روايات

رواية ملك روحي الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم أمل مصطفى

رواية ملك روحي الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم أمل مصطفى

رواية ملك روحي البارت الثامن والعشرون

رواية ملك روحي الجزء الثامن والعشرون

ملك روحي
ملك روحي

رواية ملك روحي الحلقة الثامنة والعشرون

رجعت ملك. **الثامن والعشرين**
وناهد القصر وجدوا نيڨين
ناهد ::أهلا نيڨين رجعتي أمتي من السفر
نيڨين ::إمبارح طبعا أنتم مرتاحين من غيرى
ملك :: بابتسامه لا طبعا يا طنط كانت هتبقي أجمل
بوجود حضرتك بقلم أمل مصطفي**
نيڨين ::بغيظ أنا مش بكلمك أنتي
ملك:: بحرج أسفه وصعدت إلي جناحها
ناهد :: بضيق ليه كده يا نيڨين
نفين :: أنا عمري ماقبل وجودها هي وأخوتها البيئه دول معايا في نفس المكان
ناهد :: بس إبنك بيحبها **بقلم أمل مصطفي
نيفين::لا مجرد نزوه وهتعدي وأنا هفضل وراه لحد مايطلقها
ناهد ::ليه كل ده لى لى طيبه وبريئه زي الاطفال
بلاش تخسريها
نيڨين ::لا مش ممكن أتقبلها مهما عملت هي أو أخوتها
ناهد ::وهي تصعد لغرفتها ربنا يهديكي
نيڨين:: بغل والله منا ساكته لازم أخرجهم بفضيحه
********بقلم أمل مصطفي************
رن فون حسام
ملك ::بهمس وحشتني الحبه دول
حسام ::بحب وأنتي أكتر يا قلبي كان نفسي أرجع معاكي وأضمك لحضني وأتمتع بدفئ قربك بس معلش ساعه وأكون عندك
ملك ::,وأنا هعد الدقايق والثواني لحد ماترجع يا حبي لاإله إلا الله
حسام ::محمد رسول الله
********بقلم أمل مصطفي ***********
مرة الايام وطلب حسام من الجميع الحضور للمكتب
حسام ::بقول يا شباب أيه رأيكم نعمل فرح إتنين وبعد شهر نعمل فرح إتنين
زياد ::لا أنا مش هستنا ولا يوم زياده
مازن ::وأنا والله عايز أتجوز إمبارح
حسام ::بهدؤ أنا كان قاصدي بدل ماتتجوزوا
أنتم الاربعه مره واحده وشهر العسل هيكون أسبوع
نخليه كل أتنين مع بعض ويبقا أسبوعين في مكان هتدعولي بسببه “**بقلم أمل مصطفي**
زياد :: لا أنا ومي هنروح جزر الملديف
حاتم ::وإحنا هنروح سنغافوره

 

 

 

مازن :: وبعدين إحنا هنخلص كل حاجه والبركه
في مراد وأعمامي يشيلوا معاك الاسبوعين دول
حسام ::لاء يا خفيف طول مأنتم مصممين هيكون
أسبوع
أدهم ::أنا أخد أسبوعين ماليش فيه
حاتم :: لحسام أرجوك أرأف بحالي دنا حبيبك
حسام ::بضحكه خلاص
**********بقلم أمل مصطفي***********
كان الجميع يتجهز فباقي يومان علي الفرح وكانت
ملك مع الجميع يأخذوا رأيها في كل شيء
ملك ::بإرهاق أنا تعبت حرام عليكم أنا حامل ومش قادره
مي ::خلاص يا قلبي قربنا نخلص
ملك ::بعد كده أنا هفضل في البيت وأتابعكم بالفون
رجعت ملك ومي ومرام القصر
ناهد ::حمدلله علي السلامه يا بنات مالك يا حبيبتي
شكلك تعبان **بقلم أمل مصطفي**
ملك ::وهي تقبلها البنات هدوني يا ماما ومش هروح
معاهم تاني ناهد ::ربنا يخليكي ليهم هانت وخدي أجازه طويله
ملك ::وهي تقبلها ربنا ميحرمنا منك أبدا يا ست الكل
ناهد ::يلا أطلعي ريحي وأنا هبعتلك الاكل فوق
ملك ::بلاش أكل لو عصير كوكتيل ممكن علشان أنام
*******بقلم أمل مصطفي***********
طلب حسام مرام وزياد في المكتب
مرام ::أيوه يا أبيه حضرتك عايزني
حسام ::بحنان تعالي يا حبيبتي الوقت هيكون ليكي حياه جديده وبيت وأن الاوان تاخدي ورثك وأنا أتفقت مع زياد الاسهم زي ماهي بأسمك والفلوس
حطيتهالك في البنك بأسمك وأنتي ليكي حرية التصرف **بقلمي أمل مصطفي**
مرام ::وأنا هعمل أيه بالفلوس حضرتك مش مخلي
حاجه نقصاني
حسام ::ده حقك خالي بالك من حاتم
حاتم راجل وبثق فيه زي نفسي بس نفسه عزيزه
علشان كده خلي بالك في المعامله معاه من ناحية الفلوس بالذات
مرام ::حاضر
*********””بقلم أمل مصطفي ***********
ملك في بيت أبيها ترتب شنط شهر العسل لاختيها
لى لى ::ملك أنتي ليه مش حاطه غير طاقمين خروج
ملك ::بحب طقم وأنتي مسافره وطقم وأنتي راجعه
لي لي ::يعني مش هنخرج نتفسح

 

 

 

ملك ::لا ء هاتتفسحي بس بالهدوم التانيه
لى لى ::بزهول هخرج من غير حجاب وببناطيل وشورت **أمل مصطفي**
ملك :: وهي تحتضنها المكان ده مافيش فيه حد غيرك أنتي ومازن بس ده الكنت فيه في شهر العسل
مكان تحفه مازن هيعشقه كوخ وبحر وشجر هتكوني براحتك خالص **أمل مصطفي**
ليليان :: وأنا كمان
ملك ::وأنتي كمان يا قلبي تعيشوا حياتكم براحتكم
وبسعاده دي هدية حسام ليكم ربنا يفرحكم
********بقلم أمل مصطفي *********
عند حاتم
أنا عايز أشارك في الفرح
حسام ::بتعب بص علشان عارف إنك هتتعبني
خليت الفرح وشهر العسل هديه مني للكل
يعني علي حسابي من فلوسي الخاصه فريحني بقا
أصل والله ألغيلك الجوازه
حاتم ::بفزع لا قلبك أبيض ولو عايز تتكفل بالاكل والشرب بعد الجواز أنا موافق **أمل مصطفي**
حسام ::بابتسامه أيوه كده أتعدل ناس مش بتيجي
غير بالعين الحمرا وقام بإحتضانه ألف مبروك يا حبيبي حط مرام في عنيك دي يا تيمه
حاتم ::بهيام دي في قلبي وعنيا
حسام ::طيب يله يا نحنوح نخلص الفرح بكره
وهتسيبوا كل الحمل علي دماغي
*******بقلم أمل مصطفي **************
حسام قام بالأ تصال علي هايدي ونيڨين وأمرهم بالتواجد في الفرح وإلا قطع عنهم الفلوس وبالفعل
جاءت هي وإبنتها كألاغراب
*****بقلم أمل مصطفي *************
كان الشباب يقف علي نار ينتظرون عرائسهم
معتز ::لمراد هما مالهم متوترين ليه مش الاصول ده
يكون حال العرايس ضحك مراد
مراد ::،مش عارف تعال نروح نشتغلهم
ظل مراد ومعتز يدوروا حولهم مراد يارب معتز ولد
يارب ولد يارب بنت
أدهم ::بغيظ مالك يا خفيف أنت وهو
معتز :: بنشاركم توتركم يا رجاله
حاتم ::خفه بكره نتفرج **بقلم أمل مصطفي**
رنت رهف علي حاتم لكي يستقبل مرام
مازن ::أنت رايح فين
حاتم ::داخل أخد مرام
مازن ::إشمعنا أنت الاول
حاتم ::بتوتر وسعاده شديده ياعم بطل قرك ده

 

 

 

دلف إلي الداخل فوجد حبيبته تنتظره بسعاده
وماذاد من فرحته إرتدائها الحجاب
*****بقلم أمل مصطفي*******
وعلي الباب أعطوه بوكيه ورد يستقبل به مرام
كانت جميله بحق أقترب منها وقبلها مبروك يا حبيبتي مرام الله يبارك فيك يا حبيبي قام بإحتضانها أخذ يدها ليركب السياره قام أخيها بتقبيلها وأولاد أعمامها تمنوا لها السعاده ركبت بجوار
حاتم
رن فون زياد فدخل ليأخذ مي
مازن ::بغضب لا دول قصدني بقا
أدهم ::وهو يمثل الهدوء يسيدي أهدي البتخلص
بتخرج **بقلم أمل مصطفي***
دلف زياد وأخذ البوكيه وجد مي تركض له في سعاده
فاحتضنها بعشق مبروك يا قلبي م
مي الله يبارك فيك يا حبيبي
جاء دور مازن دلف للداخل بإستعجال ولم يأخذ
بوكيه الورد ركضت خلفه الفتاة بالبوكيه صعق مازن من هذه الملاك الواقف أمامه بحياء فهي كانت فاتنه بحق تبهر من يراها كان يتمني أن يخبئها بين ضلوعه
لكي لا يراها أحد أحتضنها وظل يدور بها في سعاده
وجنون ***بقلمي أمل مصطفي******
نزلت ملك خلص يا عم الحبيب في غيرك مستني
دوره قام بإنزالها وإحتضن يدها بحب
دلف أدهم فوجد محبوبته تنظر له بحب
بادلها نظرتها بشغف ولهفه أقترب منها وضمها بغرام
همس بجوار أذنها لا كده كتير
أيه رأيك نسيب الفرح ونروح علي طول
ضحكت ليليان وبعدين
أدهم ::بغمزه ولا قبلين يا قلبي
ليليان ::بمرح بس أنا عايزه أرقص معاك سلو
أدهم ::ومالوا نرقص في بيتنا زي ما تحبي
*********بقلمي أمل مصطفي*******
نزلت ملك ورهف لابقا أنتم بتهزروا فيه معاد للحفله
وأنتم كده أتأخرتوا
أدهم ::بغمزه بس أنا غيرت رأي ومش هحضر الفرح
ملك ::بإبتسامه دى كلها ساعه زياده ونروح بعدها
أدهم :: بعشق يعني أخد الملاك ده للناس تتفرج عليه وتتأملها
ملك :: لو دي حجتك هحطلها طرحه علي وشها
دلف حسام أنتم واقفين تحكوا والناس بره هتتجنن
خرجت ملك وهي تضحك أخوك مستعجل علي المرواح
حسام ::يلا يابني خلصنا
أدهم ::أوامرك ياباشا. **أمل مصطفى**
ركبت ملك بجوار حسام
ورهف بجوار معتز
(معتز كتب كتابه علي رهف قبل الفرح علشان لما حاتم يسافر يكون مطمن علي أمه وأخته في رعايته)
*******بقلم أمل مصطفي *********
دخل الجميع القاعه فكانت من أكبر القاعات وأفخمها
جلست كل عروسه بجوار عريسها في مكانهم
وكانت السعاده تغمر الجميع

 

 

 

جذب حسام ملك من خصرها أنتي متبعديش عني خالص لعمل جنايه في الفرح
ملك بخجل حسام الناس ماينفعش كده
حسام يولعوا الناس أنتي ماتبعديش عني لازم الكل يعرف إنك ملكي وماحدش يفكر يبصلك أنتي مش شايفه نفسك دانتي أجمل واحده في القاعه كلها
والعيون عليكي **بقلم أمل مصطفي**
ملك ::بحب لاء فيه أجمل مني بس عيون العاشق
بيشوف حبيبه أجمل حتي لو دي مش الحقيقه
أمسك إيدي وبلاش وسطي كده أنا مكسوفه
حسام ::يلا نقابل المعازيم كان يمسك يدها بتملك وحب وهو يقدمها للمدعوين فكانوا من صفوة المجتمع وكانت ملك تشعر بالفخر والاكتمال من طريقته في تقديمها فكانت ملكه متوجه
قام كل عريس يرقص سلو علي أغنيه من إختياره
أدهم وليليان أغنية (لمستك نسيت الحياه )
******بقلمي أمل مصطفي****
زياد ومي أغنية (غمض عنيك)
مازن ولى لى أغنية (أتحدي العالم )
حاتم ومرام أغنية (أوعديني)
سحب مازن يد لى لى وقام
زياد ::أنت رايح فين
مازن ::ماشي
زياد:: لسه فيه فقرات والبوفيه
مازن ::لا كملوها أنتم
**””بقلمي أمل مصطفي****”
جاء حسام مالك يا مازن
مازن ::مافيش أنا كويس بس قولت أطلع أريح شويه
علي ماالحفله تخلص
ضحك حسام بقوه أدمعت عيونه لاء معلش خليك
معانا شويه
قام أدهم أنا من رأي مازن إحنا نروح وأنتم كملوا
حسام بصدمه من تهورهم لا خليكم نص ساعه كمان
وأنا هانهي الحفله كلها أنا غلطان
جلس مازن وأدهم بتأفأف ***أمل مصطفي***
إنتهت الحفله وأخذ كل عريس عروسته
جاءت ملك تخرج
حسام ::علي فين يا قمر
ملك ::هنروح
حسام ::لا أنا حجزت لينا في الفندق ولا أنا مش عريس زيهم مش كفايه مارضتيش أعملك فرح زيهم
ملك ::بحيره بس أنا مش معايا هدوم
حسام ::بغمزه ودي حاجه تفوتني برده
حملها وصعد بها إلي غرفتهم
إنبهرت ملك من جمالها فكانت تزينها الشموع والورود بطريقه رومانسيه رائعه إحتضنت حسام بحب ربنا يخليك ليا
حسام وهو يرفعها من خصرها ويخليكي ليا يا ملوكه
محدش أحسن منك تعالي تشوفي القميص الجبته
*******بقلم أمل مصطفي**********
في جناح أدهم
حملها ودخل بها وهي تتعلق بعنقه و تضع وجهها
علي صدره بخجل

 

 

 

أدهم ::بهمس كنت بستنا اللحظه دي بفارغ الصبر
بحبك يا ليليان ملكتي قلبي وعقلي من أول لحظه
وظل يدور بها بسعاده كبيره
ليليان :: وهي تتمسك بقوه أدهم أنا دوخت
أنزلها بحب وهو يقبلها قبلات متفرقه يبثها سعادته
ليليان ::مش هنغير ونصلي
أدهم ::بس كده أميرتي تأمر أبدل أدهم ملابسه في
لحظه وخرج وجدها مازالت تحاول فك دبابيس حجابها ساعدها وجاء ليفك فستانها
ليليان ::بخجل لا أنا هحاول لوحدي
أدهم ::قام بإحتضانها من الخلف لا دي أهم لحظه
هي فك الفستان ماتبوظيش الليله
قام بفك أربطة الفستان بهدوء مثير لاعصابه
وقبلها على رقبتها شعر بإرتجافها بين يديه فهي كانت تشعر
بالسعاده من طريقته والتوتر من لمساته الحانيه لها
*******بقلم أمل مصطفي***************
عند مازن ولى لى
كان يحملها وهو يدخل الغرفه نزلت بسعاده عندما رأت البالونات والورود وفي الوسط شيكولاته كتير
من أنواع مختلفه جاءت لتصعد السرير
جذبها مازن راحه فين
لى لى :: هاخد شيكولاته
مازن وهو يضمها ويقوم بتقبيلها لاياقلبي. دي مش
الوقت **بقلمي أمل مصطفي**
لى لى ::ببراءه أومال أمتي
مازن ::بعد ما أحلي أنا الاول
لى لى :: طيب حلي أنت وأنا هاكل واحده
قام بجذبها مره أخري لحضنه بحب ولهفه وقام بتقبيلها بشغف وجنون عاشق
خافت لى لى وحاولت إبعاده ولكنه لم يستطع
السيطره علي نفسه
لى لى ظلت تحاول إبعاده ولكنه غاب عن العالم حوله لم يتركها إلا عندما سمعها تبكي **أمل مصطفي**
مازن وهو ينهج مالك يا حبيبتي
أسف غصب عني كان لازم أهدئ معاكي شويه
جاء ليقترب منها أبتعدت بخوف
مازن ::وهو يحاول السيطره علي مشاعره وكيف يستطيع ذالك وهي معه وبين يديه **بقلم أمل مصطفي**
لى لى حبيبتي أنا جوزك يعني كده عادي مش حرام
وأنا حقيقي مشتاق
ألمسك يرضيكي تزعلي حبيبك في ليله زي دي
لم يتلقي رد تنهد بتعب طيب أنا هدخل أغير
علي بال ماتغيري أنتي كمان ونصلي أيه رأيك
هزت رأسه دليل الموافقه **بقلم أمل مصطفي**
دلف مازن الحمام وهو يشعر بالضيق فهو حلم بهذه
الحظه منذ أن رأها في القسم
لى لى ::،شعرت بضيقه ولكنها تشعر بالخوف
تذكرة كلمات. ملك لها
انه يجب عليها طاعته في حقه الشرعي
لكي لا تغضب ربها خلعت حجابها وكانت تحاول فك

 

 

 

فستانها **بقلمي أمل مصطفي**
خرج مازن فوجدها تجلس علي السرير وشعرها
الحرير منسدل خلف ظهرها
حاول السيطره علي مشاعره لكي لا يخيفها
مالك يا لى لى قاعده كده ليه
لى لى ::الفستان مش عارفه أوصل للحبل بتاعه
مازن ::وهو يزدرد لعابه بصعوبه طيب تحبي أفكه أنا
لى لى ::أه
مازن ::قام بوضع شعرها علي جنب واحد
وقام بفك الرباط ازدرد رايقه كملي أنتي
وأنا داخل أتوضي **بقلم أمل مصطفي**
نظرت لطيفه وهي حزينه خلعت فستانها وإرتدت
قميص فوق الركبه وفوقه روب نفس الطول
وإرتدت إسدالها
أما مازن فأخذ حمام بارد ليساعده علي الهدوء وكيف
يأتي الهدوء وهي معه في نفس المكان
خرج وصلي بها ووضع يده فوق رأسها وقال الدعاء
قام وتركها **بقلمي أمل مصطفي***
كان يجلس علي الكنبه ويشاهد الtv
لى لى ::جلست بجواره أنا بحبك قوي يا مازن
ومش ببقا قصدي أضايقك أبدا
مازن ::بحنان وأنا كمان بعشقك يا لى لى بس غصب
عني يا قلبي أنا عارف إنك مش حاسه بالنار الجوايا
بس غصب عني جمالك وبرأئتك بيجننوتي لدرجه
مش بقدر أسيطر عليها أنا كنت بتحكم فيها
قبل ما شوفك **بقلمي أمل مصطفي***
بس من يوم ما شوفتك وأنا بكبت مشاعري دي بأعجوبه وده كان فوق إحتمالي فصعب عليا أعمل كده وأنتي مراتي ملكي وبين إيديا
وقفت لى لى وخلعت إسدالها بحياء
صعق مازن من شدة جمالها وتلك
الحناء التي تزيدها جمالا مازن بدون وعي
يخربيت جمال أمك **بقلم أمل مصطفي***
لى لى ::بزعل متغلطش في ماما
قام مازن بسرعه لا يا حبيبتي ده مش غلط
ده شكر ليها علشان خلفت ملاك زيك
لى لى ::بسعاده وأنا ملكك
قام مازن بحملها وذهب بها إلي عالمه الخاص

يتبع …

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة جميع فصول الرواية اضغط على ( رواية ملك روحي )

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *