز اشوف اثرها 

طلع زين من المصنع على الشاليه بكل برود اما رجالته فاخدوا ندى وحطوها ف شوال وراحوا ناحيت البحر وصلوا بعد نص ساعه رموها هناك ومشيوا ولا كإنه حصل حاجه 

………… قام جاسر بفزع من نومه 

جاسر:آسيل

يتبع..

لقراءة الحلقة الرابعة والعشرون : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا

نرشح لك أيضاً رواية رأيتك صدفة للكاتبة لارا.

‫5 تعليقات

اترك رد

error: Content is protected !!