روايات

رواية وقعت في أيدي الشيطان الفصل الأول 1 بقلم إسراء هاشم

رواية وقعت في أيدي الشيطان الفصل الأول 1 بقلم إسراء هاشم

رواية وقعت في أيدي الشيطان البارت الأول

رواية وقعت في أيدي الشيطان الجزء الأول

وقعت في أيدي الشيطان
وقعت في أيدي الشيطان

رواية وقعت في أيدي الشيطان الحلقة الأولى

انا مش مصدقة يا زياد اخيرا بقيت مراتك ده اسعد يوم فحياتي
زياد بيبصلها ببرود وبيقولها انتي طالق يا حياه
حياه ابتسامتها بتتلاشي بصدمه زياد انت بتقول اي
زياد بقول الي سمعتية يا حياه انتي طالق
حياه بصدمه انت اتجننت يا زياد انت مستوعب الي بتقولو
زياد ببرود ايوة يا حياة مستوعب وفايق اوي كمان
حياه بدموع وغضب انت اكيد جرا لعقلك حاجه يا زياد
انت اكيد بتهزر انا مش مصدقه انت بطلقني يوم فرحنا يا
زياد اليوم الي كنا بنستاه انا وانت وحبنا لبعض كل ده اي
كل ده كان كدب يعني انا كان مضحوك عليا
زياد ببرود بقولك اي يا حياه انتي ادفع فيكي خمسه مليون
جنيه مقابل اني اطلقك والصراحه خمسه مليون ده مبلغ
حلو اوي اني امن بيه مستقبلي فرصه متتعوضش
حياه بصدمه وغضب انت اي يشيخ حرام عليك بتبعني عشان
الفلوس بتبع مراتك بالفلوس وبطلقني يوم فرحنا يخسارة
حبي ليك انت فعلا متستاهلش كلو حظرني منك بس انا
كنت مخدوعه فيك كنت فاكرك راجل بس الي يبيع مراتو

 

 

عشان فلوس فهو حرام اشبهك بالراجل اصلا لان انت مش منهم
زياده بغضب حيااااااااه انا هراعي انك مصدومه ومش هاخد
بكلامك الي قولتيه ده والا واقسم بالله لكون مربيكي بس انا
هعدهلك يا حياه عشان بس الصدمه صعبه عليكي وكمان
الباشا الي دافع فيكي هياجي ياخدك الصبح عشان هيتجوزك
حياه بذهول انت بتقول اي يا زياد انت كمان عاوز تجوزني
زياد ببرود اومال هو دافع كل الفلوس دي لي وطلب اني
اطلقك عشان هو هيتجوزك وبصراحه انتي يا حياه حلوة
اوي وانا كنت مستخسرك فيه بصراحه بس هو طالب اني
ملمسكيش نهائي مع اني كنت هموت عليكي وكنت مستني
اليوم ده بفارغ الصبر بس معلش الفلوس اهم برادو
حياه بتبصله بقرف وبتقوله تعرف انا مبسوطه انك طلقتني يا
زياد واني عرفتك علي حقيقتك قبل ما اتخدع فيك اكتر
لانك الصراحه واحد مقرف صح كنت بحبك بس دلوقتي انا
قرفانه منك وبقيت بكرهك يا زياد ومش طايقك
زياد ببرود وانا مطلبتش اني تحبيني يا حياه فكك بقا انا
داخل انام عشان الراجل جاي الصبح عشان ياخدك فروحي
نامي احسن عشان تبقي جاهزة عشان عندك يوم طويل يا
عروسة وبيسبها زياد وبيدخل ولا كانه عمل شيى وبينام
حياه بتدخل اوضه بجانب اوضه زياد وبتاخد ملابس ليها

 

 

وبتبدل فستانها وهي بتفكر بقا فرحتها اتكسرت فاللحظه
اليوم الي كانت بتتمناه بقالها تلات سنين اتحول لي اسود
يوم في حياتها اتكسرت علي ايد حبيبها زياد الي كانت
مخضوعه فيه وفاكرة انه بيحبها زي ما كان وهمها فالاخر
باعها عشان خاطر الفلوس وكمان عاوز يجوزها لواحد تاني
بتضحك حياه بسخرية يا لسخرية القدر الحياه بتلعب بيا
وكمان لسه معرفش القدر مخبيلي اي مين الي دفع فيا المبلغ
ده وعاوز اي مني وعاوز يتجوزني ليه ويترا هيكون مصيري
معاه اي لا انا مش هفضل لحد ما يبيعو ويشترو فيا انا لازم
امشي من هنا قبل ما زياد يصحا لازم اهرب مش هستنا
يبيعني ويلعبو بيا زي ما هما عاوزين كفاية لحد كدا
نروح لمكان اول مرة نروحو بيكون فهد قاعد علي كرسيه
ومرجع راسه لورا ومغمض عيونه بيدخل عليه الحارس
بتاعه تمام يا باشا نفذنا الي قولتلنا عليه وهو خد الفلوس
ووافق وبلغته زي ما سعادتك امرتتي واحنا مراقبين البيت
فهد بيفتح عيونه وبيبتسم بسخرية وبيقول كنت عارف انو
هيوافق لانو كلب فلوس وعارف انو هيبيعها مقابل شوية
فلوس… تمام عاوزك تراقب البيت كويس وتخلي عينك عليها
وكمان لو حصل اي حاجه تبلغني مفهوم
الحارس تحت امرك يا باشا وبيخرج الحارس
عند حياه بتستنا لحد ما زياد ينام وبتخرج برا الاوضه بهدوء
وبتمشي بهدوء عشان زياد ميحسش بيها وبتفتح باب الشقه
براحه وبتخرج حياه وبتنزل بسرعه خارج المبني وهي

 

 

بتتلفت حواليها بخوف فالوقت عدا منتصف الليل والشارع
ضلمه وهدوء مفيش حد غيرها بتفضل حياه ماشيه بخوف
ورعب من الظلام الكاحل بتفضل حياه تمشي بسرعه لحد ما فجاه بتقف مكانها بصدمه لما بتلاقي عربيه ظهرت قصادها
حياه بتحاول تجري بخوف اول ما بتشوف العربيه وقفت
قدامها ولسه حياه هتجري بتلاقي الي بيمسكها وبيكم بوقها
وبتفضل حياه تقاوم لحد ما بتحس الرواية بتتشوش
بتحاول متفقدش وعيها بس مبتقدرش وبتقع حياه فاقده
الوعي بيشلوها الراجل وبيركبوها العربيه وبيمشو من غير ما
حد يشوفهم
بعد مرور من الوقت بتبدء حياه تفتح عنيها ببطء بتلاقي
نفسها نايمه علي سرير في غرفه اول مره تراها بتبداء حياه
تستعيد ذاكرتها واخر حاجه فاكرها وهي بتهرب وفيه حد
مسكها بتقوم حياه مفزوعه بتبص حواليها بتلاقي الي قاعد
قصادها ومبيتكلمش بيبصلها بنظرات مش مفهومه وبرود
وبس حياه بخوف ودهشه انت مين وانا اي الي جبني هنا
بيقوم فهد بكل برود وكبرياء وبيحط ايدة فجيبه وبيقولها
انتي هنا في عرين الاسد يا حياه كنتي فاكرة نفسك هتهربي
ومش هعرف اجيب تبقي غبيه عشان انتي لسه متعرفنيش
مش فهد البنهاوي الي حاجه تروح منو انتي كدا غلطي لما
فكرتي انك تهربي يا حياه لانك حتي لو كنتي تحت الارض
كنت هجيبك برادو يا حياه لانك داخلتي في وكر الشيطان
ومستحيل تخرجي منو الي علي موتك حتي موتك هيكون
يامر مني انا الموت نفسه مش مسموح يقرب منك غير باذني
حياه بتكون حاسه بصدمه كبيرة ومش فهما حاجه ومين ده

 

 

حياه بغضب انت مين يا بني ادم انت وعاوز مني اي ولي
جبتني هنا اصلا انا معرفكش ولا عمري شوفتك
فهد بغضب بيقرب منها وبينزل بصفعه علي وجهها
وبيقولها ببرود ولا كانو عمل حاجه القلم ده عشان تبقي
تفكري ميت مرة بعد كدا قبل ما صوتك يعلي قدامي
اما انتي هنا لي فا انتي هنا عشان انتقم منك يا حياه
حياه بغضب انت ازاي تمد ايدك عليا ازاي ودموعها بتنزل
وبتقول بانهيار لقد طفح بيها الكيل من حياته الي بقت لعبه
حياه بانهيار وموع ليييييه يارب انا عملت اي لكل ده حياتي
بقت لعبه مبقتش فهما حاجه كل شوية اقوم من صدمه اكبر
من الي قبلها عاوزين مني اي حرام عليكو بتعملو فيا كدا لي
عملت اي انا لكل ده انا عمري ما اذيت حد لي عاوز تنتقم مني لييييييييه عملتلك اي
فهد بغضب عاوزة تعرفي عملتي اي عشان انتي السبب في ………

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على 🙁رواية وقعت في أيدي الشيطان)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *