روايات

رواية تزوجني ولكن الفصل الخامس 5 بقلم الكاتبة الصغيرة

رواية تزوجني ولكن الفصل الخامس 5 بقلم الكاتبة الصغيرة

رواية تزوجني ولكن البارت الخامس

رواية تزوجني ولكن الجزء الخامس

تزوجني ولكن
تزوجني ولكن

رواية تزوجني ولكن الحلقة الخامسة

طلعت اسماء واول ما محمد شافها اتجمد في مكانه وسرح في جمالها بس اتمالك نفسه وبصلهم من غير ما يظهر اي ملامح علي وجهه
هنادي : ايه رايك ي محمد
محمد : زي كل يوم ايه الجديد
زعلت اسماء والدموع اتجمعت في عيونها قربت جميلة منها بسرعة وهمست
جميلة : معلش ي سوسو انتي عارفة محمد مبيعبرش ابدا عن اي حاجة
هنادي بغضب من برود ابنها : يلا عشان منتاخرش
جميلة : يلا
نزل الكل وركبوا العربية وبعد فترة وصلوا للمحل اللي هيجيبوا منه الشبكة دخلوا المحل والكل مبسوط ما عدا محمد
هنادي وهي بتشاور علي خاتم جميل : ايه رايك ي اسماء
اسماء : تحفة اوي ي هنون
هنادي : ها ي محمد عجبك
محمد : وهو انا اللي هلبسه عشان يعجبني
جميلة : هو عجب العروسة يبقي اكيد هناخده
اسماء وهي بتداري زعلها : عجبني اوي
بعد مدة كان الكل خارج من المحل ركبوا العربية وروحوا وصلوا البيت ودخلوا
هنادي : باذن الله هنلبس الشبكة بالليل ايه رايك ي محمد
محمد : انا مش عارف انتو عاوزين تعملوا زفة علي الفاضي ليه كنا لبسنا الدهب في المحل وبعدين راي ايه هو انا ليا راي في الجوازة دي
اسماء بابتسامة حزن : ايوة ي خالتي محمد عنده حق ليه الهيصة دي احنا نلبسها سكيتي وخلاص
جميلة : يعني ايه ي اسماء دا انتي بنتي الوحيدة وعاوزة افرح
اسماء : ي ماما كله مصاريف علي الفاضي وانا مش عاوزة حد ييجي لاني مش هتحمل الكلام اللي هيتقال
قالت اسماء كدة ودخلت الاوضة بتاعتها علي طول وهي بتعيط والكل كان بيبصلها بحزن ماعدا محمد اللي تفكيره انها بتمثل عليهم
هنادي بغضب من ابنها : طب احنا هنستاذن دلوقتي وبالليل باذن الله هنلبس الدهب يلا ي محمد
جميلة : ربنا يتممها علي خير
خرجت هنادي هي ومحمد من الشقة واول ما دخلوا بيتهم كان محمد داخل اوضته
هنادي بغضب : استني ي محمد
محمد : في ايه ي ماما
هنادي : انت ايه ي اخي ليه بتعمل فيها كدة ليه بتكسر بخاطرها انت اتغيرت ي محمد وانا مبقتش اعرفك مش هي دي اسماء حبيبتك اللي انت مربيها واللي كنتو ناوي تتجوزها ايه اللي حصل دلوقتي انت بقيت قاسي عليها وعلينا وعلي نفسك انا زهقت من عمايلك واسماء متستحقش كدة ليه بتعمل فيها كدة
محمد بعصبية : كلكم عارفين اني مش قابل الجوازة دي واني مش عاوز اشوفها قدامي والكل بردوا عارف ايه اللي حصل من تلات سنين ومش هشرح لحد اللي انا بعمله ومتقوليش ليا محصلش حاجة انا شايفهم بعيني وصدمتي فيها كانت صدمة كبيرة ولحد دلوقتي مش مصدق ان اسماء اللي انا مربيها تعمل كدة انا مش هسامح ابدا ولو مش عاجبكم نلغي الجوازة ودا اللي عندي
هنادي : انا مبقتش قادرة اوضحلك وابررلك بعد كدة ادخل علي اوضتك ي محمد واللي عاوزة اقولهولك ان بسبب عمايلك دا هتخسر كتير ومن ضمنهم اسماء اللي لو خسرتها هتندم طول عمرك بس الوقت هيكون فات هي مستحملاك ومستحملة معاملتك لها طول التلات سنين اللي فاتوا لكن هتيجي في يوم مش هتلاقي اسماء والا هتلاقيني انا كمان ودلوقتي اتفضل علي اوضتك
دخل محمد الاوضة وهو متعصب من اللي بيحصل حوله اما هنادي فقعدت مكانها وهي خايفة من اللي هيحصل لانها عارفة ابنها وان محدش بيجبره علي حاجة وانه اكيد بيخطط لحاجة في دماغه ………

يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية تزوجني ولكن)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *