روايات

رواية احببت صعيدي متملك الفصل الرابع 4 بقلم هنا المنسي

رواية احببت صعيدي متملك الفصل الرابع 4 بقلم هنا المنسي

رواية احببت صعيدي متملك البارت الرابع

رواية احببت صعيدي متملك الجزء الرابع

احببت صعيدي متملك
احببت صعيدي متملك

رواية احببت صعيدي متملك الحلقة الرابعة

تزكير
طلع اسد وظل يفكر في هاى المجنونه الى اخدت عقله من اول مشافها
اسد لنفسه/ هخليكى ملكى وتحت رجليا وهعلمك الادب ازاى تردى عليا وتحرجينى قدام الكل
وف غرفه ابو رولينا متجمع رولينا واخواتها الاتنين وأمهم
ر
ائد/ بابا انا مش موافق انا عمرى مقبل انى اتجوز فلاحه
سامر/ رائد مينفعش كدا دى بنت عمك عيب تقول كدا
رائد/ بس يبابا
سامر بمقاطعه/ م بسش ي رائد انا مربتكوش عل قله الادب
ميرنا/ يبابا لو سمحت افهمني انا حاليه ف تالته ثانوى يعنى مش هينفع اتجوز ولا افكر ف كدا انا عاوزه اركز ف دراستى وبس وكمان مش موافقه اتجوز صعيدى
سامر/ مش عارف اقولكوا اى بجد
والجميع يسكتوا وينظرون للروينا التى لم تكن معهم خالص ولم تاخد بالها ان ابوها زهب باتجاهاا وجلس بجانبها
سامر للروينا/ اى يحببتى سرحانه ف اى
رولينا بانتباه/ انتوا لازم تسمعوا قرارى
الجميع بانتباه/ ف اى

 

 

رولينا/ انا قررت انى هسافر انهارده وهما نايمين وهسافر اميركا تانى انا رنيت عل صديقتى وحجزتلى تزكره وهمشى من هنا الساعه ١٢ بليل
الام/ لا يحببتى مش هقدر اسيبك تسافرى لوحدك
رولينا/ خلاص تيجوا معايا مفيش حل غير كدا
رائد وميرنا والام بصووت واحد/ موافقين هنيجى معاكى
سامر / خلاص سافروا انتوا وانا هاجى بكرا
رولينا/ يعني انت موافق يبابا
سامر/ اكيد انا عمرى مغصبكوا عل حاجه انتوا مش عاوزينها
رولينا/ شكرا اوى يبابا
ودخلت ف حضنه وميرنا ورائد
سامر ويمسد عل ظهرهم/ حبايبى يلا روحوا جهزوا نفسكوا عشان متتاخروش وتلحقوا
كلهم/ حاضر يبابا
وخرجوا ولم يتبق غير الاب ولام
الام/ انا خائف اوى يستمر
سامر/ متخفيش يحببتى خايفه من اى رائد راجل قد الدنيا هيبق معاكوا وهيحافظ عليكوا بغيابى
الام/ ربنا يخليهولنا
سامر/ يارب ، ويلا انتى كمان جهزى نفسك
الام/ الشنط زى مهيا
سامر/ تمم ناميلك شوي وانا هنزل تحت اقعد مع ابوي شويه
نزل سامر الى الاسفل وكان يوجد الجد واسد وامجد
سامر/ السلام عليكم

 

 

الجميع/ وعليكم السلام ،
الجد/ اجعد يولدى
وبعد فتره من الجلوس سمعوا ضرب نار قوى برا فخرج سامر واسد وامجد بسلاحهمم
اسد للأمن/ اى الى بيحصل هنا
رجل الامن/ ف هجوم يباشا
وفي الداخل
سمع الجميع الصوت ونزلوا جميعاا الى الاسفل رولينا ولام وميرنا ورائد واميره ووالده اسد
الام/ ف اى اى الى بيحصل هنا
فيدخل امجد بسرعه/ محدش يخرج من هنا خالص
رائد/ ف اى
امجد / خليك معاهم واحنا هنخلص كل حاجه
وف الخارج
اسد للسامر/ ادخل يعمى
سامر/ لا يبنى مش هقدر اسيبكوا لوحدكوا
وف هاذه اللحظه جاءت رصاصه باتجاه سامر
اسد بخضه وجرى عل عمه/ عمى فوووق يعمى
سامر/ خلاص ي اسد هرروح
اسد وامجد/ لا لا فووق انت بخير هتبق كويس والله
سامر/ خلاااص انااا هموووت بس عاااوز اوو صيكوا عل بناتى هما ف ايد امينه خلى بالكوا منهم

 

 

اسد/ لاا انت هتبق كويس وانت الى هتسلمهم لينل
سامر وقد بدأت روحه بالطلووع/ اههه خلاص حافظوا عل بناتى دى وصيتي
وقد وقعت يده واغمض عينه وفاارق الحياه
اسد/ البقااء لله انا اليه راجعون
امجد بحزن/ البقاء لله
وقد خرج الجميع وشاهدوا الموقف وجري الجميع عل ساامر
الام ببكااء/ ساامر قوووم يساامر والنبى قووم مش هنقدر نعيش لوحدنا قووم
رولينا ببكاء شديد/ لاااااا بااااااابااااااا فووووق متموتش مش عاوزه ابق يتيمه يبااباا
رائد ببكاء/ اااه يبابا
ميرنا ببكاء هيا الأخرى/ يبابا متسبناش لوحدنا
وفجاه قد سمعوا صوت احد اترمى عل الارض نظروا جميعا ووجدوا رولينا اغمى عليها وذهبوا اخذوها للداخل وجاءت الشرطه والاسعاف قد نقلت الجثه ورولينا للمستشفى ووووو….

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية احببت صعيدي متملك)

تعليق واحد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *