روايات

رواية لقاء من بعد غياب الفصل الثالث 3 بقلم وتين الصافي

رواية لقاء من بعد غياب الفصل الثالث 3 بقلم وتين الصافي

رواية لقاء من بعد غياب البارت الثالث

رواية لقاء من بعد غياب الجزء الثالث

رواية لقاء من بعد غياب كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم وتين الصافي
رواية لقاء من بعد غياب كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم وتين الصافي

رواية لقاء من بعد غياب الحلقة الثالثة

 

بارت 3
#لقاء من بعد فرااق
فجاه لقيت احمد اخد مني اسر وزعق =انت ازاي يا اسر متاخدش الدوا بتاعك وازاي تخلي المربيه بتاعتك تجري وراك من العربيه لحد هنا
انا اتعصبت ازاي طفل وبيزعق فيه هو اه بيزعق لمصلحته بس الطفل لازم يتعامل بحنان قربت منوا واخدت اسر وانا شيلاه واتكلمت -اسوري حبيبي انت هتاخد الدوا ع تبقي كويس صح
=لا يا طنط انا مش هاخدوا عثان عثان…. وسكت وانا فهمت
-عفكره يا اسر انت غلطان لو فاكر بانك لما متاخدش دواك هتروح ل مامتك انت كدا هتخليها تزعل منك انما لما تكون شطور وتاخد الدوا بتاعك وتبقا كويس هي هتفرح اووي ومش بس كدا دي هتجيلك ف المنام كمان هاه هتاخد الدوا
=اه اه هاخد مدام مامي هتتبسط
-افتح بوقك يا جميل يله

 

 

 

-وهوبا يلا ب الشفا انشا الله وخد ادي شكولاته ع انت اشطر كتكوت
=بجد ليا ثكرا اوي ياطنط لكن ثح انا نسيت اسال ع اسمك
ابتسمت وقولت -وتين اسمي وتين
بصلي شويه وقال =دا اسم صحبت مامي اللي بابي دايما بيحكيلي عنها
بصتلوا وانا عيني فيها دموع وقولت -امم انا صحبت مامي ياحبيبي
مد ايدوا مسحلي دمعه نزلت غصب عني وقالي=اي دا يا طنط انت بتعيطي لي
-مفيش يا حبيبي دي حاجه بس دخلت جوه عيني يله سلام انا مضطره امشي
“واحمد كان واقف متابع الموقف بصمت غريب وبيقول لنفسوا =هي ازاي قلبها طيب كدا ازاي بعد كل اللي حصل لا دا كمان اما عرفت ان اسر ابني وابن اروي صحبتها مبعدتش ب العكس دي خلتوا شرب الدوا بعد م كان بيتعبنا ع ياخدوا و وقالتلوا انها صحبت ماما ”
=بابي بابي ممكن اروح اقعد مع طنط وتين ف البيت لو سمحت
بصلي وقال _لو هي موافقه انا معنديش مانع
-تمام وانا معنديش مانع تعالي يا اسر

 

 

=هيه هيه تعالي انت كمان يا بابي اقعد معانا ثويه
بصلي بكل برائه وقال =لو سمحتي يا طنط وافقي انوا يجي
مقدرتش ارفض طلبوا وقلتلوا تمام واحنا حاليا راكبين العربيه ورايحين شقتنا اسفه شقتي انااا وصلنا كان قلبي بيدق جامد وايدي بتترعش دي حاجه طبيعيه اما ابقي متوتره او حزينه وانا دلوقتي متوتره جدا وحزينه اكتر طلعنا ع السلم لا واي الاسانسير كان بايظ *حظي جميل اوي نا* وافتكرت اول يوم نيجي فيه الشقه بعد كتب الكتاب ع نهتار الديكور وكدا كان الاسانسير بايظ ف ركبنا ع السلم وكان في سلمه تقريبا مكسوره وانا مكنتش واخده بالي
-عااااااا كنت هقع وغمضت عيوني بس ثواني انا مش حاسه ب آلالام وحاسه ان في حاجه قويه ودافيه حضناني وفتحت عيني
=متخفيش انا دايما معاكي وف ضهرك
اتكلمت ب كسوف-طيب ممكن تنزلني
=عفكره والمصحف انت مرااتي يعني عاتشي براحتشي

 

 

 

-لا برضو حد يشوفنا نزلني
=لا اسكتي
وفعلا شالني لحد الشقه
فوقت عليه وهو بيقول -همم وصلنا افتحي الباب
انا كونت شايله اسر لانوا نام وانا مقعداه ع رجلي ف العربيه ف اديتوا الشنطه وقولتلوا -طلع المفاتيح ع مش عارفه وافتح
طلعها وبعدين بصلي وقال =نفس الميداليه ونفس المفتاح متغيروش رغم السنين دي
بصيتلوا ب استهزاء -مفيش حاجه اتغيرت هنا غيرك وحبي اللي اتقلب ل كره
بصلي بهدوء وفتح الباب وانا دخلت اسر اوضت الاطفال نيمتوا وقعدت شويه جنبوا
الاوضه دي ب الذات اخترناها ب عنايه اكتر اخترنا كل ركن فيها سوا وكنا بنقول هندهن الاوضه نصها ازرق والنص التاني بينك ع منعرفش اول مولود لينا اي وكنت بفتكر ودموعي مغرقه وشوي ووجع قلبي ع كل اللي عيشتوا بيذيد
حسيت ب ايد بتتحط ع كتفي ف لفيت وبصتلوا واتكلمت بكل وجع الدنياا وبكل كسره قولت-ليه ليه عملت فينا كدا كان ..شهقه.. كان زمان اسر دا ابني انا وانت ومسحت دموعي وقولت ب صوت عالي نسبيا -اطلع برا مش عاوزه اشوف وشك هنا تاني فااهم ولا لا
مشي وانا قومت غيرت هدومي وصليت وعملتلي شاي ب النعناع اصلي بحبوا اوي وبحسوا بيهديني ودخلت البلكونه وقعدت ع الكرسي وانا شريط حياتي بيعدي قدامي
من 4سنين
صحيت م النوم وبحط ايدي ع السرير جنبي ملقتش احمد استغربت من امتي وهو بيصحي بدري دا كسول اووي وقومت ادور عليه ف كل الشقه مكنش موجود رجعت الاوضه اشوف فوني فين ع اكلموا و وانا ماسكه الفون لقيت ورقه ع السرير مسكتها وانا ايدي بتترعش كانت من احمد كان كاتب
“وتيني ، لما تكوني بتقري الورقه دي انا مش هكون موجود ف البلد لان سافرت انا وبابا ومراتي التانيه اروي امم هي صحبتك ، بس لازم تعرفي ان كان غصب عني

 

 

 

 

 

احمد..”
رساله مش مفهومه وغامضه ء ءازاي يعني اتجوز اكيد كذبه رنيت عليه كتير لكن الفون مغلق ورنيت ع اروي برضوا مغلق وحتي عمي برضو فضلت اصرخ ب اعلي صوت لي ياررب لي انا عملت اي ل كل داا
فضلت ساعتها 3 ايام من غير اكل واغمي عليا وانا ف الشغل واتنقلت المستشفي وفضلت مرميه فيها 3 شهور لوحدي ب المناسبه انا واحمد اتجوزنا ف بلد واهلي كانوا ف بلد تاني
ببساطه انا محتش لحد اللي حصل وهما ع مكنوش بيحبوا احمد مكنوش بيسالوا اصلا
فوقت ع مسج من محمد
محمد دا يبقي صاحب احمد واكتر من اخوه مضمون المسج
*وتين انا لازم اشوفك بكرا ضروري ضروي اووي ياريت تيجي الكافيه دا ****** الساعه 8 بكرا
-في حاجه ولا اي
*لما تيجي هتعرفي
وروحت حضنت اسر ونمت
#حكاوي_وتين_واحمد
#وتين_الصافي
*يتبع

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *