روايات

رواية الملك ام الحب الفصل الثاني عشر 12 بقلم روان خالد

رواية الملك ام الحب الفصل الثاني عشر 12 بقلم روان خالد

رواية الملك ام الحب البارت الثاني عشر

رواية الملك ام الحب الجزء الثاني عشر

رواية الملك ام الحب الحلقة الثانية عشر

هو : يخربيتك هو انتى
حور و قد عبست بوجهها : ايه دة انت مش حاروت؟!
اعجم بضحك: لا يا فلة مش حاروت ،،،هو لسا ماشى من يجى خمس دقايق كدة
حور؛ يادى الحظ و الله العظيم انا نحس
اعجم بضحك لا متقوليش كدة: دة انتى قمر يا قمر
حور: انت بتعمل ايي هنا بقى
اعجم: فالغابة يعنى هكون بعمل ايه
حور بضحكة طفولية: بتصطاد صح؟!😂
اعجم؛ ايوة يا لمضة يا ام خدود انتى بصطاد
حور؛ طب و مروحش مع حاروت ليه
اعجم: عشان حاروت بيصطاد غزلان فالغزلان اخرها المغرب
حور ؛ أممم طب و انت بتصطاد ايه بقا
اعجم: ذئاب
حور بضحك: بالله عليك😂😂😂؟!طب و دول بتشويهم ولا بتقليهم
اعجم: لا بخلص عليهم يا خفيفة ابو تقل دم امك يا شيخة
حور؛ من دى يلا االل أمها دمها تقيل
اعجم: بهزر يا عسل
حور: أممم بحسب
اعجم بضحكة لطيفة : ايه رأيك تيجى تصطادى معايا؟!
حور : بجد😃
اعجم؛ أممم
حور؛ اوكيه موافقة بس بصراحة بصراحة انا بخاف من الذئاب افرض واحد منهم أكلنا و بعدين الدنيا مضلمة اوى لا بقولك ايي مش موافقة يلا نروح
اعجم بجدية؛ فى ايه يابت هو سوسن ماشية معاكى ولا ايه و بعدين اصلا احنا مش هنمشي احنا هنطير
حور: نطير ايه انا مبعرفش أطير
اعجم و قد انحنى لها ف هى اقصر منه: طب و اللى يخليكى تطيرى تديله كام
حور؛ لو علفلوس سهلة اديله اللى هو عايزه😂
اعجم؛ منتى اغنية بقا😂😂
حور: يبنى معاك البشمندسة حور صاحبة أكبر شركات عربيات بالشرق الاوسط😂
اعجم: يا جاااامد …يلا بينا كفاية هزار
حور: يلا بينا ايه انت هتطير بجد ولا ايه
ارتفع اعجم من الأرض بضع سنتيمترات حتى أصبحت قدمه عند رأس حور ثم قام ببعض الحركات بالهواء أذهلت حور
حور بعينان تلمعان؛ وااااو دة انت طلعت بتطير بجد😃
مد يده لها قائلا: هاتى ايدك يلا
حور؛ هتخلينى اطير؟!
اماء اعجم رأسه بنعم و بمجرد ما لمست يداها يداه استطاعت الطيران
حور بفرحة؛ الله احنا بنطير بجد😂😂😂
اعجم بغمزة: بصي بقا الحركة دى و ترك يداها من ارتفاع كبير
كانت حور تقع بالهواء و هى تقول: يخربييييييتك ءخربييييييتك بتك هتموت واقعة ياما😭😭😭
و بسرعة البرق قبل أن تصل للأرض كان اعجم بالأسفل ممسكا بها و هو يضحك بشدة: ايه خوفتى😂😂😂
حور و قد وقفت على الأرض و تضربه باكتافه: ياغبى حد يعمل كدة انا كنت هموت بجد و بكت حور من الموقف حيث كانت لا تقوى على الوقوف على قداماها من الرعب
اعجم بلطف: ايه دة انتى بتعيطى لالا انا اسف يا حور انا كنت بلعب معاكى و الله انا اسف
حور و هى تبكى و واضعة يدها على وجهها: حرام عليك يا اعجم بجد
اعجم و هو يربت على ضهرها: خلاص حقك عليا و الله انا اسف
شالت حور ايدها و هى بتضحك و تقوله؛ عليك واحد يا اهبل 😂😂😂😂
اعجم بضحك” يا حيوانة😂😂😂طب يلا بينا خلينا نصطاد حاجة
مد يده لها قائلا : مستعدة؟!
أعطته حور يدها و بنظرة جادة قالت: مستعدة
و بينما هما فى طريقهم الغابة و بين الاشجار و صوت خرير الماء
لمح اعجم شي يجرى بسرعة
امسك بحور و انخفضوا أسفل مستوى الشجرة و هو يشير على فمها وويقول: شششش وطى صوتك هيسمعونا
حور بصوت هادئ: هما مين دول
اعجم و قد رصد مكان الذئب : ايه رأيك تصطاديه انتى
حور بخةف: لالا اصطاد ايه انا خايفة
اعجم بلطف: متخافيش انا معاكى اهو يلا اقفى
وقفت حور امام اعجم و امسكت هى و اعجم القوس و السهم
اعجم: يلا انتى هتشدى السهم لورا و تصويبه ناحيته و بهدوء من غير توتر
مستعدة؟!
حور: مستعدة
اعجم : يلا ١ ٢ ٣ يلا سيبي
صوبت حور ناحية الذئب و اصابته
اعجم بفرحة: برافو عليكى 😂يا بنت اللعيبة
حور بضحكة: منك نتعلم يا كبير😂😂
حور: هنروح دلوقتى؟!
اعجم ؛ لا مش دلوقتى
حور: هنصطاد تانى؟!
اعجم : لا
حور: اومال هنعمل ايه
اعجم: حاروت وراكى عشيرتنا؟!
حور: لا هو يادوب القصر بس
اعجم: طب تعالى
حور : هنروح فين
اعجم: هتروح الملاهى و بعدين ناكل ايس كريم و نتفرج على فيلم و ناكل فشار بالذبدة ايه رايك؟!
حور: الللللللله اوكى موافقة😂
ذهبا للاستمتاع
فالقصر عند حاروت
حاروت: ايه؟!
سمرائيل: ايه ايه يابنى هى قالتلى اننا رايحالك
حاروت بعصبية: و انت ازاى سبتها تيجى منا لو عايزة اخدها معايا هاخدها انت غبى؟!
سمرائيل: و انت بتزعقلى ليه اعملها ايه يعنى مهى كانت مصرة و كانت كدة كدة رايحة اسيبها تتوه يعنى؟! عطيتها العنوان
حاروت و هو يضع يده على راسه: مهى توهت يا غبى هى لسا هتوه
سمرائيل بصوت هادئ: يارب ما تيجى و تفضل تايهة
حاروت: انت بتقول ايه يلا
سمرائيل: بقول هنلاقيها ان شاء الله
حاروت و قد وجه يده ناحية رقبته لكى يمسك بالقلادة حتى يذهب لمكان حور و لكنه لم يجدها لانه أعطاها لحور
حاروت بتوتر: احيه بقى احيه الاقيها ازاى ادور فين بغباءك انا دلوقتى
سمرائيل: طب استنى نفكر
حاروت و هو متجه ناحية الباب؛ و انا لسا هستنى انا هروح دلوقتى محدش يجى ورايا انت فاهم
و قبل أن يفتح الباب وجد لباب فتح وحده و دخل اعجم و حور و هما يضحكان عن آحداث اليوم
اعجم: لا بس شوفتى الراجل بتاع غزل البنات بصلنا ازاى😂😂😂😂
حور بضحك : كان فاضل شوية و يسبلنا 😂😂😂
حاروت بعصبية: يعنى حضرتك كنتى بتتسرمحى مع اعجم و سايبانا قلقانين؟! انتى هتبقى بنى ادمة مسئولة امتى بس انا عايز افهم
حور : علفكرة انا كنت رايحالك و ملقتكش قولت خلاص اقضي اليوم مع اعجم
حاروت و هو قاصد اهانتها: اه منتى مدوراها
وقع الايس كريم من يدها و امتلئت عيناها بالدموع ثم قالت: انت قليل الادب و عديم الاحساس
و جرت على غرفتها و هى تبكى
اعجم بعتاب؛ علفكرة مكانتش مستاهلة كل دة انت افورت و جرحتها بالكلام
نظر له نظرات كلها شر و اقترب منه قائلا: انا قولتلك حور لا و دى تانى مرة احذرك المرة الجاية متزعلش
اعجم و قد تركه و رحل؛ لا دة انت اتهبلت فدماغك
سمرائيل: حاروت فى ايه مالك ايه اللى حصل لكل دة
و لم يكمل حديثه الا ووقع صوت صريخ حور
حاروت بقلق: حور
جرى حاروت على غرفتها و عندما فتح الباب بسرعة وجد مشهد لم يكن فالحسبان

يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (روايه الملك ام الحب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *