روايات

رواية احببتها في سريري الفصل السابع 7 بقلم إيناس

رواية احببتها في سريري الفصل السابع 7 بقلم إيناس

رواية احببتها في سريري البارت السابع

رواية احببتها في سريري الجزء السابع

احببتها في سريري
احببتها في سريري

رواية احببتها في سريري الحلقة السابعة

في منزل اسمهان……
فتحت الباب ووجدت اختها خولة…..دخلت خولة وعلى وجهها إبتسامة خبيثة…
خولة بخبث :اهلا ياقمر ….
استغربت اسمهان…
اسمهان ببتسامة:اتفضلي يااختي…
دخلت خولة الى مطبخ وسلمت على والدتها…
خولة:تعالي معي يااسمهان عيزا اوريك حاجة….
اسمهان:تمام
حليمة:انا رايحه عند صاحبتي خديجة عزماني على غد …تغدو انتو وتركو شوية طعام لسارة…
خولة:طيب ياماما
خرجت حليمة من منزل ودهبت عند صديقتها خديجة….
اما خولة فدهبت الى صالون وجلست ووضعت رجل على رجل وفي وجهها ابتسامة خبيثة…
نضرت إليها اسمهان بستغراب وجلست بجانبها…
اسمهان:خير ياخولة شو عايز توريني…
خولة:وين كنتي بارح؟!
اسمهان بثوتر:اه…انا قلت لكي من قبل اني كنت عند صاحبتي فاطمة…
خولة:بس انا تكلمت مع فاطمة وقالت لي العكس….
اسمهان تعلت نفسها
اسمهان في نفسها:اووووف كان لازم اوصي فاطمة…
خولة:اتكلمي …
اسمهان بتوثر:انا عايزا ارتاح عن ادنك….
خولة:امممم عايزا ترتاحي لأنك نمتي لوقت متأخر في ليل …ونايمة في احضان رجل كمان…لك خيبتي تقتي فيك انتي عارف لو ماما عرفت هدا شي….؟

 

 

اسمهان بتوثر:شو لبتقولي ….
قاطعتها خولة بصوت عالي…
خولة:لا تحاولي تنكري انا سمعت حديثك وانتي بتكلمي صورة بابا وحكيتي لهو كل شيء …
اسمهان بعياط:انا والله عضيم مو كنت قاصدة..
حضنتها خولة …
خولة وهي بمثل الحزن:انا عارف يااختي بس انتي تعرفي انك بايتا مع راجل قاصي…
اسمهان ببكاء:ايوا عارفة….
خولة:بدك ساعدك…؟
اسمهان وهي تبتعد من حضنها..
اسمهان:كيف..!؟
خولة:انتي عارفة انو ادم راح يضل يبحث عنك ..انا راح امثل بأني انا لقضيت معو ليلة…لأنو ماما اصلا مو بثيق فيا وأنا اصلا مو عندي مستقبل جميل انتي لعندك وانتي دايما بتحلمي تخرجي محامية ….وسبب مساعدتي ليك الحقيقية اني عايز ماما مو تصدم من لعملتيه وهي بثيق فيك تقة عمياء راح تجيها صدمة ويمكن تموت بسببها…
اسمهان:الله يبعد شر عنها…
ارتمت اسمهان في احضان خولة…
اسمهان ببكاء:انا بشكرك اوي انا كنت فاكرة طول وقت انك بتكرهيني..
خولة بخبث:شو انا مو بكرهك الان انسي موضوع ادم وكملي دراستك…مفهوم..
اسمهان وهي تمسح دموعها ..مفهوم وشكرا لإلك يااحلى خولة في عالم ..
خولة:هههه
ضلت خولة ثمتل ضور فتاة طيبة وتتحدث مع أختها……
سارة ببتسامة:اول مرة في حياتي الاقيكم متفاهمين كدا…
اسمهان:الله ينعلك خوضتينا لك اعملي حس عند تدخلي للبيت ….
ضحكت سارة ….وسلمت عليهم وجلسو يأكلو غداء وهم يضحكون ويهزرون …وبدأت اسمهان تعيش حياتها وتنسى امر ادم…
_________________

 

 

في شركة آدم…..
كان يعمل ادم فسمع رنين هاتفه…
ادم ببرود:خير في جديد…
حارس ١:اهلا ياافندم احنا مولاقينا فتاة لتبحث عنها…
ادم بغضب :كيف يعني مو لاقينها…
قاطع حديثه طرق سكرتية…
ادم :اتفضل ….
السكرتيرة:اهلا يابشمهندس هناك فتاة اسمها خولة……

في شركة آدم……….
السكرتيرة هدى:اهلا يابشمهندس في فتاة على برا عايزاك وتدعى خولة….
آدم وهو يفصل الخط…
ادم ببرود:قولي لها اتفضلي…
خرجت هدى من مكتب وتوجهت ناحية خولة التي تلبس ملابس جد مكشوفة نضرت اليها هدى بقرف وقالت…
هدى بقرف:اتفضلي…
دخلت خولة الى مكتب وعلى وجهها ابتسامة ماكرة…
نضر اليها آدم وشعر بضيق شديد..
آدم ببرود:مين انتي…؟!
خولة ببتسامة وتتضاهر بخجل:انا …انا فتاة لقضيت معها ليلة…
آدم نهض من كرسيه….
آدم بصدمة:شو..!؟
قاطعته خولة ..
خولة وهي تصطنع البكاء:ايوا انا لبقيت اترجاك طول ليل تصيبني وضيعت شرفي ولما رجعت لعليلتي مش رضو يدخلوني لبيتهم انا هلأ بعيش في شارع…اهئ اهئ…
آدم وهو يجلس على كرسي وينضر اليها بقرف وفي نفسه..
آدم مع نفسه:مستحيل تكون هيا …هي شكلها فتاة عايزا تلعب مع ادكى واحد…..
آدم ببرود :الفتاة لقضيت معها ليلة كانت واضعا حجاب ولبسها متحشم عكسك انتي للابسة ملابس قدرة دي…ولون عيونها زرقاء يعني مختلف عن لون عيونك البني …؟!
خولة:شو انتا اصلا كنت مخدر اوموش عاقل على حاجة …
ادم ببرود مبالغ فيه:وشعرك راح تحاولي تنكريه…اصلا فتاة لكانت معي كان شعرها طويل واسود عكس شعرك القصير …
خولة :امم انا قصيتو….
ادم بنفاد صبر :اتفضلي على برا ولو كان كلامك صح انا عايز دليل مفهوم..
وقال اخيرة بصوت عالي…
خولة بخوف :ايوا ايوا مفهوم…
وخرجت مسرعة من مكتبي ادم وتلعن اسمهان في نفسها…
خولة في نفسها:من عيونو يبين انو واقع في حبها…اووف كيف راح أتصرف هلأ ومين راح اجيب دليل…
وفي طريقها صدمت بشاب..
شاب:انا اسف…
خولة:لا عليك…
رفعت خولة نضرها بتجاههوفوجدت الشاب ينضر اليها بإعجاب شديد….بعد قليل دخل لمكتب آدم…
خولة بخبث:امممم مين مز دا وكمان بيعرف آدم هاهاها راح اخليه كمان في لعبة دي….
خرجت خولة من شركة آدم وتوجهت الى منزلها….
___________________

 

 

في قصر يحيى….
حورية:خلاص يايحيى هو يفضل صاحبك واخوك وصاحب طفولة بتاعتك خلاص سامحو وتكلم معاه…
يحيى بغضب:لا ياحورية شكلو زودها كثير يضن بأن فتياة لعبة في ايدو اهو راسو قاصح مش عايز يصحح غلطه….
حورية:لو كان حقا عايز يصحح غلطه ويتجوز فتاة وين راح يلاقيها وهي مختفية من تلك الليلة ….
يحيى:انا مو راح اعتدر لو هو للازم يعتدر مني ….
حورية بغضب:اوووووووف منك يايحيى لو كنت مو راضي تتكلم معاه طب انا شو دنبي من وقت ماخاصمتو وانت تغضب مني على أبسط اشياء….
يحيى وهو يحضنها:طيب انا اسف ياحبيبتي بغضب عليك حقك عليا….
ابتعدت عنهو حورية ودهبت تجري الى غرفتها ودموع مالءة عيناها….تنهد يحيى طويلا وقال…
يحيى يتنهيدة:لازم اتركها ترتاح شوية…….

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية احببتها في سريري)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *